-AK- 12.12.2005 14:12:09 | |
---|
Moi, tarttis uusia tuota vahvistinarsenaalia ja ajattelin kysellä teiltäki millaista minulle suosittelisitte. Musiikkityyli on sellainen Nick Cave - vanha Danzig - PJ Harvey, saunditoiveetkin aika lailla noiden mukaiset. Tähän mennessä olen katsellut Orangea, Framusta ja Kochia eniten. Marsut ja Fenderit ajattelin jättää tällä kertaa sikseen, ei niin hyviä kokemuksia/mielikuvia niistä. Suositelkaa jotakin, tänks! |
Exhausted 12.12.2005 14:17:26 | |
---|
Kai se on pakko vielä mainita Engl, ovat aika edullisia. En ole itse paljoa kokeillut, mutta ovat arvostettuja tällä boardilla. |
hjukke 12.12.2005 14:48:43 (muokattu 12.12.2005 14:48:57) | |
---|
Tähän mennessä olen katsellut Orangea, Framusta ja Kochia eniten. Marsut ja Fenderit ajattelin jättää tällä kertaa sikseen, ei niin hyviä kokemuksia/mielikuvia niistä. Suositelkaa jotakin, tänks! Tuossa tapauksessa vanha kunnon vox (ac15/30) saattaisi toimia sangen mainiosti.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
Hard as a rock 12.12.2005 15:47:04 | |
---|
hmm, peavey classic 50 on ainakin itsellä toiminut vaikka missä... It`s a heavy metal universe |
-AK- 12.12.2005 15:49:38 | |
---|
ENGL on käynyt mielessä, mutta olen saanut siitä sellaisen hevivahvarin vaikutelman että olen jättänyt sitten ajattelematta enempiä. Kun ei oikeasti mitään suuria särömääriä tarvi. Vox vois olla ihan jees, mutta jääkö siinä se säröpuoli sitten liian vajaaksi? Yleensäkin monipuolinen ja ominaisuusrikas vahvistin tuntuisi olevan omiaan. Tuo Kochin Twintone II näyttää kyllä herkulta, on power soak, rytmi/soolo-volyymi, kaks kanavaa + ilmeisesti vielä kolmas kanava joka lienee vain boostattu kakkoskanava? Vai onko se ihan oma kanava erikseen? Onko kyseisestä vahvarista kuin paljon kokemuksia? Vanhat ketjut olen lukenut jo. Se on harmi kun täällä Oulussa asustelee, kun kaupoissa ei myydä muuta kuin Marsua ja mitään ei ikinä pääse testaan. |
Exhausted 12.12.2005 16:11:11 | |
---|
ENGL on käynyt mielessä, mutta olen saanut siitä sellaisen hevivahvarin vaikutelman että olen jättänyt sitten ajattelematta enempiä. Kun ei oikeasti mitään suuria särömääriä tarvi.
Screamer ja Thunder ei ole niin kamalan hevikoneita kuin Fire- ja Powerball |
-AK- 12.12.2005 17:58:12 | |
---|
Kuis hyväsaundinen tuo Classic 50 sitten on? Miten sitä vertaisi vaikka Koch Twintoneen, Orange Rockerverbiin ja Framus Dragoniin? Ymmärrän että hintaeroa on, ja sikäli olen ehkä vähän takapajuisesti ajatellut että niin pienellä rahalla ei saa niin paljoa kuin isommalla. Tarkoitus olisi nyt sijoittaa helvetin hyvään peliin, ettei tarvisi uusia enää, vaan korkeintaan monipuolistaa. Screamer ja Thunder eivät ole niin hirveän hevejä? Eivätkö ne aikas ole kuitenkin, kuinka hyvät niissä ovat puhtaat ja miedommat rosot? Sellaista varten sen vahvarin kuitenkin laittaisin. |
-AK- 12.12.2005 18:46:58 | |
---|
Ohoh, taisi jäädä tuo otsikko vajaaksi. Kirjoitin alunperin "Monipuolista rokkiputkaria |
Spike 12.12.2005 18:58:28 | |
---|
Screamer ja Thunder eivät ole niin hirveän hevejä? Eivätkö ne aikas ole kuitenkin, kuinka hyvät niissä ovat puhtaat ja miedommat rosot? Sellaista varten sen vahvarin kuitenkin laittaisin. Kyllä ne on. Niille on ominaista sellanen yläkireä saundi, mikä tekee niistä pirun tiukan, mutta ei ole kaikkien mieleen. En saanut screameristä oikeen järkeviä mietoja rosoja, se yläpää pysyi koko ajan kireänä. Parempiakin löytyy noiden hintaan. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
-AK- 12.12.2005 19:02:28 | |
---|
Kyllä ne on. Niille on ominaista sellanen yläkireä saundi, mikä tekee niistä pirun tiukan, mutta ei ole kaikkien mieleen. En saanut screameristä oikeen järkeviä mietoja rosoja, se yläpää pysyi koko ajan kireänä. Parempiakin löytyy noiden hintaan. Parempia löytyy? Ehdota toki! |
Spike 12.12.2005 19:35:22 | |
---|
Parempia löytyy? Ehdota toki! Uraltone Jr nyt ainaki. Paha kun ei tiedä oikein tarkkaan millaista saundia pitäisi saada. Englit on kuitenki varmaan liian modernin kuuloisia. Orange, Laney, Traynor. Mikäs on budjetti? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Prkl! Juuri kirjoitin asiasta viime viestissäni, kuinka hintatietoni häviävät yhtäkkiä. Hävisi näköjään tuostakin viestistä. Kattona noin 1500e. Jos selviää että saa parempaa kalliimmalla (voiko olla näin?), niin säästän vaikka kolmeen tuhanteen. Mutta luulisin, että saisin tarpeisiini riittävän nyt tuollakin. Tuon tämän hetken esimerkkivahvarin Twintone II:n oletan saavani max 1200:n euroon. |
Jucciz 12.12.2005 19:44:30 | |
---|
Orangella et voi mennä vikaan. Nimim. tyytyväinen AD30TC:n omistaja. Toimii nimen omaan rokkiin, hevivahvistimeksi ei ehkä kannata hommata. Hieno brittisoundi. |
BlueNote 12.12.2005 19:46:41 (muokattu 12.12.2005 21:04:07) | |
---|
VOX AC30CC2X tai AC30CC2?? Näitä on ainakin kehuttu monipuolisiksi ja hyvä soundisiksi. Saksanmaalta tilattuna about 1400-1600eur riippuen mistä tilaa, tietty pitäis päästä ensin jossain liikkeessä testaamaan täällä kotimaassa... http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac_30cc.htm |
Exhausted 12.12.2005 19:47:26 | |
---|
Orangella et voi mennä vikaan. ...Toimii nimen omaan rokkiin, hevivahvistimeksi ei ehkä kannata hommata. Hieno brittisoundi. voisin kompata tätä. |
Dr. Muff 12.12.2005 19:54:02 (muokattu 12.12.2005 19:57:58) | |
---|
Uraltone Jr nyt ainaki. Paha kun ei tiedä oikein tarkkaan millaista saundia pitäisi saada. Englit on kuitenki varmaan liian modernin kuuloisia. Orange, Laney, Traynor. Mikäs on budjetti? Ootko sää nyt kokeillu Uraltonea tai Engliä? Siis kokeillu ihan kunnolla kovaa ja korkealta. Kunnon putkilla ja sisäänajetuilla elementeillä? Kuulostaa vaan hassulta että tyrmäät englit ja tarjoot vaihtoehdoksi uraltonea... Ei engli mikään ultimate rokkikone ole, mut ei oo kyl uraltonekaan. Uraltone on enempi semmosta wanhanliiton rutinaa mikä on enempi pluus. Molemmat on ollu ja toinen on enää. Orangea ja marsu on aika rok, ja Hiwatt. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
koponen 12.12.2005 19:56:43 | |
---|
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Spike 12.12.2005 20:03:44 | |
---|
Ootko sää nyt kokeillu Uraltonea tai Engliä? Siis kokeillu ihan kunnolla kovaa ja korkealta. Kunnon putkilla ja sisäänajetuilla elementeillä? Kokeilin sitä Screamer komboa, en nyt ihan täysille voinut avata. Alle puolenvälin volumeilla. Ja vahvistimen pitäis kuulostaa hyvältä valmiiksi ilman mitään kikkailuja. Kaikissa klipeissä myös mitä oon kuullu kuuluu se kireys. Uraltone on. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Dr. Muff 12.12.2005 20:22:13 (muokattu 12.12.2005 20:32:26) | |
---|
Kaikissa klipeissä myös mitä oon kuullu kuuluu se kireys. No juu näin mä vähän meinasinkin. Klippien perusteella... Oh well jos putkien vaihto on kikkailua. Se precense syylä on järkevällä alueella noin klo8-10, siitä yli ja voi tosiaan tuntua vähän kireältä.. Mutta mun kirjoissa skriimeri vetää pitemmän korren puhtaissa ja säröissä. Tosin siitä ei ihan helpolla tunnu saavan sitä repeilevää rutinaa jonka saa kun väänhää uratonen täysille. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Spike 12.12.2005 20:57:29 | |
---|
No juu näin mä vähän meinasinkin. Klippien perusteella... Oh well jos putkien vaihto on kikkailua. Se precense syylä on järkevällä alueella noin klo8-10, siitä yli ja voi tosiaan tuntua vähän kireältä.. Siis testasin sitä kyllä, kun olin hankkimassa uutta vahvistinta. Lukihäirö? No, kuitenkin, precense oli alle klo yhdeksän, middlet reippaasti korostettuna, mutta en saanu millään equtettua sitä pois. Voi olla että putkia vaihtamalla ja sopivaa kaappia käyttämällä saa sen kireyden pois, mutta itse en ainakaan ala laskemaan sen varaan, jos kaupassa ei jo miellytä. Tunnin testailuilla löyty kyllä hyviä saundeja, mutta sitä kireyttä säröstä ei saanut pois. Joku tykkää joku ei. Ei se riipivä ollut, mutta yläpää ei miellyttänyt. Kokeilin samalla kertaa H&K:n Trilogya, oli aika eri maata. Uraltoneen saa sen särömodin. Lisäksi siitä saa helposti päätesäröä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |