Aihe: (zildjianin zxt) china yms. keskustelua kiinapelleistä
1 2 3 4
T.Laine
12.12.2005 17:53:29
eiku sellasta, että onko kellään tosta käyttökokemuksia (zxt 18")?? Saundi kuullostaa zildjianin sivuilla aika hyvältä, ts. on jotain sellasta mitä oon hakenu. Toinen vaihtoehto olisi myös avedis 18" china low. Aivan älyttömän makee saundi. Pitäs vihdosta viimein hankkia kauan etsitty china, kun joulukin on tulossa, mutta nyt ei osaa päättää. Meinlin chinat kuullostaa hirveiltä, en tykkää yhtään. Paisteen chinat (ne mitkä kuullostaa hyvältä) maksaa jonku 300e ja sabianilta ei ole kokemusta (paitsi jostain AA -chinoista). Mutta luultavasti jompi kumpi noista zildjianeista tulee hommattua. Mutta hitto vie, kun molemmat kuullostaa omalla tavallaan hyvältä, enkä raaskii molempia ostaa. (myöskin takaraivossa juhmii ajatus siitä, että voiko ZXT:n china pelti OIKEESTI kuullostaa hyvältä??) =) tietääkö muuten kukaan 100% -varmasti mitä chinaa Northerin vanha rumpali käytti??

staggin dh sarjan chinat kuullostaa kanssa aika veikeeltä, varsinkin kun äänittää niiden saundia/ ajaa ne mikkien läpi, mutta niissä on "jotain ylimäärästä" niissä soundeissa, joita en oikeen osaa kuvailla.

-tähän topicciin vois ottaa enemmänkin näitä china vertailuja, jos porukalla riittää motivaatioo-
...aina niitä menee...
moderndrummer88
12.12.2005 18:08:11
wuhan wuhan wuhan....
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
VeeKoo
12.12.2005 18:16:36

Mun mielestä Zildjianin sivulla kaikki kuullostaa aika paskalta :D ne on äänitetty jotenkin kummallisesti!
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
robw
12.12.2005 18:17:12
wuhan wuhan wuhan....

samaa miältä. Ostin joskus 3 vuotta sitte 40e 12" wuhanin hand made chinan ja oon ollu ihan pirun tyytyväinen! Btw, kannattaa sellasta soittaa malleteilla jossain hiljaisissa fiilistelykohdissa, tosi hyvä soundi. Halpa tapa päästä muistuttamaan Portnoyta ja sen Max Stax-tapaisia rytmisymbaalileikkejä.
T.Laine
12.12.2005 18:40:54
ite en kyllä oikeen noille wuhaneille lämpiä. Kolisee kans sillee oudosti niin kuin staggin pellit.
...näinhän se homma etenee... kai...
AP
12.12.2005 19:06:39
wuhan wuhan wuhan....

Joo, kunhan pääsee kokeilemaan ennen ostamista. On melkoiset yksilöerot noissa.

Noin muuten voi hakea vaikka velkaa pankista ja hankkia Paiste 2002 NOVO chinan.
K100 #7 Ärlä #011
Strumbali
12.12.2005 19:22:46 (muokattu 12.12.2005 20:45:08)
Yritänpä käydä pikaisesti läpi, mitä minulla on ja on ollut:

Sabian AAXtreme 17'':syttyy hätäseen, mutta jotenkin ohut saundi.(semmonen suhahdus, ei selkeätä sointia) Kyllä se siellä taustalla sihahti, mutta ei mikään kovin rankka symbaali, nimestä huolimatta.

Sabian AAX Chinese 20'':mainio saundi, suhteellisen ns. musikaalinen ja tumma. Ei mikään räkäinen. Liian ohut. Ei kestä vastapalloa, kele ;). Tummaan taustakomppaukseen omiaan. Ei ehken varsinainen aksenttipelti.

Wuhan 20'':todella räkäinen. Kyllä tämä noihin yllämainittuihin verrattuna on vähän semmonen auton pölykapseli. Siinä ei ole sitä sointia tahi virettä jollain taajuudella. Hajosi myös liian helposti ;). Sopii toki joihinkin käyttötarkoituksiin ja olin aika innoissani tästä alkuvaiheessa nim.merk. one more red nightmare saundi löytyi vihdoinkin ;).

Paiste 1000 18'':vanha ei mikään huippu. Suhteellisen räkäinen, mutta yrittää kuitenkin soidakin jollain saundilla, mikä ei ole ihan onnistunut ja loppuunviety. Saundi korreloi hinnan mukaan.

Paiste Alpha 16'':tämäkin on tietylle taajudelle viritetty, mutta onko saundi sittenkin liian köykäinen ja kyllä tässä on se sarjatuotannolla tehdy symbaalin saundi. Hinnan mukaan menee tämäkin. Ja itselle tuo 16 tuumaisuus(tässä tapauksessa) alkaa olla jotenkin mitään sanomaton verrattuna muihin setin symbaaleihin. Liian kevyt.

Byzance 18:tästä minä pidän tällä hetkellä. Tämä on mielestäni aika hyvin Wuhanin ja Sabianin sekoitus. Vihainen, mutta lämmin ja loppusoinnissa kongahtava. Tämä on myös paksumpi, kuin Sabianit. Toinen vastaavanoloinen on mielestäni 16''-> Zildjian Oriental, minkä saundista pidän.

Makuasioita ja kuten jo kirjoitin, omanikin saattaa muuttua ja onhan se vähän siitä musiikkilajistakin kiinni, mitä sinne mäiskii. Toivottavasti tästä oli jollekin jotain hyötyä ;).

No kun muka vauhtiin päästiin:

tuon kiina ostamisessa on hyvä miettiä sen koko käyttötarkoituksen mukaan. Itse isken suuria aksentteja tahi komppausta, enkä esim. nopeita sarjoittaisia aksentteja. Pienemmät kiinat on näihän paremmin soveltuvia. Ne syttyvät/sammuvat nopeammin ja iskut erottuvat selkeämmin. Samalla saundi yleensä myös ohenee. Tässä hommassa Wuhanit eivät välttämättä ole pöllömpiä. Ehkä ideaali olisi nopeasti syttyvä tumman ison saundin omaava kiina, mutta se ei vain taida oikein olla mahdollista.

PS:Novo on pirun äänekäs pelti. Nyt on kohta silmätkin jo kiinalaisittain viirulla...
Mutuahan tämä.
robw
12.12.2005 20:36:59
Joo, kunhan pääsee kokeilemaan ennen ostamista. On melkoiset yksilöerot noissa.

Noin muuten voi hakea vaikka velkaa pankista ja hankkia Paiste 2002 NOVO chinan.

I've got that! (Y) Hyvä pelti sekin.
moderndrummer88
12.12.2005 20:44:31
ite ostin käytettynä neljälläkympillä 18" ilman mitään kokeiluja ja helvetin hyvä kyllä sattu kohdalle ja on saanu kovaakin käsittelyä eikä mitään ole vielä vuoteen sanonu
robw
12.12.2005 22:00:37
ite ostin käytettynä neljälläkympillä 18" ilman mitään kokeiluja ja helvetin hyvä kyllä sattu kohdalle ja on saanu kovaakin käsittelyä eikä mitään ole vielä vuoteen sanonu

Siis Paiseen :D novo vai Wuhani?
Ihmepoika
12.12.2005 22:30:02

No, tämä menee nyt ''yms. keskusteluun kiinapelleistä''.

Miulla on ollut kunnia soittaa kolmea erilaista chinaa; Paisteen 18" 802:sta, 18" 802+:aa omalla setillä ja vieläpä Zildjianin 20" A-Custom chinaa erään Sinkkosen setillä. Oma mieltymys taipuu kyllä vahvasti noiden Paisteen, olkoonkin halpojen, chinojen puoleen. Tuohon valtavaan A-Customin retkuun verrattuna Paisteen peltien ääni oli juuri miellyttävän sarjatuotantomainen, kiva kosahdus. Ei vihainen, ei lempeä; neutraali perus-china. All-around lienee hyvä sana. Plussassa soundi on aavistuksen verran kirkkaampi, vähän kalliimpi siis. A-customin jättikiina kuullostaa kyllä aika kauhealta kolahdukselta, kait se sitten on hyvä aksentteihin; komppaamiseen jyrkkä ei.

Siinäpä miun kokemuksia vuotten varrelta.
Ihanaa!
J.Newkid
13.12.2005 08:23:02

Mullapa on 20" Paiste Novo China !! Se on sellanen oikee peto !!
____Dave Lombardo___ Kovin
Muovinen
13.12.2005 09:42:05

No laitetaanpas sitten kokemuksia.

Zildjian K 14" mini china oli mun ensimmäinen kinukki eli aloitin aikalailla huipulta. Ja hemmetin mukavasoundinen pikkuchinahan tuo olikin - juuri sopivasti atakkia ja sellaista pehmeää kosahdusta sekoitettuna yhteen. Wuhanin vastakohta.

Zildjian K 19" china löytyy tämän hetkisestä set-upista ja löytynee varmaan jatkossakin. Mini chinan tapaan suhteellisen pehmyt soundi, mutta voluumia löytyy sitten aivan eri tavalla - tällä pellillä voi peittää alleen koko bändin jos tahtoo ;) Tuumia löytyy myös tarpeeksi komppaamiseen. K Zildjianin tapaan soundi on tummempi ja hiukan kuivempi kuin monissa muissa sarjoissa.

Zildjian Avedis 18" china boy low (tms.). Tällaista peltiä kävin joskus vuosi sitten testaamassa mutta eipä se sitten tarttunut mukaan kun soundi ei ollut ollenkaan sellainen mitä odotin. Liian kongimainen mun makuun.

Paiste 1000 20" china oli eräällä kaverilla, mutta kun se oli mun setissä tuolloin kiinni niin tulipa sitä soiteltua. Todella kolho pelti, soundi oli kongimainen kolahdus jossa ei ollut nimeksikään sitä mitä mun mielestä chinassa pitää olla. Todella raskas ja paksu pelti kaiken lisäksi.

Paiste 502 18" ja 802 plus 18" chinat laitan samaan nippuun koska niissä on todella paljon samaa, sillä erotuksella että 802 on hitusen musikaalisempi. Hintaisekseen yllättävän toimivia peltejä, vaikka molemmista hieman uupuu sitä yläpään rikasta sointia mitä kalliimmista malleista sitten löytyy. Sopivat mielestäni komppaukseen hyvin, koska eivät ole Wuhan-tyyliin niin räkäisiä.

Wuhan 14". Lyhyt, räkäinen soundi. Hemmetisti sihisevää yläpäätä ja hyvin vähän bodya, mikä osaksi johtunee pellin koostakin. Toimii pieninä annoksina oikein hyvin.
WyW
13.12.2005 10:19:30

Wuhanin 12"-16" toimii hyvin aksentteina ja varsinkin virpan kanssa yht'aikaa käytettynä. Itselläni on nyt tässä tulossa "pää/komppi/whatever" chinan uusiminen. Oon harkinnut 18" Meinlin Byzancen ja Zildjianin Oriental välillä. Pitää vielä vähän kilistellä sitä Zildjiania. Meinlin joutuu tilaan, mutta äänisämpylän perusteella Meinli ois enempi mun soittoon sopiva.

/offtopic
Oli Tampereen uudessa DLX musicissa noita jotain Trashformereita ja jotai muita kummallisia peltejä Zildjianilta. Esim. Crash of Doom :) ... Siin tuomiokrässis oli vaa iso vekki reunassa, ettei kannata toudellakaan ostaa.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
meitu
13.12.2005 10:27:27

Itelläni on Alchemy, vitu hyvä.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
ToMi88
13.12.2005 10:28:16

wuhan ja wuhan..en edellenkään jaksa uskoa tuohon wuhanhömpötykseen. Monia olen soitellut ja kaikki on ihan käsittämätöntä paskaa ollu. Niissä ei oo mitään sointia, ne kolahtaa kun joku roskapönttö ja sammuu heti kun niihin humauttaa.
noh, makuja on monia, mutta en silti niitä suosittele ainakaan missään nimessä sokkona ostamaan.
WyW
13.12.2005 10:30:54

wuhan ja wuhan..en edellenkään jaksa uskoa tuohon wuhanhömpötykseen. Monia olen soitellut ja kaikki on ihan käsittämätöntä paskaa ollu. Niissä ei oo mitään sointia, ne kolahtaa kun joku roskapönttö ja sammuu heti kun niihin humauttaa.
noh, makuja on monia, mutta en silti niitä suosittele ainakaan missään nimessä sokkona ostamaan.

Nauhota joskus Wuhania niin ymmärrät mistä porukka puhuu. Saundaa älyttömän hyvältä kun vertaa suurmerkkien keskisarjalaisiin. Plus livenä eivät ole niin äänekkäitä kuin sorvatut pellit.

Sokkonahan noita ei kannata ostaa, siinä olet oikeassa. :)
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
ToMi88
13.12.2005 10:32:46

No ilmeisesti mulle on vaan sitten sattunut aina paskayksilö..
moderndrummer88
13.12.2005 10:34:39 (muokattu 13.12.2005 10:36:55)
Siis Paiseen :D novo vai Wuhani?

wuhani.
kuunteleppas tuolta tomi: http://www.mikseri.net/artists/?id=49290 kaverin bändin demo, chinana wuhanin 16"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)