twist555 06.12.2005 15:24:19 | |
---|
Terve! Oon kattellu hitusen tota Boss Me-50 multiefektiä. Siinä ny tuntus olevan ainakin noi perus efektit mitä tarttee * jotain olematontakin, mutta eiköhän kaikissa multiefekteissä ole jotain turhiakin. Minulla on tähän menessä on Bossin ds-1 särkiä ja voxin vahi niin olisiko järkeä hankkia tota bossin multiefektiä vielä lisäksi ? ja olisiko se hintansa arvonen sijoitus? T: Niko |
Väinämöinen 07.12.2005 23:22:42 (muokattu 07.12.2005 23:28:24) | |
---|
Terve! Oon kattellu hitusen tota Boss Me-50 multiefektiä. Siinä ny tuntus olevan ainakin noi perus efektit mitä tarttee * jotain olematontakin, mutta eiköhän kaikissa multiefekteissä ole jotain turhiakin. Minulla on tähän menessä on Bossin ds-1 särkiä ja voxin vahi niin olisiko järkeä hankkia tota bossin multiefektiä vielä lisäksi ? ja olisiko se hintansa arvonen sijoitus? T: Niko edit: Nyt jäi pois kaikki olennainen sanottava. Aiheesta on asiantuntevan oloinen artikkeli http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=218ja minun asiantuntemukseni (puutteen) tason voi lukea http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=98837&o=0#p3135435tuolta. Nämä seikat huomioon ottaen oma mielipiteeni. Boss ME-50 on todellakin multiefekti, joka maksoi 269.00€ Thomannilla 7.12.2005 klo 23:24. Vertailun vuoksi mainittakoon, että saman puljun MT-2 (MetalZone) -pedaali maksaa 99€. ME-50:ssä on kyseisen pedaalin mallinnus kuten muitakin säröjä, mutta myös delay, wah, chorus, flanger ja ties mitä vastaavia. Multiefekti maksaa n. kolmen yksittäisen pedaalin hinnan ja soi mielestäni ihan kivasti. Jo pelkästään viritysmittarin ja jonkin pedaalin tarpeeseen ostaisin kyseisen multiefektin. Niin, ja mainittakoon vielä, että muuntaja ei sisälly hintaan. Mykkä kissa on mauton. |
-AK- 08.12.2005 00:20:27 | |
---|
On se varmaan ihan hyvä vekotin jos ei ole paljoa kokemuksia eri pedaaleista, ja maun mukaan tietenkin myöhemminkin. Itse kyllä hankkisin erillisiä laadukkaampia pedaaleja, mutta pitäähän sitä tietenkin jonkin perusteella tietää mitä pitäisi laittaa. Itse laitoin ton GT-3:n aikoinaan, en tiedä minkälaatuinen vehje se on tuohon ME-50:n verrattuna. Ei sikäli harmita että laitoin sen, mutta ei sille paljoa käyttöä enää nykyään löydy. Sijoitan ennemmin siihen muutamaan laadukkaaseen erilliseen pedaaliin mitä oikeasti tarvitsen. MT-2 mallinnos != MT-2, varsinkaan jos kyseessä on vielä laadukkaammat lootat/mallinnokset. |
Jackson Dinky 08.12.2005 04:33:21 | |
---|
On sehyvä vekotin ._. |
oksentaja 08.12.2005 11:14:33 | |
---|
Helppokäyttöinen ja hyväsaundinen pelihän tuo bossi on. varsinkin hintaansa nähden. säröt ei mitkään parhaat mutta muut ominaisuudet toimii ja hyvin. harvinainen vehje nykyaikana kun ei sisällä vahvistin ja kaiutin mallinnuksia ja se on mielestäni hyvä asia. itse käytän efektiloopissa modulaatioita ja kaikuja ajamassa. kelpo peli. |
twist555 10.12.2005 11:53:53 | |
---|
Joops menin nyt ostamaan tuon pelin. käytetyn tosi 200e ja muuntaja mukana ei ollut kuin 3kk vanha ja hyvällä käyttäjällä ollut ennemmin. :) Kyl mä siitä ihan tavallaan diggaan mutta vähän liikaa kyllä turhia "efektejä" on messissä mut on siinä hyvääkin. :) |
tuhomies 10.12.2005 12:12:33 | |
---|
Miten kyseinen vehje toimii putkivahvisstimen ja muiden säröpedaalien mm. SD-1 kanssa? |
pkangas 11.12.2005 17:35:12 | |
---|
Itse käytän tuota Bossia JCM 800 putkivahvarin kanssa ja todella hyvin pelittää. Olen varsinkin leslie ja delay soundeihin todella tykästynyt. Sopii tuo laite tämmöiselle "progejäärälle". |
lukiessani edellä olevia vertailuja jalkapedaaleista .olen myös samaa mieltä bossin me-50:stä.-hyvä ja toimiva peli .onko kellään kokemuksia vanhasta ecolette m 40 :sta putkivahvistimesta. |