formaldehyde 10.12.2005 17:12:53 | |
---|
Tuolla elementillä ei periaatteessa hirveästi ole väliä ton vahvarin kanssa? Olis joku bilteman kaksoiskartiokajari pölyttymässä hyllysä, niin sitä vois koittaa soveltaa.. =) Itse olen kokeillut 3 eri elementin kanssa (2" Sharp, 8" Behringer ja mikä ikinä Peavey Classic 30:ssä onkaan, 10" vai 12" BlueBreaker se taitaa olla) ja jokainen kuulostaa aivan erilaiselta. Kannattaa kuitenkin kokeilla, eihän sitä koskaan tiedä miten hyvältä Bilteman kaiutin kuulostaa ;) Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |
Hannu H. 10.12.2005 17:17:05 | |
---|
Kannattaa kuitenkin kokeilla, eihän sitä koskaan tiedä miten hyvältä Bilteman kaiutin kuulostaa ;) Ainakin auton etukaiuttimena tämän veli yllätti minut positiivisesti. Todella tymäkkä soundi (ja se oli vanerinpalalla keskikonsolin lokeron päällä sillee hienosti... todella thuning, mutta vanhassa vw polossa ei tota tilaa liiemmälti ollu :D) |
formaldehyde 10.12.2005 17:30:06 | |
---|
Bassman modit teet ja 1:1 minisilverface siittä =) Heh, täytyy harkita asiaa :) Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |
kilroy 10.12.2005 17:56:40 | |
---|
osat pantu tilaukseen.... itelläni 2 visiota... 1. ruby nuppimalliin ja spelektroniikasta hommatuista 8" halppis instrumenttikaiuttimista "fullstackki" :) 2. sain kerran kaverilta kotiteatteri takakaiuttimen JBL HMX rear 8ohm... semmonen neliön muotone laatikko noin 20cm kanttiinsa,sinne sisälle vaa kamat ja toho päälle potikat ja jakit... no sit viel yx kysymys...ku se ruby nyt toimii sil 9voltilla normaalisti ja 12voltilla (8xaa patterit) pitempi soittoaika ja erilainen soundi.... ni näinköhä toimis kännykänlaturilla,löyty semmonen vanha nokialaisen laturi mikä työntää 10volttii ulos!!laittas pistokkeen vaa tuoho päälle? putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin... |
saha 10.12.2005 18:09:00 | |
---|
1. ruby nuppimalliin ja spelektroniikasta hommatuista 8" halppis instrumenttikaiuttimista "fullstackki" :) Koin henkisen erektion. Pakko kävästä hakemassa viikolla sp-elektroniikasta napit ja nipukat ja näperrellä joululomalla :) >-)))> #2 Punttisika #5
"kuuntelette musaa jossa porukalla on kireetä nahkaa munien ympärillä ja sanotte jotain kaulaliinaa noloksi." -pliksu |
kilroy 10.12.2005 18:18:52 | |
---|
Koin henkisen erektion. HOHOHOHHO... ;) putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin... |
Hannu H. 10.12.2005 18:35:26 | |
---|
Tarttis varmaan osat tilata.. on vaan vähän ikävää alkaa tilaamaa noin halpaa kasaa osia kun postimaksu on lähes samaa luokkaa.. ainakin partcolla.. Vai paljos nuo osta nyt maksaa? sen ~10e? |
formaldehyde 10.12.2005 18:51:43 | |
---|
ni näinköhä toimis kännykänlaturilla,löyty semmonen vanha nokialaisen laturi mikä työntää 10volttii ulos!!laittas pistokkeen vaa tuoho päälle? Mä ainakin ajattelin ottaa Nokian laturista sähköt sitten kunhan saan koteloitua ton. Itse asiassa ajattelin että voisi jättää patteriklipsinkin kiinni niin ei tarvitse alkaa vapauttamaan pistokkeita aina :) Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |
Valaiskaas vähän tyhmempää.Saako noita osista,jotka on tuolla simop:n sivuilla,rakennettua toimivan häkkyrän?Millaisen kaijuttimen tai elementin tohon tarvii?Mitä tuosta listasta pitää jättää pois jos ei halua kuuloke ulostuloa?Ja vielä jos tuon tekemiseen olisi suomenkieliset ohjeet jossain nettisivuilla niin voisiko joku pistää linkin.Oman vahvarin rakentaminen ollut aina haaveissa. Sääh... |
simop 12.12.2005 19:59:47 | |
---|
Valaiskaas vähän tyhmempää.Saako noita osista,jotka on tuolla simop:n sivuilla,rakennettua toimivan häkkyrän?Kyllä saa. Millaisen kaijuttimen (se kirjoitetaan ilman j:tä) tai elementin tohon tarvii?Ihan minkälaisen tahansa kunhan sen impedanssi on väliltä 4-16 ohmia. Kannattaa kokeilla kaikkia kaiuttimia mitä käsiisi saat. Mitä tuosta listasta pitää jättää pois jos ei halua kuuloke ulostuloa?3,5mm stereojakki ja toinen 10 ohm vastus. Ja vielä jos tuon tekemiseen olisi suomenkieliset ohjeet jossain nettisivuilla niin voisiko joku pistää linkin.Suomenkielisiä ei ole, mutta eipä niitä tarvitsekaan. Runoffgrooven sivuilla on ohjeet "universaalilla kielellä" eli kuvin. http://www.runoffgroove.com/ruby.htmlTuosta englanninkielisestä tekstistä ei tarvitse ymmärtää mitään. Katsot vaan kuvista miten osat sijoitellaan levylle ja tinaat kiinni. Oman vahvarin rakentaminen ollut aina haaveissa. Siitä vaan! Tämän helpommin vahvistinta tuskin voi rakentaakaan. Eikä hintakaan ole paha. Itselläni kävi muuten tuota rakentaess siten, että kun olin itse saanut osat tinattua paikoilleen, kokeilin vahvistinta kitaran kanssa. Kaiuttimesta ei kuulunut kitaransoittoa lainkaan, mutta sen sijaan venäjänkielistä puhetta. Ilmeisesti se otti vastaan jotain radiolähetystä. :) Oli lipsahtanut tinaa vähän väärään paikkaan. Pienellä korjauksella venäläiset hiljenivät ja kitaransoitto rupesi kuulumaan ämyristä. |
formaldehyde 12.12.2005 20:05:52 | |
---|
Itselläni kävi muuten tuota rakentaess siten, että kun olin itse saanut osat tinattua paikoilleen, kokeilin vahvistinta kitaran kanssa. Kaiuttimesta ei kuulunut kitaransoittoa lainkaan, mutta sen sijaan venäjänkielistä puhetta. Ilmeisesti se otti vastaan jotain radiolähetystä. :) Oli lipsahtanut tinaa vähän väärään paikkaan. Pienellä korjauksella venäläiset hiljenivät ja kitaransoitto rupesi kuulumaan ämyristä. Mulla kävi ihan samoin :) ...ja tämä siis sen jälkeen kun olin tajunnut että olin onnistunut saamaan virheellisellä hyppylangalla patterin oikosulkuun :D Rubyn rakentamiseen ei tosiaan oikein tarvitse muuta kuin perustiedon kolvin käytöstä ja totta kai huolellisuutta, ettei käy kuten allekirjoittaneella. 9v patteri nimittäin kuumenee ihan mukavasti oikosulussa. Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |
disarm 12.12.2005 20:06:09 | |
---|
no sit viel yx kysymys...ku se ruby nyt toimii sil 9voltilla normaalisti ja 12voltilla (8xaa patterit) pitempi soittoaika ja erilainen soundi.... ni näinköhä toimis kännykänlaturilla,löyty semmonen vanha nokialaisen laturi mikä työntää 10volttii ulos!!laittas pistokkeen vaa tuoho päälle? En suosittele. Lue alempi ketju niin tiedät miksi.
Soitan kitaraa ja bassoa. |
notkea rotta 12.12.2005 20:06:36 (muokattu 12.12.2005 20:44:57) | |
---|
Joo no eipä muuta kun osat tilaukseen ja väkertelemään.Ilmottelen sitten miten kävi. Vielä semmosta,että onko "vihreä ledi etuvastuksineen sekä pala täpläkuparoitua reikälevyä" pakolliset vai selviääkö ilmankin? Sääh... |
simop 13.12.2005 01:08:05 (muokattu 13.12.2005 01:09:49) | |
---|
Vielä semmosta,että onko "vihreä ledi etuvastuksineen sekä pala täpläkuparoitua reikälevyä" pakolliset vai selviääkö ilmankin? Eihän ne välttämättömiä ole, mutta ilman reikälevyä kokoaminen on hankalaa (komponenttien jalat pitää juottaa yhteen) ja lopputulos on epämääräinen könttä komponentteja. :) 100x160mm kokoinen pala reikälevyä maksoi SP-Elektroniikassa 4 euroa. Tuohon vahvistimeen sitä kului vain pieni osa (noin 50x33mm). Ledi ei todellakaan ole mikään välttämättömyys, sitä ei ole tuohon kytkikseen merkittykään. Itse asiassa siitä on vaan haittaa: se kuluttaa patteria (itselläni sillä on 1000 ohmin etuvastus, joten sen läpi kulkee virtaa vain noin 7mA:n virta, mutta kuitenkin). Onhan se kuitenkin cool, näyttää "aidommalta" vahvistimelta. :D Eikä ledin tietenkään ole pakko olla vihreä. Voithan laittaa siihen vaikka superkirkkaan sinisen ledin. Se olisi tosi cool. :D Mullakin olisi yksi kysymys tuohon vahvistimeen liittyen, kun en ole impedanssiasioista oikein selvillä. Uskallanko kytkeä Rubyn kuulokeulostuloon AKG K240 Monitor -kuulokkeet, joiden impedanssi on 600 ohmia? Voiko vahvistin ja/tai kuulokkeet vahingoittua vai käykö vaan niin, että ei kuulu mitään tai kuuluu liian kovaa? |
erkko 14.12.2005 16:07:25 (muokattu 14.12.2005 16:07:38) | |
---|
Tää minivahvistin on kyllä ihan loistava idea. Tuli sellainen lisäidea että vahvistimen vois rakentaa vanhaan tietokonekaiuttimeen. Mulla ainakin löytyy sellaisia nurkista muutama kappale. |
Hannu H. 14.12.2005 16:35:42 | |
---|
Tää minivahvistin on kyllä ihan loistava idea. Tuli sellainen lisäidea että vahvistimen vois rakentaa vanhaan tietokonekaiuttimeen. Mulla ainakin löytyy sellaisia nurkista muutama kappale. Mulla olis pari tommosta satelliittia... 2xX" kaappia tekemään vaa sitte.. =) |
kilroy 14.12.2005 20:30:16 | |
---|
Tää minivahvistin on kyllä ihan loistava idea. Tuli sellainen lisäidea että vahvistimen vois rakentaa vanhaan tietokonekaiuttimeen. Mulla ainakin löytyy sellaisia nurkista muutama kappale. NO JUMALAUTA NII ON MIULLAKII! ! ! ! ! Kiitos ideasta... PLOP PLOP PLOP PLUSSA SAAT... ;) putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin... |
myrtonen 14.12.2005 22:18:50 | |
---|
Mitenköhän nuo oikeat komponentit löytää liikkeen listalta. Huhhuh. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
mipp 15.12.2005 08:58:52 | |
---|
Mitenköhän nuo oikeat komponentit löytää liikkeen listalta. Huhhuh. Sp-elektroniikasta saa yleensä, kun laitat listan maililla niille ja käyt hakemassa jonkun ajan kuluttua. |
formaldehyde 15.12.2005 13:47:38 | |
---|
Sp-elektroniikasta saa yleensä, kun laitat listan maililla niille ja käyt hakemassa jonkun ajan kuluttua. Ja moneen paikkaan voi vaan kävellä sisään lista kädessä tai päässä ja hetken päästä ulos komponentit kädessä. Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face |