Aihe: Mitä? T.HOLOPAINEN
1 2 3 4 5 6 7 8
hanipai
10.12.2005 20:13:07 (muokattu 10.12.2005 20:15:44)
Huomaan mutta Hard Rockistakin minulle tulee mieleen enempi silti Deep Purple ja sillain...

No joo sama se. Itse pidän Bon Jovista oli se sitten mitä tahansa genreä; varsinkin Samboran soolot on mukavia kuunneltavia. Hiukan kyllä mennään aiheesta sivuun. Tietääkseni Holopainen ei käytä sentään Motiffia:), vaikka tuskin sen soitto on kiinni synasta.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Snowblind
11.12.2005 14:16:30

No entäs Roland...? :P

Parenpi kuin motifit ja korgit.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
hanipai
11.12.2005 14:22:15
Parenpi kuin motifit ja korgit.

Onko? Millä perusteella?
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Windreaper
11.12.2005 18:05:51
Jep, mä olen huomannu kanssa että Korg on nimenomaan humppajammojen suosiossa. Motif on sitten enemmän tollanen highg end vehje, vähän niinkuin kurzit oli joskus.

Humppamiehen kanssa taannoin haastellessani sain selville, että Tritonissa on paras harmonikkapresetti, mikä selittää sinänsä jo aika paljon :).

Mitä noihin Korgeihin tulee, Trinityt ja Tritonit olivat ensimmäisiä kunnon työasemasynia markkinoilla (Rolandin XP-sarjassa ei ollut samplausta ja Jammun EX-sarjan latausnopeudet...), noh, Kurzweilien lisäksi. Kun on tietyn valmistajan logiikkaan tottunut, ei viitsi kovin helposti alkaa opettelemaan uutta käyttistä. Tämä varsinkin jos jo Trinitystä lähtien isolla kosketusnäytöllä pelattuaan joutuisi takaisin 90-luvun vaihteen tulitikkuaskin kokoisiin näyttöihin.
JPQ
11.12.2005 19:49:52

Humppamiehen kanssa taannoin haastellessani sain selville, että Tritonissa on paras harmonikkapresetti, mikä selittää sinänsä jo aika paljon :).

Mitä noihin Korgeihin tulee, Trinityt ja Tritonit olivat ensimmäisiä kunnon työasemasynia markkinoilla (Rolandin XP-sarjassa ei ollut samplausta ja Jammun EX-sarjan latausnopeudet...), noh, Kurzweilien lisäksi. Kun on tietyn valmistajan logiikkaan tottunut, ei viitsi kovin helposti alkaa opettelemaan uutta käyttistä. Tämä varsinkin jos jo Trinitystä lähtien isolla kosketusnäytöllä pelattuaan joutuisi takaisin 90-luvun vaihteen tulitikkuaskin kokoisiin näyttöihin.

Entäs Ensoniq TS10 ?
PS. hyvä haitari on makuasia kuten pianokin mutta kaippa tipan
vähemmän.
Snowblind
12.12.2005 03:52:45

Onko? Millä perusteella?

Koska ne on just jees, tykkäilen kovasti. Korgit vähän muovisen soundisia makuuni enkä motifeita ole testinyt joten gööh..

Hitto kun osaa taas kirjottaa..
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Narsil
12.12.2005 17:02:19
Nytkun hevisynisteista oli kyse, voisin kysästä tietäisikö kukaan millasia vehkeitä Warmanin Janne bodomista käyttää? Tuntuu puuttuvan hemmolta profiili kokonaan bändin virallisilta sivuiltakin.
Adawolf
12.12.2005 17:32:27 (muokattu 12.12.2005 17:33:29)
Nytkun hevisynisteista oli kyse, voisin kysästä tietäisikö kukaan millasia vehkeitä Warmanin Janne bodomista käyttää? Tuntuu puuttuvan hemmolta profiili kokonaan bändin virallisilta sivuiltakin.

Ainakin live-gearia näyttäis pikkuisen olevan tuossa kuvassa:

http://mr-20260.v-mirror.spb.ru/page/gallery/nosturi05/3.jpg

Näyttäis ainakin räkissä olevan ylimmäisenä Rolandin Xv-5050 ja olisko nuo kaksi alempaa sitten Rolandin Jv-2080 eri laajennuksilla.
Ja kontrollerina kuvassa näyttäs olevan se ikuvanha Korgin X5.
Bring me my kebab.
hanipai
12.12.2005 18:34:16 (muokattu 12.12.2005 20:24:28)
Ainakin live-gearia näyttäis pikkuisen olevan tuossa kuvassa:

http://mr-20260.v-mirror.spb.ru/page/gallery/nosturi05/3.jpg

Näyttäis ainakin räkissä olevan ylimmäisenä Rolandin Xv-5050 ja olisko nuo kaksi alempaa sitten Rolandin Jv-2080 eri laajennuksilla.
Ja kontrollerina kuvassa näyttäs olevan se ikuvanha Korgin X5.

Miksikähän sillä ois 2kpl JV2080:stä, kun yhteenkin menee melkoisesti laajennuspalikoita. Jos se ois fiksu niin sillä ois se toinen JD-990:) Muuten rankan musiikin kiipparisteilta varmaan kaikilta löytyy Triton tai X5 :)
Adawolf
12.12.2005 20:15:07 (muokattu 12.12.2005 20:16:44)
Miksikähän sillä ois 2kpl JV2080:stä, kun yhteenkin menee melkoisesti laajennuspalikoita. Jos se ois fiksu niin sillä ois se toinen JD-990:)

En kyllä itsekkään tajua tätä, mutta muistelisin lukeneeni jostain, että hemmolla olis jotain kolmisen kappaletta niitä rolluja ollut käytössä joskus samaan aikaan tjsp.

Muuten rankan usiiki kiipparisteilta varmaan kaikilta löytyy Triton tai X5 :)

Ja multa löytyy kumpanenki :)
Nyt on alkanu himottaan Novation KSR tuon Tritonin kanssa lisäksi.
Vaikka samaan syssyyn haluttais joku fanttomi laittaa, ehkäpä xr.
Bring me my kebab.
IceChylos
12.12.2005 23:47:44
Mitäs telinettä se Tuomas oikeen käyttää? Teline näyttää selvästi K&M Spideriltä, mutta eihän siinä pitäisi olla mahdollisuutta saada synaa J-tyylillä etukenoon? Tarkoitan siis tuota pienempää yhdensynantelinettä.

http://www.nightwish.com/gallery/displayimage.php?album=92&pos=59

Oon tosta kysellykkin pari kertaa jo täällä. Tommonen teline ois hakusessa, kunhan tosiaan tietäisi, että saa kallistettua synan eteenpäin.

Kertokee.
Women are like parking spaces: all the good ones are taken, and the available ones are handicapped.
Leija
13.12.2005 00:00:00
Oon tosta kysellykkin pari kertaa jo täällä. Tommonen teline ois hakusessa, kunhan tosiaan tietäisi, että saa kallistettua synan eteenpäin.

Luulisin että se on vaan laittanut tohon Baby Spideriin synatason ylösalaisin.
Kaikkihan me kuljemme loassa, mutta toiset meistä katsovat tähtiin.
HK
13.12.2005 00:56:58 (muokattu 13.12.2005 00:58:28)
Hanipai virkkoi:
Miksikähän sillä ois 2kpl JV2080:stä, kun yhteenkin menee melkoisesti laajennuspalikoita. Jos se ois fiksu niin sillä ois se toinen JD-990:) Muuten rankan musiikin kiipparisteilta varmaan kaikilta löytyy Triton tai X5 :)

Voin melkeinpä laittaa rolleni pantiksi siitä, ettei Jon Lordilta löydy lavalla Korg X5:sta. Vai eikö kenties ko. hemmo ole tarpeeksi "rankan musiikin kiipparisti" (sic) ?. ;)
Peltikorva puupäässä.
JPQ
13.12.2005 01:18:04

Isot jv määrät selittyy ehkä sillä että jos käyttää vehkeen efektejä niin eipä siinä saa laajoja kokonaisuuksia multitimbraali puolella efekteissä. Tai loppuuko polyfonia.:)
hanipai
13.12.2005 03:01:24 (muokattu 13.12.2005 13:46:12)
Hanipai virkkoi:

Voin melkeinpä laittaa rolleni pantiksi siitä, ettei Jon Lordilta löydy lavalla Korg X5:sta. Vai eikö kenties ko. hemmo ole tarpeeksi "rankan musiikin kiipparisti" (sic) ?. ;)

No X5:sta suositellaan sellaseks budjettisoittimeks. Ei tietenkään monella huipulla ole niin "paskaa" soitinta :) Jos itse tuolla lavoilla soittelisin, niin veikkaanpa, että Tritonia huonompaa soitinta ei mun räkistä löytyis.Veikkaanpa, että mulla ois

Access Virus Ti
Roland Fantom X7
Alesis Andromeda
Korg Oasys
Oberheim OB-XA
Roland Jupiter 8

Yamaha Motif ES rack
Roland JD990
Kurzweil K2600R
Yamaha FS1R
Korg MS2000BR
Novation KSR
Kawai K5000R
Clavia Nord Modular G2
Waldorf Q rack
Waldorf Microwave XT

Siin ois hyvä setti eikä ois halpakaan ;)
Kyllä sponsorit tykkäis:) Taidankin tehdä tästä topicin ellei joku oo jo tehnyt?
JPQ
13.12.2005 03:30:01

No X5:sta suositellaan sellaseks budjettisoittimeks. Ei tietenkään monella huipulla ole niin "paskaa" soitinta :) Jos itse tuolla lavoilla soittelisin, niin veikkaanpa, että Tritonia huonompaa soitinta ei mun räkistä löytyis.Veikkaanpa, että mulla ois
Virus Ti
Motif ES rack
Fantom X7
JD990
Kurzweil K2600

Siin ois hyvä setti eikä ois halpakaan ;)

Aika nami lisäisin vielä Kawai K5000,ja Yamaha SY99 synat tuohon...
Ile-
13.12.2005 15:37:00 (muokattu 13.12.2005 15:37:35)
Luulisin että se on vaan laittanut tohon Baby Spideriin synatason ylösalaisin.
Kysyin Thomannista onko mahdollista ja minulle vastattiin:

"Valitettavasti tuo ei onnistu, sillä "käsivarret" asetetaan paikalleen ylhäältä alas eli toisinpäin käännyttynä ne antaisivat samantien periksi."
maza
13.12.2005 16:25:54

Kertokee.

Toihan on Quiklok 641 tai 642 ja syna on ylätasolla, mutta väärinpäin! Munkin pitää varmaan ruveta pitää Yamaha SK-20:stä tolleen. Hoho.
Ile-
13.12.2005 16:51:44 (muokattu 13.12.2005 16:55:00)
Oletko ihan varma, että kuvissa on samanlaiset standit? :)

http://www.nightwish.com/gallery/displayimage.php?album=92&pos=59
http://www.quiklok.com/400x400/sku_QL_641.jpg

Pienemmästä siis puhe.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)