Zeni 12.12.2005 14:49:56 | |
---|
Viime viikonloppuna piti hiukan purkaa marshallia koska ajattelin yhden putkenkannan juotoksen murtuneen putkien vaihdossa. Volume laski yllättäen puoleen väliin, pientä pätkimistä ja se faksin lähetys ominaisuus. Sain huomata että tämä marsu on rakennettu tyyliin "pura kaikki tai ei mitään" eli tutkiminen oli hankalaa. Päällisin puolin ei vikaa ja mittarinkin mukaan kaikki yhdisti ihan hyvin. Koska oli kiire soittamaan, päätin käsitellä kannat CRC:llä ja laittaa takaisin kasaan. Treeniksellä ihmetys oli aika suuri. Volume kasvoi tämän operaation seurauksena järkyttävästi ja taas sai ruuvata pienemmälle. Äänen selkeydessä tuli huomattava ero ja gain-potikkakin "toimii" paljon paremmin. Nyt lähtee oikeasti jo hevitkin ilman pedaalia. Putket pistin samoihin paikkoihin kuin ennenkin. Ihan vain vinkkinä muille että tuollainenkin operaatio kannattaa. Lienee jossain vaiheessa hyvä vaihtaa itse kannat, koska kokemukseni kertoo että crc on kahden kuukauden patentti. |
Eih... Crc on ÖLJY. Öljy jos mikä kerää pölyä. Parin viikon päästä saattaa olla ton potikat niin tukossa ettei niitä pelasta enään mikään. Tuohon käyttöön sen sijaan on Elektroniikan puhdistajaa (=Contact cleaner) joka tekee tehtävänsä. Eli vaikutus yhtä hyvä kuin CRC:llä, mutta haihtuu pois eikä pilaa mitään. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Quu 12.12.2005 15:29:51 (muokattu 12.12.2005 15:31:59) | |
---|
Toivottavasti Zeni sulla on tullut kirjoittaessasi ajatusvirhe ja oikeasti olet käyttänyt sellaista contact cleaneria :) Jos et, niin sitten kannattaa vaihdella ne kannat vähän ajan päästä ja käyttää sitten seuraavan kerran sita em. contact cleaneria :) juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
JuSu 12.12.2005 15:29:55 (muokattu 12.12.2005 15:33:54) | |
---|
Eih... Crc on ÖLJY. Hmm... Vai olikos CRC valmistaja tai tuoteryhmä tms? Yleensä toki CRC:llä käsitetään juuri sellaista voitelevaa puhdistustököttiä, mutta muistaakseni olen nähnyt juuri sellaista elektroniikanpuhdistusspraytakin, jonka kyljessä luki CRC. Eli tämän muistikuvan mukaan olisi vielä toivoa... Mutta voinpa olla väärässäkin. JuSu EDIT: Vaan oikeassapa olin: http://www.crc.co.nz/item_prod.asp?pid=184http://www.crc.co.nz/item_prod.asp?pid=576# I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Aki 12.12.2005 15:42:14 | |
---|
Toivo elää. Pahasti kyllä pelkään että jos hän tajusi Cleaneria käyttää, hän olisi maininnut sen eikä pelkkää Crc:tä. Crc:llä kun on niitä öljyjä niin paljon enemmän kuin tuota soitinkäytössä vallan tarpeellista Contact Cleaneria. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Zeni 12.12.2005 15:54:19 (muokattu 12.12.2005 15:58:38) | |
---|
CRC on käsittääkseni valmistaja, mutta yleisesti ottaen aina kun joku puhuu CRC:stä niin hän tarkoittaa contact cleaneria, näin olen huomannut. Pelkääjille tiedoksi, että multakin löytyy hyllystä viittä eri CRC:n valmistamaa tuotetta. Ja tuohon pistin ihan contact cleaneriä ;) Mulle oli kyllä aika järkytys tuo ero. Luulin että hapettuneet kontaktit joko toimii tai ei. EDIT: kerrankin kun käytän "yleisiä termejä" niin muilta menee ohi :) Kunpa kaikki oppisivat ettei CRC ole pelkästään "se crc" |
Jusma 12.12.2005 16:12:48 | |
---|
CRC on käsittääkseni valmistaja, mutta yleisesti ottaen aina kun joku puhuu CRC:stä niin hän tarkoittaa contact cleaneria, näin olen huomannut. Riippuu varmaan vähän millaisissa piireissä liikkuu...:) Mut kiitos kuitenkin vinkistä, pitää itsekin joskus kokeilla. Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu. |
okoranta 12.12.2005 16:27:10 | |
---|
Mulle CRC on yhtä kuin kettinginrasva ja vanha paikkakuntalainen bändi.. Juuston paikka voileivällä on kinkun alla! |
varakeef 12.12.2005 17:16:07 | |
---|
CRC on käsittääkseni valmistaja, mutta yleisesti ottaen aina kun joku puhuu CRC:stä niin hän tarkoittaa contact cleaneria, näin olen huomannut. Pelkääjille tiedoksi, että multakin löytyy hyllystä viittä eri CRC:n valmistamaa tuotetta Minulle crc on ensisijaisesti silikonispreitä, siis kettinkirasvaa - ja josta yleensä varoitetaan niin pyöräkorjaamolla, lukkosepällä autokaupassa, kitarakorjaamosta puhumattakaan... "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
koponen 12.12.2005 18:29:39 (muokattu 12.12.2005 18:34:26) | |
---|
CRC valmistaa pääsääntöisesti elektroniikan- ja teollisuuden alan huoltokemikaaleja. Yleisin tuote on CRC 5-56 (vrt. WD40) monitoimispray johon törmää about jokaisella huoltoasemalla ja autokorjaamolla. Ne ketkä harrastaa esim. elektroniikkaa, tietää että CRC:llä on toki muutama muukin tuote. :) Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
pekurides 15.12.2005 22:37:32 | |
---|
ja meilläpäin crc:tä on enimmäkseen laitettu kainaloon, hohoho! asiaan, no pakkohan se oli itekin kokeiltava ja tuntu että olis jeesannu ku heitin ihan päältä vaan kantoihin.... mutta tunnin soittelun jälkeen alko taas toinen puoli rohisee prkkll... täytyypä mennä suihkimaan lissää:) |
Zeni 15.12.2005 22:47:57 | |
---|
Mulla tuli kauhea paniikki jos siinä sittenkin on öljyä joukossa. Ei kyllä muistaakseni lukenut purkissa, että olisi. Pitänee sitten laittaa oikeaa tavaraa niin lähtee rasvatkin. Tosin parin viikon päästä on edessä kantojen vaihto. |