Aihe: Suositelkaa Stratoon virityskoneistoja !
1
Lilli
12.12.2005 15:07:19 (muokattu 12.12.2005 15:08:07)
Meksikostratoni virittimet tuntuvat olevan jo tiensä päässä (kielet eivät pidä virettä).
Nyt kun olen etsiskellyt netistä sopivia virittimiä, on esiin pullahtanut muutamia kysymyksiä.

1) kannattaako hankkia lukittavat virittimet vai perinteiset;
2) mitä suosittelet (kriteereinä laatu, edullinen hinta (!), helppo asennettavuus ilman reikien avartelua ym.) sekä
3) mistä niitä saa ostettua ?
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Aki
12.12.2005 15:16:17

Meksikostratoni virittimet tuntuvat olevan jo tiensä päässä (kielet eivät pidä virettä).
Nyt kun olen etsiskellyt netistä sopivia virittimiä, on esiin pullahtanut muutamia kysymyksiä.

1) kannattaako hankkia lukittavat virittimet vai perinteiset;
2) mitä suosittelet (kriteereinä laatu, edullinen hinta (!), helppo asennettavuus ilman reikien avartelua ym.) sekä
3) mistä niitä saa ostettua ?

Mexicossa taitaa olla pienenpienet reiät, johon ei muut kuin Klusonit käy. Laadukkaat Klusonit on vallan tyyriit, joista minä en edes tykkää. Ne halpis Schaller-tyyliset suljetut peruskoneet jotka maksaa 20€ satsi, on mulla palvellut useammassa projektissa oikein hyvin. En näe syytä satsata enempää paitsi erikoistarpeisiin.
Varmaankin jokaisesta musaliikkeestä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Aki
12.12.2005 15:18:16

Nyt uudelleenlukiessa tulee mieleen, että ongelma saattaa vallan olla muualla kuin viritinkoneistossa. Satula saattaa hanittaa, kielenohjaimet, kielten asettaminen, tallan säädöt.

"Kitara joka pitää vireensä" -otsikolla keskustellaan juuri näistä.
Aki
12.12.2005 15:27:35

Hyvä vastaus muuten, mutta ei selvinnyt mistä musiikkikaupasta noita saisi ja mitä on tyyppimerkintä.

Vastasin "Varmaankin jokaisesta musaliikkeestä", päättele siitä mistä niitä saa. Halpiskinukeilla ei ole tapana järin järjestelmällisesti niitä merkitä, paketissa luki muistaakseni "Tuner machine". Jos marssit mihin tahansa musaliikkeeseen ja kysyt saako 20€:lla suljettuja Schaller-tyylisiä virittimiä, niin vastaus on kyllä tai ei.
Keefster
12.12.2005 15:28:24
Hyvä vastaus muuten, mutta ei selvinnyt mistä musiikkikaupasta noita saisi ja mitä on tyyppimerkintä.

Allaolevasta linkistä vaihtoehtoja sekä täältä voi tarkistaa myös ruuvien paikat ja reikien koot.
http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead.html

Kotimaasta Millbrook musiikilla www.millbrook.fi/ muistaakseni melko hyvä valikoima koneistoja.
No sehän sopii kuin satula lehmälle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)