HeavyMan 21.07.2003 14:23:51 | |
---|
Ostin tosta kaverilta bossin od-20 ja huomasin pikku probleeman .Kun Liitän bossin tohon dynacordiin niin taustalle tulee hirveä humina kuulumaan ja särö on epäselvä. Kun taas en liitä bossia siihen niin humina häviää. Mistä tämä johtuu. Minulla ei ole muuntajaa vaan paristot bossissa. Voiko se johtua siitä? I'm The Man Who Walk's Alone! |
kivi 21.07.2003 14:36:43 | |
---|
Minulla ei ole muuntajaa vaan paristot bossissa. Voiko se johtua siitä? Eei, varsinkin jos paristo on uusi ja tuore - vanhalla patterilla saattaa ollakin tuo vikana (kielellä kokeilu ei kerro mitään). Jos ei pariston vaihto auta, veikkaan toista piuhaa, tai sitten ihan sitä että bossissa on tehot liian kovalla. Hyvä nyrkkisääntö soundien ruuvaukseen on se, että volyymin pitäisi olla osapuilleen sama, olipa pedaali päällä tai ei. Onko mainitsemasi Dynacord sun vahvistin? |
HeavyMan 21.07.2003 14:40:30 | |
---|
Joo kyllä toi dynacordi on mun oma.Pitää kokeilla vaihtaa noi paristot.Ja Kiitos. Tell Me Why I Have To Be A PowerSlave |
SirElwood 21.07.2003 14:43:10 (muokattu 21.07.2003 14:45:15) | |
---|
Mulla oli omien basso paavojen kanssa samantyyppinen ongelma. Mulla oli 5 spedua: comp, eq, särö, chorus ja wah. Minkä tahansa otti pois, niin humina katos. Yritin säätää kaikkia mahdollisia namiskoita, mutta tuloksetta. Mulla oli kuitenkin kaikki paavot kiinni yhdessä yleismuuntajassa haaroittimella. Olin laskenut että milliamppeerit riittää ihan hyvin, mutta kun hommasin pari muuntajaa lisää, niin humina hävis. Olisko ollu se kuuluisa verkko humina? Eli 50 hz En tiedä edelleenkään varmasti mistä moinen johtui, mutta enää en käytä kun säröpedaalia, ja hurinaa ei ole. Syitä toki voi olla miljoona, alkaen risoista piuhoista tuohon verkkohurinaan (jota sulla tuskin on kun kerran pattereita käytät). Ovatko paristot varmasti täynnä? EDIT: Tuossa kerkesi kivi jo kai kaiken tarpeellisen kertoa... |
HeavyMan 21.07.2003 19:01:45 | |
---|
Kävin vaihtamassa noi paristot mutta ei auttanut.Se Johtuu Varmaan tosta piuhasta kun toinen on joka menee bossista dynacordiin vaan n.1m mittanen. Eikös ole niin että kitarasta menee piuha pedaaliin ja pedaalista piuha vahvistimeen? Tell Me Why I Have To Be A PowerSlave |
Onhan se lyhyempikin piuha varmasti instrumenttipiuha (eli miinus vaippana plusjohtimen ympärillä) eikä kaiutinpiuha (johtimet rinnakkain)? Kitarasta pedaalin oikeaan kylkeen, pedaalin vasemmasta kyljestä vahvistimeen. |
HeavyMan 21.07.2003 21:42:28 | |
---|
Kävin Ostamassa toisen piuhan mutta ei auta ei. Menee hermot Esim. Kun yritän ruveta soittamaan jotakin sooloa niin ilman bossia menee ihan hyvin mutta sitten kun kytken sen päälle niin rupeaa kuulumaan kaikki sivu äänetkin Esim.plekun osuminen kieliin ja sormien paikkojen vaihto kuuluu n.10 kertaa kovempaa. Ilman bossia ne kuuluu hädin tuskin ollenkaan. Voiko se olla että noi ei vaan sovi yhteen. Toi dynacordi on jotakin 10v vanha. Tell Me Why I Have To Be A PowerSlave |
kivi 21.07.2003 22:10:31 (muokattu 21.07.2003 22:13:43) | |
---|
Esim.plekun osuminen kieliin ja sormien paikkojen vaihto kuuluu n.10 kertaa kovempaa. Ilman bossia ne kuuluu hädin tuskin ollenkaan. Nii-in, siltä se kuulostaa kun on särö vahvistamassa:-) Pistä särön level pienemmälle, melkein nollaan, ja muista säätimistä säädät soundin sopivaksi. Jos sulla on vahvistimessa oma särö, sen pitää olla poissa päältä. Lopuksi käännät pedaalin level-säädintä siksi kunnes ääni on yhtä kova pedaalin ollessa päällä ja pois päältä. Se on kyllä paljon armottomampaa aluksi, kun kaikki pikkujututkin alkaa kuulua. Mutta siihen tottuu äkkiä, oppii soittamaan tarkemmin. PS. säröt hurisee jonkun verran aina kun ei soita, silloin ne polkaistaan pois päältä (bändisoitossa se yleensä hukkuu muuhun meteliin, eikä siitä tarvi välittää). Oikein pahasti hurisee sitten, jos irroitat otteesi kitaran kielistä; sekin on ihan normaalia. Tuohon tottuu. Kaikkeen tottuu:-) |
HeavyMan 23.07.2003 15:43:49 | |
---|
Kiitos. Vielä Yksi Kysymys:Mikä toi amp ctrl nappi tossa bosissa oikein on ja mitä sillä tekee? Tell Me Why I Have To Be A PowerSlave |