Aihe: Korg Triton
1
V Aalto
12.12.2005 18:56:30
4. Mikä olisi (käytettynä) potentiaalinen kilpailija Tritonille noin 1000e hintaluokassa, kun käyttökohteena on monialainen progemusiikki ja käyttöä olisi siis niin maalaileville synapadeille kuin funkahtaville rhodeseille ja klavineteillekin?

Yamaha Motif Classic- ja Rolandin Fantom-sarjat lienevät ne varteenotettavimmat kilpailijat. Rhodesit ja Klavinetit hoitunevat Motifilla paremmin kuin Tritonilla, synapuolella taas Triton voi ainakin ajoittain olla mielekkäämpi vaihtoehto moniosaisempien kombinaatioiden ja synapainotteisuuden (?) vuoksi. Fantomeista en osaa paljoa kertoa kun käyttökokemusta ei ole. Motifeja ja Fantomeita kannattaa ehdottomasti käydä kuitenkin kokeilemassa hartaasti ennen ostopäätöstä.
Ile-
12.12.2005 21:08:53
Nuo Fantomien hinnat taitavat hillua siellä tuhannen euron väärällä puolella, eikö? Itsekin olen Tritonia näillä näkymin ostamassa, sillä se on kumminkin pari sataa Fantomia halvempi(?).
hanipai
12.12.2005 21:17:56
Nuo Fantomien hinnat taitavat hillua siellä tuhannen euron väärällä puolella, eikö? Itsekin olen Tritonia näillä näkymin ostamassa, sillä se on kumminkin pari sataa Fantomia halvempi(?).

Fantom Xa on siinä tonnin, mutta se on riisuttu malli.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
HK
13.12.2005 01:13:10
Fantom Xa on siinä tonnin, mutta se on riisuttu malli.

Kannattaa muistaa, että Fantomista löytyy myös alkuperäinen malli sekä siitä paranneltu Fantom-S. Molemmat lienevät hyvin kysyttyä tavaraa jos käytettynä sattuu löytämään. Alkuperäisestä Fantomista ei tainnut 5-oktaavista versiota olla olemassakaan.

Fantom-X sarja on tuo viimeisin vimpautus, josta taas tuo Xa on ikäänkuin se riisuttu malli ikäväkyllä selvästi huonommalla koskettimistolla, Triton Le:n tapaan.

Jos nyt pitäisi 5-oktaavista fantomia hakea käytettynä niin itse katselisin ehdottomasti Fantom-S:än perään, ja maksaisin mielelläni hyvästä yksilöstä hiukan enemmän kuin upouudesta Xa:sta.
Peltikorva puupäässä.
Pipeman
20.12.2005 19:49:40 (muokattu 21.12.2005 16:04:09)
Itsekin olen Tritonin meinannut hommata. Toinen vaihtoehto on Karma.
Kävin vähän aikaa sitten helsingin suunnalla katselemassa, mutta ei näkynyt kumpaakaan missään kaupoissa. Tietääkö kukaan missä jompaa kumpaa laitetta pääsisi testaamaan Etelä-Suomessa?
Kumpi noista olisi parempaa vastinetta rahalle?

Edit. Nykyään minulla siis on Triton le ja ajattelin sen vaihtaa jompaankumpaan edellä mainituista laitteista. Käyttöliittymä on tuttu, joten lähinnä ostopäätökseeni vaikuttaa äänet. Vai onko Karmassa sitten Tritonin äänet? Pitäisi tosiaan päästä kokeilemaan...
JPQ
20.12.2005 20:11:58

Itsekin olen Tritonin meinannut hommata. Toinen vaihtoehto on Karma.
Kävin vähän aikaa sitten helsingin suunnalla katselemassa, mutta ei näkynyt kumpaakaan missään kaupoissa. Tietääkö kukaan missä jompaa kumpaa laitetta pääsisi testaamaan Etelä-Suomessa?
Kumpi noista olisi parempaa vastinetta rahalle?

En osaa sanoa mutta sen sanon muut osannnevat paremmin auttaa kun määrittelet tarpeesi. Paitsi Tritonissahan ei ymmärtääkseni ole mitään säestysjuttuja mukana sen minäkin muistan ulkoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)