Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Killswitch Engage
1 2 3 4 526 27 28 29 30
7-kielinen mies
12.12.2005 00:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändiltä tuli tässä hiljattain dvd ja anttilan topten-osastolla pyörittyäni pisti silmään ja tulihan se kaapattua sieltä sitten mukaan. Bändi pisti kyllä sellasen live paketin, että tukka tärisee vieläki. Mielestäni salissa yleisön keskuudessa vallinnut tunnelma välitty ihan omaan olkkariin saakka ja bändin jätkilläkin tuntui olevan hauskaa. Varsinkin tuoreimman albumin nimikko biisi The End of Heartache sai karvat pystyyn ja yleisö laulo koko biisin ajan mukana. Virallisen setin vimonen biisi Rose of Sharyn pisti sukat pyöriin jalassa, kyseinen biisi kuuluu omiin suosikkeihini. Toi Howard vetää noi laulut aivan älyttömän hyvin eikä soitossakaan mitään moitittavaa ollut, asennetta oli yllin kyllin. Ois kyllä niin mahtava, jos saataisiin kyseinen bändi suomeen!!
 
Tästä bändistä täytyy vielä sen verran sanoa, koska metallia pidetään yleisesti ottaen kuoleman vakavana musiikkilajina, niin kyseisillä herroilla on kyllä melko humoristista meininkiä lavalla ja varsinkin toinen kitaristi(Adam)on kyllä täysin pelle ollessaan lavalla, mikä ei sinänsä ole mikään huono asia. Tämä osoittaa sen, että ei metallia tarvitse soittaa naama rutussa ja hampaat irvessä, vaikka itse musiikki olisikin armotonta sahaamista. Enkä nyt tarkoita sitä, et pitäs balettitossuissa pyöriä, mutta sellainen sopiva pilke silmäkulmassa. 8D
 
-"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"-
Akiman
12.12.2005 01:07:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=104993
 
"=)"
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: FACE DOWN, DARK FUNERAL, THYRANE. ::
Mechanizm
12.12.2005 07:46:12 (muokattu 12.12.2005 08:00:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"=)"
 
Kitarakamat?
 
En ole DVDtä nähnyt mutta sen voisin ostaa kauniimmalle puoliskolle joululahjaksi. Hän on aivan friikahtanut kyseiseen orkesteriin. Ongelma on vaan se että itse inhoan bändiä ihan täysiä.
 
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
miccomalliton
12.12.2005 08:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarakamat?
 
En ole DVDtä nähnyt mutta sen voisin ostaa kauniimmalle puoliskolle joululahjaksi. Hän on aivan friikahtanut kyseiseen orkesteriin. Ongelma on vaan se että itse inhoan bändiä ihan täysiä.

 
Mikä tökkii siinä?
 
Lauluääni vai koko "metalcore"?
 
Mua lähinnä se huutamisen "pakonomaisuus" ja luonnottomuus on niitä inhon aiheuttajia.
 
"I Have a Dream..." - Martin Luther King jr. ESTR #1 Punttisika #1 Kalamies
aleksi
12.12.2005 10:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon on tuota DVD:ta kehuttu, mutta musta orkesteri on kokenut sellaisen inflaation, kun Jesse otti ja lahti. Tuskin Jonesia on siita syyttaminen, bandi vain on vahan keventanyt otettaan. Kova livebandihan tuo on, tai oli ainakin, kun vierailivat Suomessa.
 
"Open hands to the wind."
Mechanizm
12.12.2005 11:52:19 (muokattu 12.12.2005 11:52:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauluääni vai koko "metalcore"?

Mua lähinnä se huutamisen "pakonomaisuus" ja luonnottomuus on niitä inhon aiheuttajia.

 
Juurikin nuo mainitsemasi jutut. Ei vaan koko tuo tyyli ole koskaan ollut minun juttu. Omasta mielestäni tylsää "mukarankkaa" jenkkimetallia. Ei ole tarkoitus provoilla.
 
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
Anttichrist
12.12.2005 13:04:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan ok keskivertomättöähän tuo. Tuo tEoHA oli kyllä pienoinen pettymys parin kk Rose of Sharyn luukutuksen jälkeen, aika itseänsätoistavaa loppujen lopuksi. Mutta tuo Howard kyllä IMO on sata kertaa kovempi kuin se aikaisempi ölisijä, saisivat nyt äkkiä tehdä uutta materiaalia vaan.. Rose of Sharyn on kyllä perkeleen hauska sormienlämmittelypiisi treenien alkajaisiksi, on siitä jo vähitellen tullut jo aika ehdoton vakio=)
 
7-kielinen mies
12.12.2005 13:15:43 (muokattu 12.12.2005 13:16:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon on tuota DVD:ta kehuttu, mutta musta orkesteri on kokenut sellaisen inflaation, kun Jesse otti ja lahti. Tuskin Jonesia on siita syyttaminen, bandi vain on vahan keventanyt otettaan. Kova livebandihan tuo on, tai oli ainakin, kun vierailivat Suomessa.
 
Oon kyllä samaa mieltä tuosta laulajasta. Jessellä oli paljo enemmän raivoo ja tunnetta siinä hommassa, mut sillä vissiin ei ääni kestäny sitä "rääkymistä" - väärä tekniikka tai jotain...Sanotukset oli parempia Jessen aikoihin, nykyään biisit on tollasii rakkauslauluja...pitää rueta kohta soitteleen niitä äitille. :P
Millon KSE on suomes ollu?
 
-"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"-
Exhausted
12.12.2005 13:55:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KsE kävi suomessa joskus 2002. En tiennyt koko bändistä mitään tuolloin, vähän harmittaa että tutustuin Alive or Just Breathingiin vasta joskus 2003.
 
Kuitenkin, bändi on yksi suosikeistani. Pidän enemmän Alivesta kuin Heartachesta, ja selftitlediin en ole vielä tutustunut. Bändissä viehättää biisien dynamiikka ja tiukkuus. Miinuksena on se että bändi vähän toistaa itseään, tosin tämä näkyy erityisesti uudemmalla levyllä. Se on lähestulkoon bändin parodia itsestään.
 
DVD:tä en ole vielä hankkinut mutta eiköhän tuo vielä löydä tiensä tännepäin.
KoRn88.
12.12.2005 14:37:24 (muokattu 12.12.2005 14:37:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä itsellekkin uppoaa orkesteri kovastikin. Alive tosiaan on parempi levy kuin tämä uusin, mutta ei tuo uusinkaan mielestäni huono ole. Muutama hieman tasapaksu biisi vaan eksynyt joukkoon. Oli muuten Tiktakin kitaristilla Killswitchin huppari päällä top40:ssa.
Pitää kyllä itsekin tuo dvd varmaan hankkia. Sisältääkö se mitään muuta kuin tuon livekonsertin?
 
EDIT: typo
 
iha homoo kyl mä nussin mun tyttöystävää iha nii paljo ku huvittaa ja oon 15. tarkottako se sitä et olen rikollinen? -lucbass
metallia Kemistä: UNIC
7-kielinen mies
12.12.2005 14:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo en oo kyllä tuolloin 2002 tienny viel bändistä mitään. 2003 taisin itsekkiin bändiin tutustua. Se ensimmäinen levy on kuulemma aika surkea suoritus, siitä ei kuulemma saa mitään irti muuta ku sen, et kehitystä parempaan suuntaan on tapahtunut. No en ole kuullut kyseistä levyä itse, joten en lähde sen koommin tuomitsemaan.
 
-"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"-
7-kielinen mies
12.12.2005 14:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä itsellekkin uppoaa orkesteri kovastikin. Alive tosiaan on parempi levy kuin tämä uusin, mutta ei tuo uusinkaan mielestäni huono ole. Muutama hieman tasapaksu biisi vaan eksynyt joukkoon. Oli muuten Tiktakin kitaristilla Killswitchin huppari päällä top40:ssa.
Pitää kyllä itsekin tuo dvd varmaan hankkia. Sisältääkö se mitään muuta kuin tuon livekonsertin?
 
EDIT: typo

 
Jonku dokumentin kertoo bändin tiestä tähtiin...siin jätkät höpöttää kaikkee paskaa, sit siin haastatellaan mm. soilworkin, in flamesin ja lamb of god:n jätkiä et mitä mieltä ne on KSE:n jäsenistä ja niiden musiikista ym.
 
-"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"-
JivE
12.12.2005 15:50:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan loistava bändi! Kuulin ekaa kertaa joskus loppupuolella 2002 ja olen ollut fani siitä lähtien. Mielestäni bändi on paljon tiukempi tapaus kuin useat metallibändit koskaan ja hemmot näyttävät ettei biisejä aina tarvitse tehdä pimeydestä ja itsemurhista jne vaan voi laulaa vaikka rakkauslauluja.
 
Sitten ihan off topick: on mielenkiintoista, että jos jenkeissä tämmöinen metalcore on muotijuttu niin suomessa on muotijuttu kuunella kaikkia vanhanliiton bändejä! Tuntuu, että kun sanot kuuntelevasi esim metalcorea niin ihmiset myhäilevät selantakana, mutta jos sanot, että kuuntelen 90 luvun alun deathmetallia ja Cannibal Corpse on paras bändi ikinä niin kukaan ei naura.
 
-K-
12.12.2005 16:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KsE kävi suomessa joskus 2002. En tiennyt koko bändistä mitään tuolloin, vähän harmittaa että tutustuin Alive or Just Breathingiin vasta joskus 2003. .
 
Nyt tulee puukkoa ja syvälle. Olin katsomassa lokakuussa 2002, fiilikset olivat vähän että wtf ? kukas tämä uusi laulaja on, ei howard oikeen paikanpäällä vakuuttanut allekirjoittanutta. Sittemmin on kyllä kehittänyt tyyliään ja DVD on rautainen.
 
Ei suotta elämys.
Ratloz
12.12.2005 17:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin tuon The End Of Heartachen ja oon diggaillu kyllä ihan kaikinpuolin paitti rummut on ehkä liian konemaiset miun makuun. Lyriikat todellakin ihan plussaa vaan kun kehtaa tehdä vähän lässynlässyä joukkoon.
 
Niin ja vielä tuosta metalcoresta, onko sekin jo täällä suomessa yhtä vieroksuttu juttu kun "nu-metal"? Vähän huvittavaa mielestäni tuommoinen luokituksille nauraminen ja yleensä moinen lokerointi. Itsestäni taas tuntuu että metalcore on jopa coolia ja olen kyseisen tyylin ylpeä suurkuluttaja :)
 
Vasaralla naamaan!
KoRn88.
12.12.2005 17:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, Rokkizinessa sai dvd täydet pojot http://www.rokkizine.com/arvostelut.php?id=2548
 
Pakko kai tuo on ostaa.
 
iha homoo kyl mä nussin mun tyttöystävää iha nii paljo ku huvittaa ja oon 15. tarkottako se sitä et olen rikollinen? -lucbass
metallia Kemistä: UNIC
Demonium
12.12.2005 18:17:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuo DVD on kyllä ehkä paras dvd pitkään aikaan minkä oon nähny. siis ihan kokonaisuutena ajatellen. Dokumenttikin oli oikein hyvä, videot mukava lisä ja se keikka oli ihan hemmetin kova. Juurikin sellainen DVD kuin halusin. Lisättäköön että en pitänyt Killswitch Engagesta, mutta DVD:n nähtyäni tuli kyllä täysin uutta rispektiä bändille.
 
-Rumpukuolema-
Exhausted
12.12.2005 19:03:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin tuon The End Of Heartachen ja oon diggaillu kyllä ihan kaikinpuolin paitti rummut on ehkä liian konemaiset miun makuun. Lyriikat todellakin ihan plussaa vaan kun kehtaa tehdä vähän lässynlässyä joukkoon.
 
Niin ja vielä tuosta metalcoresta, onko sekin jo täällä suomessa yhtä vieroksuttu juttu kun "nu-metal"? Vähän huvittavaa mielestäni tuommoinen luokituksille nauraminen ja yleensä moinen lokerointi. Itsestäni taas tuntuu että metalcore on jopa coolia ja olen kyseisen tyylin ylpeä suurkuluttaja :)

 
kaikki jotenkin hypetetyt genret on aina automaattisesti paskoja ja niistä ei saa tykätä. vrt. nu-metal, emo. Sitten suurin tappelu on aina siitä että mikä kuuluu mihinkin genreen (= mikä on hyvää, mikä ei). Turhaa skeneilyä. Genre on hyvä renki mutta huono isäntä. Niistä on hyötyä kuvailtaessa bändin tyyliä, mutta mikään ei ole turhempaa kuin tuomita bändejä ennalta jonkun genreluokittelun takia.
Ratloz
12.12.2005 20:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niistä on hyötyä kuvailtaessa bändin tyyliä, mutta mikään ei ole turhempaa kuin tuomita bändejä ennalta jonkun genreluokittelun takia.
 
Totta, mutta ovat silti aika laajoja käsitteitä joidenkin yhtyeitten osalta. Mielestäni Cataract täyttää omat mielikuvani metalcoresta aika hyvin. Kuunnelkaa, kovaa shittiä. Mutta sitten voitte verrata sitä esim. Between The Buried And Me:hen tai The Red Chordiin, jotka myöskin luokitellaan tai on luokiteltu metalcoreksi. Ero on huomattava.
 
Vasaralla naamaan!
Landola59
12.12.2005 22:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettenkö sanoisi, harvinaisen paskaa näin örinämusiikiksi. Onhan sitä kaikenlaisia räpellyksiä tullu kuultua, mutta yhden levyllisen jossain vaiheessa omistin ja heitin samantien mäkeen. Ettenkö sanoisi, täytää pulunkakkaa. Jaa miksikö? Laulaja ei minusta osaa asiaansa, eikä kitaristikaan kovin hääppöinen ole. Silti ihmettelen mistä moinen suosio.
 
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 526 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «