mongas 12.12.2005 10:12:55 (muokattu 12.12.2005 10:13:26) | |
---|
Mistä löytyisi ja mitä maksaa? Ei nettisivu vaan suomalainen soitinkauppa, please. |
Mistä löytyisi ja mitä maksaa? Ei nettisivu vaan suomalainen soitinkauppa, please. DLX-music Malmilla. Sieltä omani ostin, hintaa oli siinä muistaakseni ~~15e (10-20e). Tykkään, paras kapo mitä olen ikinä käyttänyt tai hypistellyt. Nopea laittaa, irroittaa ja tämän kanssa välttyy seuraavilta ongelmilta: 1. Sormet eivät jää minnekkään väliin puristuksiin. 2. Ei ole rämspähtävää lukituspantaa joka kolhii kitaran kaulan lakkaukset ruvelle. 4. Ei ole ruuvi säätöä jonka kanssa kikkailu menee ikuisuus. 3. Saat itse säädettyä kieliin kohdistuvan puristus voiman. |
Turder 12.12.2005 15:27:50 | |
---|
Hyviä capo-suosituksia otetaan vastaan! Akustiselle (teräskielinen) olisi uusi capo paikallaan, vanha capon ruoska kun on mitä on. Tuo G7 kuulostaisi hyvältä. Muita varteenotettavia merkkejä/malleja? |
Cujo 12.12.2005 15:37:00 | |
---|
Hyviä capo-suosituksia otetaan vastaan! Akustiselle (teräskielinen) olisi uusi capo paikallaan, vanha capon ruoska kun on mitä on. Tuo G7 kuulostaisi hyvältä. Muita varteenotettavia merkkejä/malleja? Miulla on Dunlopin Trigger capo, joka on kyllä aika nopia ja näpsäkkä, mutta ainut vaan, että tuppaa puristamaan liian lujasti. Eli intonaatio-ongelmia tahtoo tulla... Mieluummin kannattanee ostaa joku säädettävä malli. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Aki 12.12.2005 15:39:44 | |
---|
Miulla on Dunlopin Trigger capo, joka on kyllä aika nopia ja näpsäkkä, mutta ainut vaan, että tuppaa puristamaan liian lujasti. Eli intonaatio-ongelmia tahtoo tulla... Mieluummin kannattanee ostaa joku säädettävä malli. Mulla on Dunlopin Trigger capo, joka on kyllä tosi nopia ja näpsäkkä, ja tuppaa puristamaan juuri oikealla voimalla joka tilanteessa. Onko sulla kovin ohkaiset kielet? Mulla toi toimii mainiosti 12-satsin akustisella sekä 10-satsin sähkiksellä. Tietty jos satula on liian korkea alunperin, ei vire osu oikeeseen millään kapolla. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Strutsi 12.12.2005 15:40:43 | |
---|
Tee-se-itse-bluesmiehen capon voi tehdä kynällä ja kumilenkillä. Kätevää ja toimivaa. "No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa" |
Cujo 12.12.2005 17:17:46 | |
---|
Mulla on Dunlopin Trigger capo, joka on kyllä tosi nopia ja näpsäkkä, ja tuppaa puristamaan juuri oikealla voimalla joka tilanteessa. Onko sulla kovin ohkaiset kielet? Mulla toi toimii mainiosti 12-satsin akustisella sekä 10-satsin sähkiksellä. Tietty jos satula on liian korkea alunperin, ei vire osu oikeeseen millään kapolla. Akustisessa 12- tai 13-setti ja sähkiksessä 11. Mutta mie olen pitänyt sitä jonkun aikaa pöydän reunassa, että vähän jousi löystyisi -- nyt toimii jo paremmin. Tietysti nämä riippuu kaulan paksuudestakin, mutta miulla se vaan heittää yläkielet pikkuisen ylävireeseen. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |