VÄKIPÄÄ 20.07.2003 03:32:23 | |
---|
Eli millä laitteella saisi kaiken eri volyymilla mikkiin menevän tulemaan kaijuttimista yhdellä ja samalla volyymitasolla? Eli siis niinsanottu "Hynys-suodin", kaikille Kotiteollisuus tietäjille tuttu? En kuiski, mutta keikalla laulu ei kuulu kunnolla huuto-osuuksien tullessa liiankin kovaa.. Jokin kompressoriko? Nimim. Epätietoinen Ranualta Kysyy. Alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, VÄKIVALTA ON! |
aape 20.07.2003 04:24:38 | |
---|
Jokin kompressoriko? Kompurallapa hyvinkin saat moiset kuiskaukset esiin ja huudot vaimennettua. -Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle- |
the jokke 20.07.2003 11:53:57 | |
---|
niin ja köyhän miehen tyyli: hiljasissa kohdissa laulat suoraan mikkiin ja lähelle. huutotilanteessa laulat vähän siihen mikin sivuun. toimii tiettyyn pisteeseen saakka. |
LNA 21.07.2003 14:56:47 | |
---|
Ehkei mikin sivuun, tai siis riippunee mikistä. Useissa kun tuppaa ottamaan ääntä vain edestä ("kahdeksikko" jne), joten kätevämpää kaiketi vetää mikkiä suorassa linjassa vain kauemmaksi :) |
Unworthy Knight 21.07.2003 15:10:03 | |
---|
Ehkei mikin sivuun, tai siis riippunee mikistä. Useissa kun tuppaa ottamaan ääntä vain edestä ("kahdeksikko" jne), joten kätevämpää kaiketi vetää mikkiä suorassa linjassa vain kauemmaksi :) Laulu mikki ottaa "hertta kuviossa" ääntä...Eli onnistuu sivultakin ,mutta ääni muuttuu rajusti. Tai sitten voi olla suunta mikki joka ottaa "kolmiona" mutta se on kovin epä normaali laulussa käytettäväksi. Mutta silti suosittlen itsekkin tuota etäisyyden ottamista :) "...So croak the king of Grey." |
aape 21.07.2003 16:19:45 | |
---|
Tai sitten voi olla suunta mikki joka ottaa "kolmiona" mutta se on kovin epä normaali laulussa käytettäväksi. Tarkoitat lienee kardioidia?? Onhan ns. maailman paras/käytetyin laulumikrofoni, Shuren B87A, tällaisella suuntakuviolla. -Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle- |
Tarkoitat lienee kardioidia?? Onhan ns. maailman paras/käytetyin laulumikrofoni, Shuren B87A, tällaisella suuntakuviolla. Tuo oli minulle uuta.Minkäs tekee kun on AGK ystävä ..Ei Surinat jaksa kiinnostaa. Mutta luulen että tuota sanaa juuri hain. "...So croak the king of Grey." |
aape 21.07.2003 18:46:05 | |
---|
Tuo oli minulle uuta.Minkäs tekee kun on AGK ystävä ..Ei Surinat jaksa kiinnostaa. Mutta luulen että tuota sanaa juuri hain. Jep, korjaan että sehän on superkardioidi. Löytyyhän AKG:n valikoimista moisella suuntakuviolla varustettuja laulumikrofoneja. Mm. C 5900 ja D 3800. -Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle- |
Unworthy Knight 21.07.2003 18:59:05 | |
---|
Minusta nuo suunta laulu mikit on enempi sunnattu kuoroille ja sinnäpäin ? bändissä voi tulla helposti muut soittimet mukaan. Näin järkeilen. Voin toki olla väärässä, kun en ole kokeillut itse niin pitää vain päätellä. Ainoat suuntamikit joilla olen leikkinyt on ollut Zeppeliinissä(Karvaturri , Lokki ...kai tiedätte"mikki pois kuvasta") ja joillakin muilla "yleis" puikkoja.(rummissa ja sellasissa) Ja niillä nappaa äänen liikakin hyvin...Tosin myös rajaakin. "...So croak the king of Grey." |
aape 21.07.2003 19:09:09 | |
---|
Minusta nuo suunta laulu mikit on enempi sunnattu kuoroille ja sinnäpäin ? bändissä voi tulla helposti muut soittimet mukaan. Näin järkeilen. Itsellä kun ei hirveästi ole lähivuosilta kokemusta AKG:n mikeistä niin lähdin tarkistelemaan asiaa valmistajan sivuilta. Siellä kun valitsin solo/lead laulu mikrofonit näytettäväksi niin tuollaisia tuli näytille. -Kun soittotaito ja soundi on kohdallaan, on aika jäädä eläkkeelle- |
Unworthy Knight 21.07.2003 19:14:55 | |
---|
Kai se pitää uskoa jos sivuilla niin lukee. Aina sitä oppii uutta. "...So croak the king of Grey." |