Aihe: Les Paulin mikit: kunnon hevisaundit sekä huippu clean
1 2 3 4 5
JTL
11.12.2005 20:49:05

No toisaalta ihan turha niitä mikrofoneja sillai vaihdella koska enemmän se on miehestä kiinni mitä sieltä kitarasta lähtee....jos tota topiccia ajattelee...

no huh huh.

Mikeillä ja vahvistimella on massiivinen vaikutus soundiin. Gibson Les Paul Studion tehdasmikkejä ei tosiaankaan olla tehty high-gain musiikkiin.

Ja kyllä minä itse pystyn realistisesti arvioimaan ettei tuon mikeistä lähde toivottua soundia. Etenkin kun toisesta kitarasta samalla vahvarilla kyllä irtoaa.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
BigPapa
11.12.2005 21:05:11 (muokattu 11.12.2005 21:29:59)

no huh huh.

Mikeillä ja vahvistimella on massiivinen vaikutus soundiin. Gibson Les Paul Studion tehdasmikkejä ei tosiaankaan olla tehty high-gain musiikkiin.

Ja kyllä minä itse pystyn realistisesti arvioimaan ettei tuon mikeistä lähde toivottua soundia. Etenkin kun toisesta kitarasta samalla vahvarilla kyllä irtoaa.

Kukas tässä on puhunut Les Paul Studiosta?Heitä sinä arvio omasta puolestasi ja jätä muu arviointi muille.Vai tarjootko absoluuttista totuutta tuollaisena tietoniekkana?Mitä häh.Ihan tarpeeksi on sulle highgainia kun lykkään Les Paul Standardini kiinni putki Ampeqqiini ja käännän se ainoan volumenappulan mikä siinä on,kybälle.Ei siinä ole muutakuin yksi tonenappulakaan.Tremolo ja kaiku löytyy ja yksi kitaraliitäntä toisessa lukee accordeon.Tollasesta Jäcsonista samalla systeemillä lähde mitään.Ja koskas nää nykymetallikitarat on kuullostaneet hyvältä?Hirveetä sirkkelöintiä.Tämä se on realistista arviointia jos mikä.Aikoinaan heavy miehet kuullostikin joltain mutta ei ne soittaneetkaan millään leluilla.Sitäpaitsi ei sitä kutsuttu silloin Heavymetalliksi se oli rockia tai sitten jytää.Ja rockia se rock on vieläkin esim.Deep Purple.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Invader
11.12.2005 21:40:04
Kukas tässä on puhunut Les Paul Studiosta?Heitä sinä arvio omasta puolestasi ja jätä muu arviointi muille.Vai tarjootko absoluuttista totuutta tuollaisena tietoniekkana?Mitä häh.Ihan tarpeeksi on sulle highgainia kun lykkään Les Paul Standardini kiinni putki Ampeqqiini ja käännän se ainoan volumenappulan mikä siinä on,kybälle.Ei siinä ole muutakuin yksi tonenappulakaan.Tremolo ja kaiku löytyy ja yksi kitaraliitäntä toisessa lukee accordeon.Tollasesta Jäcsonista samalla systeemillä lähde mitään.Ja koskas nää nykymetallikitarat on kuullostaneet hyvältä?Hirveetä sirkkelöintiä.Tämä se on realistista arviointia jos mikä.Aikoinaan heavy miehet kuullostikin joltain mutta ei ne soittaneetkaan millään leluilla.Sitäpaitsi ei sitä kutsuttu silloin Heavymetalliksi se oli rockia tai sitten jytää.Ja rockia se rock on vieläkin esim.Deep Purple.

Huh, jos ei tuon parempaa sanottavaa ole niin kannattaisi varmaan jättää sekin sanomatta. Ja muuten, tässä topikissa on ollut kyse Les Paul Studiosta heti ekasta viestistä alkaen, sellainen kun kysyjällä on.
Tai sitten ei..
BigPapa
11.12.2005 21:55:35 (muokattu 11.12.2005 22:09:56)

Huh, jos ei tuon parempaa sanottavaa ole niin kannattaisi varmaan jättää sekin sanomatta. Ja muuten, tässä topikissa on ollut kyse Les Paul Studiosta heti ekasta viestistä alkaen, sellainen kun kysyjällä on.

Siinä toinen nero.Minä puhuin Les Paul Standardista

Les Paulin mikit: kunnon hevisaundit sekä huippu clean

Missä tossa lukee Les Paul Studio?No nykypojat tarvii eri kitarat eri soundeihin vissiin.Les Paul Standardista irtoo kyllä ihan jazzista hardrockiin.....joo no niin näkyy ekassa viestissä olevan Maininta Les Paul Studiosta.Siihen varmaan kannattaakin vaihtaa mikrofonit.Mulla oli SG Customissa aikoinaan Dimarzion humbuckerit joku oli joskus ne siihen vaihtanut ei paskempi soundi.Ja onhan noita saatavilla apuja varmaan muiltakin valmistajilta...Härvel Jacksonista en ole koskaan pitänyt.Mikäs toi sun Lespa on.Taitaa olla Studio kanssa.Ei kuitenkaan Standardi.Kitaransoitto on hienoa hommaa.Turha sohia varnaan sen enempää vai kuinka?Hyviä jatkoja.
Invader
11.12.2005 22:12:48 (muokattu 11.12.2005 22:16:51)
Siinä toinen nero.Minä puhuin Les Paul Standardista

Niin, siitä kun nyt vaan ei ollut kyse.

joo no niin näkyy ekassa viestissä olevan Maininta Les Paul Studiosta.Siihen varmaan kannattaakin vaihtaa mikrofonit.

Ja kaikelta tältä polemiikilta oltaisiin vältytty jos vaan kaikki lukisivat sen aloitusviestin kunnolla :)

Mikäs toi sun Lespa on.Ei kuitenkaan Standardi.

Studiohan sekin. Hevimeteliä tykkään soitella tuolla Jacksonilla, se kun kuulostaa paremmalta Hi-gain-menossa. Sitä jytää soittelen sitten Gibsonilla, siihen nuo vakiomikit on ihan passelit.

edit:

Kitaransoitto on hienoa hommaa.Turha sohia varnaan sen enempää vai kuinka?Hyviä jatkoja.

Hienoa hommaahan se, alkoi vaan närästää kun vedettiin lokaan niin laatu-Jacksonit (jollainen tuo JTL:n kitara on) kuin nykymetallisoittajatkin. Ja vielä täysin off-topikkina.

Mutta mitäpä tätä enempää vatvomaan. Varsinkin kun JTL jo ratkaisunsa teki. Nyt vain odottelemaan niitä ääniklippejä :)
Tai sitten ei..
BigPapa
11.12.2005 22:19:40 (muokattu 11.12.2005 22:21:35)

Niin, siitä kun nyt vaan ei ollut kyse.
ei niin

Ja kaikelta tältä polemiikilta oltaisiin vältytty jos vaan kaikki lukisivat sen aloitusviestin kunnolla :)
no menimpä suoraan muille sivuille tässä kun otsikossa oli että Les Paul....

Studiohan sekin. Hevimeteliä tykkään soitella tuolla Jacksonilla, se kun kuulostaa paremmalta Hi-gain-menossa. Sitä jytää soittelen sitten Gibsonilla, siihen nuo vakiomikit on ihan passelit.

Joo onhan mullakin E.C. Model Fender Stratocaster Lace Sensoreilla.Siis patterikone.Saa puristettua aika paljon irti noin niinkuin.Ja Ampeqin lisäksi löytyy Fenkun Vibroverb....Ei varsinaista metallitavaraa mutta kyllä niistäkin vaadittaessa lähtee....juu ja pikkutreeniin on Marshallin Lead 12 Combo....Ihmeen hyvältä kuullostaa äänitettynä vaikka onkin trankku...sitten on vielä toi hybridi skeba mikä on kuvassa....E.C:n kaula ja SRV body...
JTL
12.12.2005 09:48:28 (muokattu 12.12.2005 09:50:49)

Kukas tässä on puhunut Les Paul Studiosta?Heitä sinä arvio omasta puolestasi ja jätä muu arviointi muille.Vai tarjootko absoluuttista totuutta tuollaisena tietoniekkana?Mitä häh.

Uskomaton kaveri! :D
En mitään absoluuttista totuutta tässä jaa enkä ole missään vaiheessa väittänytkään jakavani, mutta kyllä minun mielipiteeni omista saundeistani on lähempänä absoluuttista totuutta mun kohdalla kun SUN mielipide mitä en alunperinkään ole kysynyt. Kysyin vaihtoehtoisista mikeistä.

Ihan tarpeeksi on sulle highgainia kun lykkään Les Paul Standardini kiinni putki Ampeqqiini ja käännän se ainoan volumenappulan mikä siinä on,kybälle.Ei siinä ole muutakuin yksi tonenappulakaan.Tremolo ja kaiku löytyy ja yksi kitaraliitäntä toisessa lukee accordeon.

On mullakin aivan tarpeeksi high-gain, kyse olikin soundin tietty löysyys ja mikkien järkyttävä ulina.

Tollasesta Jäcsonista samalla systeemillä lähde mitään.Ja koskas nää nykymetallikitarat on kuullostaneet hyvältä?Hirveetä sirkkelöintiä.Tämä se on realistista arviointia jos mikä.Aikoinaan heavy miehet kuullostikin joltain mutta ei ne soittaneetkaan millään leluilla.Sitäpaitsi ei sitä kutsuttu silloin Heavymetalliksi se oli rockia tai sitten jytää.Ja rockia se rock on vieläkin esim.Deep Purple.

Taidetaan nyt ensinnäkin puhua erityylisestä high-gain menosta. Minä puhun thrash, & death metalliin tarkoitetusta saundista. Varmasti tulee munakkaampi saundi uudella mikillä Les Paulilla kun tolla Jacksonilla, mutta nyt vaan se soundin löysyys ja mikkien ulina ei käy päinsä.

Kitaransoitto on hienoa hommaa.Turha sohia varnaan sen enempää vai kuinka?Hyviä jatkoja.

Kyllä. Hienoa hommaa!
Jep, turha sohia enää. Sait pointtisi perille vaikka en olekkaan samaa mieltä kanssasi. Jatkot sinnekkin.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
BigPapa
12.12.2005 16:43:04 (muokattu 12.12.2005 16:44:47)

minun mielipiteeni omista saundeistani on lähempänä absoluuttista totuutta mun kohdalla kun SUN mielipide

Ihan yes.Ja jos luet mitä Invaderin kanssa kirjoitettiin loppujen lopuksi niin en minä nyt niin uskomaton ole.Eiks vaan.Standardi on Standardi ja Studio on Studio.Tarpeellisia varmaan molemmat ja soundejahan on niin paljon kuin kitaristejakin.Toivottavasti.Miltähän tuntuis jos kaikki kuullostais samanlaisilta.....kitaristin helvetti?Tosta voiskin aloittaa uuden....millainen on kitaristin helvetti?
Vapour
12.12.2005 19:58:12
En nyt turhaan viiti uutta keskustelua aloittaa ja hyvää palstatilaa viedä. Ajattelin vaihtaa seuraavanlaiset mikit Epin Standardiin.

Kaulamikki:
http://www.thomann.de/thoiw3_gibson … sn=57801192e8ef9f057675602d95e63b33

Tallamikki:
http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=57801192e8ef9f057675602d95e63b33

Ihan mielipiteitä näistä, vaikka päätökseni olenkin tehnyt =)

Oma kokemukseni on sarja lyhykäisiä kauppatestejä: Burstbuckerit, ne Standardeissa kiinni olevat, ovat olleet omiin korviini ehdotomasti parhaat hb- mikit kliineille soundeille. Helkkää kuin aisakellot. Johtunee varmaan hieman epäsymmetrisistä keloista. Säröillä ovat hyvin erotelevia, mutta saattavat sitten kai rakenteensa vuoki olla kiertoherkät kovemmassa soitannassa.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
JTL
13.12.2005 09:42:04

Ihan yes.Ja jos luet mitä Invaderin kanssa kirjoitettiin loppujen lopuksi niin en minä nyt niin uskomaton ole.Eiks vaan.Standardi on Standardi ja Studio on Studio.Tarpeellisia varmaan molemmat ja soundejahan on niin paljon kuin kitaristejakin.Toivottavasti.Miltähän tuntuis jos kaikki kuullostais samanlaisilta.....kitaristin helvetti?Tosta voiskin aloittaa uuden....millainen on kitaristin helvetti?

Totta. Heh, ei hassumpi aihe.
BigPapa
15.12.2005 13:22:23 (muokattu 15.12.2005 13:23:06)

Tim Shaw of Gibson at the time designed reissue PAFs for them which sound very good and have come to be known as "Shaw PAFs" in the collector community.

Löysimpä tuollaisen tiedon omasta Gibson Les Paul Heritage Standard -80:stä.Eli Paffithan siinä.
Juzzu
15.12.2005 13:31:30
Eli Paffithan siinä.

Ei vaan "Shaw PAFs".
BigPapa
15.12.2005 13:32:33

Ei vaan "Shaw PAFs".

No jonkun sortin Paffit nekin.....
N33m0
15.12.2005 17:21:49

onpahan muuten törkeän hintasia noi gibsonin mikit...

offtopiccia, I'll get me coat...
slow music for slow people
vrajala
16.12.2005 10:46:40
Tämä voi olla kokeneelle mättäjälle päivänselvää, mutta otetaan nyt juttu kuitenkin esiin. Eli LP:stä ei saa mikkejä vaihtamalla samanlaista demppaustiukkuutta kuin mitä noista kelluvatallaisista irtoaa. Ongelmaksi muodostuu LP:n parempi sustain, joka taas saa dempatunkin nuotin soimaan pidempänä. Homma on kuitenkin osittain kitarakohtaista, joten sen voipi testata ihan niitä mikkejä vaihtamattakin. Jos siis kelluva sanoo thup, niin kiinteä sanoo thrrumppp. Noin niinkuin typeränä yleistyksenä.

Liian hyvä sustain aiheuttaa nopeassa takatakasoitannossa sellasta soundin puuroutumista. Ovatpa niitä TOMeja jotkut vaimentaneetkin laittamalla jotain pehmiää sinne tallan eteen kielten alle. Mutta mikäli eroa soinnin kestossa ei huomaa, voipi uusilla mikeillä saada toivotunlaisia vaikutuksia aikaiseksi.
Mää sano.
Juzzu
16.12.2005 11:35:22
Tämä voi olla kokeneelle mättäjälle päivänselvää

Hyvää tekstiä. Mun mielestä hyvin LP:n soundia kuvaa adjektiivi "hidas"... Mä kyl tykkään :o)
JTL
16.12.2005 12:20:12 (muokattu 16.12.2005 12:24:44)

Tämä voi olla kokeneelle mättäjälle päivänselvää, mutta otetaan nyt juttu kuitenkin esiin. Eli LP:stä ei saa mikkejä vaihtamalla samanlaista demppaustiukkuutta kuin mitä noista kelluvatallaisista irtoaa. Ongelmaksi muodostuu LP:n parempi sustain, joka taas saa dempatunkin nuotin soimaan pidempänä. Homma on kuitenkin osittain kitarakohtaista, joten sen voipi testata ihan niitä mikkejä vaihtamattakin. Jos siis kelluva sanoo thup, niin kiinteä sanoo thrrumppp. Noin niinkuin typeränä yleistyksenä.

Liian hyvä sustain aiheuttaa nopeassa takatakasoitannossa sellasta soundin puuroutumista. Ovatpa niitä TOMeja jotkut vaimentaneetkin laittamalla jotain pehmiää sinne tallan eteen kielten alle. Mutta mikäli eroa soinnin kestossa ei huomaa, voipi uusilla mikeillä saada toivotunlaisia vaikutuksia aikaiseksi.

Just just. Noh, suurin ongelma Les Paulin saundissa tällä hetkellä on se järkyttävä kiertäminen joka johtuu kai mikkien vahaamattomuudesta.

Vaikka saundi onkin suht koht löysä uskon, että saundeja säätämällä sieltäkin löytyy hyvä saundi.
Tälläkin hetkellä saundi on massiivinen high gain toiminnassa.
Sitä kun saa hieman kuriin uudella mikillä niin uskon että olen taivaassa. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)