Aihe: Floyd Rose Original
1 2 3 4
bodom
10.12.2005 19:26:37
Tietääkö kukaan mistä pystyisi ostamaan/tilaamaan original floikan?
MIS KAIKKI PIUHAT ON!?
mixu1
10.12.2005 19:28:34

Hain tuossa jokin aikaa sitten tuolta Hesan kitarapajalta käytetyn sellaisen. Käytettynä heillä on aika ajoin ollut ...
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
McNulty
10.12.2005 19:30:17
Saiskohan Millbrookin kautta?

PS. mielestäni Schallerin Floyd Rose on vähintään yhtä hyvä kuin OFR. Kannattaa pitää sellainenkin vaihtoehto mielessä jos sattuu Schallerin saamaan edullisemmin.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
DZN
11.12.2005 00:12:35
Mä tilasin oman OFR pron fenderin varaosana. Hinta oli siedettävä ja niitä taitaa saada jokaiseen fendereitä myyvään kauppaan.
Hotlicks
11.12.2005 20:58:01
Musamaailma. Krominen 250,-
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
overthewall
11.12.2005 21:46:42
Hain tuossa jokin aikaa sitten tuolta Hesan kitarapajalta käytetyn sellaisen. Käytettynä heillä on aika ajoin ollut ...

Paljon jouduit pulittaa ?
Ben_D
11.12.2005 22:15:49

Sen voin sanoo, että kunnnon floikka on jokaisen sentin ja euron arvonen. Säästäää kummasti hermoja ja hampaiden kiristystä.
makoskela
11.12.2005 22:26:04
Saiskohan Millbrookin kautta?

PS. mielestäni Schallerin Floyd Rose on vähintään yhtä hyvä kuin OFR. Kannattaa pitää sellainenkin vaihtoehto mielessä jos sattuu Schallerin saamaan edullisemmin.

Millbrookissa noita on usein ollut. Ja mitä Schalleriin tulee niin ehkäpä
jopa originaalia parempi.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
Mrezzye
11.12.2005 22:37:15

Ja mitä Schalleriin tulee niin ehkäpä jopa originaalia parempi.

Perusteluita, kiitos.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

McNulty
11.12.2005 22:39:52 (muokattu 11.12.2005 22:41:16)
Perusteluita, kiitos.

Perusteluja... no ainakin Schallerissa on hemmetin laadukkaat ja kovetetut veitset. (Hardened knives) Pidentää floikan käyttöikää suuresti.

PS. ja tässä vähän lisää faktaa sivuilta: "The experience of building the majority of the Original Floyd Rose Tremolos helped us develop our own Tremolo System."

Eli Schaller on vastannut OFR:n valmistuksesta suurelta osalta. Sen jälkeen he ovat vieneet konseptia vielä hieman parempaan suuntaan ja myyvät sitä nyt Schaller-nimellä.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Mrezzye
11.12.2005 22:53:50

Perusteluja... no ainakin Schallerissa on hemmetin laadukkaat ja kovetetut veitset. (Hardened knives) Pidentää floikan käyttöikää suuresti.

Eli Schaller on vastannut OFR:n valmistuksesta suurelta osalta. Sen jälkeen he ovat vieneet konseptia vielä hieman parempaan suuntaan ja myyvät sitä nyt Schaller-nimellä.

OFR:ssä on kyllä käytetty hemmetin kovaa työkaluterästä siinä pohjalevyssä, joka ei mielestäni ole ihan yhtä hyvä Schallerin tallassa, mutta voin toki olla väärässäkin. Ehkäpä Schallerin tallatkin on kehittyneet vuosien varrella.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

NRider
11.12.2005 23:07:03
Käsittääkseni schallerin floikka on tehty hieman alkuperäistä pehmeämmästä materiaalista, lukuunottamatta "hardened knives":iä. Siitä en sitten tiedä, onko materiaalilla käytännössä mitään merkitystä, kun nuo veitset kuitenkin ovat kovat.
McNulty
11.12.2005 23:09:20
Käsittääkseni schallerin floikka on tehty hieman alkuperäistä pehmeämmästä materiaalista, lukuunottamatta "hardened knives":iä. Siitä en sitten tiedä, onko materiaalilla käytännössä mitään merkitystä, kun nuo veitset kuitenkin ovat kovat.

En ole tiheyttä testaillut sen paremmin, muuta kuin että kummatkin (sekä OFR ja Schaller Floyd) kestävät 20 vuotta käytössä ja kulutuksessa. Toista se on jonkun Gotohin kanssa, vaikka sekin on ihan käypänen lisenssi-floikka. Heikommista nyt puhumattakaan.

Sanoisin ettei kummallakaan voi mennä kovasti metsään. Schaller tai OFR, same shit different package! :)
NRider
11.12.2005 23:11:43 (muokattu 11.12.2005 23:13:07)
Sanoisin ettei kummallakaan voi mennä kovasti metsään. Schaller tai OFR, same shit different package! :)

Juurikin niin. Ainoa käytännön ero taitaa olla tallan ulkomitat, jotka ilmeisesti ovat originaalissa hieman suuremmat (ts. tallapalojen ruuvit tulevat pidemmälle taakse (joka taas riippuu siitä, miten intonaatio on säädetty))
DZN
11.12.2005 23:14:58 (muokattu 11.12.2005 23:19:39)
Schallerhan kai teki/ tekee kaikki floikat.

On niillä eroa. Noissa vanhoissa schallereissa, mitä esim, jacksoneissa on, on ollut ongelmana pohjalevyn kierteiden irtoaminen jos niitä pultteja kiristää tunteella intonaatiota säädellessä. OFR:ssä ei tätä ongelmaa ole. OFR:ssä on myös pidemmät pultit. Uusissa schallereissa on kuulemma kovemmat insertit niiden reikien kohdalla, joten tämäkin vaiva on poistumassa.

Niisä on kuulemma soundi ero myös. Koska OFR:n pohjalevy on kovempaa tavaraa. lähtee siitä kirkkaampi soundi ja schallerista vastaavasti tummempi. Tällaista olen kuullut ja itse myös huomannut. Ero ei ole kyllä mikään järin suuri...

Äh, meinasi unohtua. OFR tarvii pidemmän kolon, koska ne kielen kiristyspultit ovat pidemmät. Muuten mitat pitäis olla varsin yhtenevät ja osien pitäisi käydä ristiin rastiin.

Tässä linkkiä floikasta:
http://www.vintagekramer.com/parts6.htm
McNulty
11.12.2005 23:22:05 (muokattu 11.12.2005 23:22:56)
On sillä. Noissa vanhoissa schallereissa, mitä esim, jacksoneissa on, on ollut ongelmana pohjalevyn kierteiden irtoaminen jos niitä pultteja kiristää tunteella intonaatiota säädellessä.

Paino on vissiin sanalla VANHA. Schaller teki Charveleihin halvempia kopioita Floyd Rosen lisenssillä, mutta valmisti samaan aikaan Floyd Roselle niitä originaaleja jotka olivat puolet kalliimpia. Itselläni on tuossa Charvel Model 4 Schallerin valmistama JT6 ja se on kohta 20 vuotta ollut käytössä ilman onkelmia.

OFR:ssä ei tätä ongelmaa ole. OFR:ssä on myös pidemmät pultit. Uusissa schallereissa on kuulemma kovemmat insertit niiden reikien kohdalla, joten tämäkin vaiva on poistumassa.

Jos otetaan vuonna 2005 valmistettu Schaller Floyd Rose ja Original Floyd Rose by FR niin ero on minimaalinen.

Niisä on kuulemma soundi ero myös. Koska OFR:n pohjalevy on kovempaa tavaraa. lähtee siitä kirkkaampi soundi ja schallerista vastaavasti tummempi. Tällaista olen kuullut ja itse myös huomannut. Ero ei ole kyllä mikään järin suuri...

Tämähän luki tuolla Warmothin sivuilla, mutta oletettavasti soundiin vaikuttaa muutkin asiat. En tiedä sitten millä kalustolla tuota on kokeiltu... onko esim. ollut leppärunkoinen skeba vaiko mahonkirunkoinen. No mutta... pieniä ovat erot joka tapauksessa.
Decadetroll
11.12.2005 23:48:08
Eipä minullakaan oo ollu mitään ongelmia tuon JT6:sen kanssa. Piru vie, talla on vanhempi ku minä ja mun kitara eikä mitään ongelmaa ole. Kannatti ostaa..
Everything is an End..
DZN
11.12.2005 23:58:27
Ajattelin vain sanoa tällä kaikella, että Uudet schallerin floikat on aivan yhtä pätevä, kun OFR. Makuasioita makuasioita...
Mulle on tulossa -90 luvun alun Soloist pro, jossa on schallerin floikka ja olen aika täpinöissä. JT 590 Pitää vireet ihan yhtä hyvin kun OFR.
Tällaisen havainnon olen vielä tehnyt. OFR:ssä taittaa olla hitusen enemmän varaa säätää intonaatiota. Eikös siinä ole kolme reikää peräkkäin pohjalevyssä. Schallerissa on vain kaksi. Sen kolmannen reiän käyttökelpoisuus on kyllä aika kyseenalainen mutta onpa se siellä silti.
Spike
12.12.2005 00:31:16
Meneekö OFR heittämällä Jacksonin PS2:een?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)