ahdistuska 08.12.2005 17:00:45 | |
---|
Onko kukaan testaillut eroja Ampegin 410hlf ja 610hlf:n välillä, suunnilleen samat arvot molemmissa kaapeissa, eli onko isoja eroja? Ainakin toi 4*10 menee vähän pienempään tilaan. Mistä se menee? |
don 10.12.2005 20:29:46 | |
---|
Molemmat ovat "old fashion" - rumat ja painavat. Soundi - tavallinen. Hinta - kova. Unohda ampegit. Samaan hintaan saat parempaa kamaa. |
JukkaPena 10.12.2005 20:45:18 | |
---|
Molemmat ovat "old fashion" - rumat ja painavat. Soundi - tavallinen. Hinta - kova. Unohda ampegit. Samaan hintaan saat parempaa kamaa. Esimerkiksi mitä? Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Olli.M 10.12.2005 20:52:28 | |
---|
En kerro. Myy mulle halvalla Dod FX25B muljutin. |
ahdistuska 11.12.2005 12:25:06 | |
---|
Molemmat ovat "old fashion" - rumat ja painavat. Soundi - tavallinen. Hinta - kova. Unohda ampegit. Samaan hintaan saat parempaa kamaa. En mä tässä nyt mitään nykyaikaista hifisontaa ole hakemassa, vaan tietoa edellä mainituista kaapeista. Mistä se menee? |
don 11.12.2005 18:10:42 | |
---|
Esimerkiksi mitä? EBS, SWR, Eden, Markbass....esimerkiksi. |
Keny 11.12.2005 19:15:24 | |
---|
En mä tässä nyt mitään nykyaikaista hifisontaa ole hakemassa, vaan tietoa edellä mainituista kaapeista. Merkeistä en ny sano mitään mutta ittellä on 6x10 ja tyytyväisempi ei vois olla.Onhan se vähän kookas mutta ei sentään mikään rantasauna (8x10).4x10 kaappiin tarvitaan kuiteski kaks roudaamaan ellei haluu selkää rikkoa.6x10 menee ihan samallailla,pikkasen enempi vie vaan tilaa. Kaiutinpinta-ala ratkasee;-) 4x10 on kans ihan ok mutta ite diggaan kun on just sopivan korkeella toi 6x10 niin kuule ite hyvin mita soittaa ilman että tarvii nostaa minkään päälle sitä kaappia. Merkkien väliset soundit on sitte asia erikseen.Kuka mistäkin tykkää. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Molemmat ovat "old fashion" - rumat ja painavat. Soundi - tavallinen. Hinta - kova. Unohda ampegit. Samaan hintaan saat parempaa kamaa. Anna mun kaikki kestää... Niin joo, Keny tuossa kertoikin syyt sille miksi mä esim. oon tod. tyytyväinen mun 6*10" kaappiin. Mun oma on ny laatikossa josta vaan etulevy irrotetaan ja takana reikä josta piuha kiinni. Kulkee helposti selällään se laatikko. |
Thain 12.12.2005 13:45:06 | |
---|
Onko kukaan testaillut eroja Ampegin 410hlf ja 610hlf:n välillä, suunnilleen samat arvot molemmissa kaapeissa, eli onko isoja eroja? Ainakin toi 4*10 menee vähän pienempään tilaan. Mulla on ollut toi 410hlf kohta pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Tosin aikamoinen mohkäle se on kun syvyyttä on 8cm enemmän kuin 610hlf:ssä. Ei välttämättä mahdu henkilöauton tavaratilaan tai takapenkille. 610hlf:n kautta olen parit keikat soittanut ja loistava peli sekin on. Kuten Keny sanoikin, niin 6x10 kanssa kuulee itseään helpommin, koska se on hieman korkeampi. En ole noiden kanssa mitään vertailutestiä tehnyt vieretysten saman nupin ja basson kanssa, mutta molemmat on loistavia pelejä. Käy testaamassa rinnakkain ja osta se kummasta sitten enemmän tykkäät. Don't break the groove. |
stigcarpelan 12.12.2005 14:34:51 | |
---|
Mulla on ollut toi 410hlf kohta pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Tosin aikamoinen mohkäle se on kun syvyyttä on 8cm enemmän kuin 610hlf:ssä. Ei välttämättä mahdu henkilöauton tavaratilaan tai takapenkille. 610hlf:n kautta olen parit keikat soittanut ja loistava peli sekin on. Kuten Keny sanoikin, niin 6x10 kanssa kuulee itseään helpommin, koska se on hieman korkeampi. En ole noiden kanssa mitään vertailutestiä tehnyt vieretysten saman nupin ja basson kanssa, mutta molemmat on loistavia pelejä. Käy testaamassa rinnakkain ja osta se kummasta sitten enemmän tykkäät. Joo totta. Mullakin on tuo 410 ja siinäkin on jo tarpeeksi roudattavaa. En voisi kuvitella saamaan 6x10 mihinkään mahtumaan kun tuo pienempikin täyttään ooppelini ihan hyvin. Tietysti jos haluaa lavalle enemmän "näyttävyyttä," mutta oman kehtaa vielä viedä joten kuten tanssikeikallekkin. Saundisissa en usko olevan radikaaleja eroja, tietysti hieman laajempi saundi. |