Aihe: D-tuner matalissa vireissä..
1 2
NYdoll
21.04.2005 22:10:26

kenties hieman tyhmä kysymys, mutta pelittääkö tuo vehje hyvin myös matalimmissa vireissä? Siis jos pitäisi dropata se kieli D:stä C:hen
metalli sykkii...
Karlsson
21.04.2005 23:38:40
kenties hieman tyhmä kysymys, mutta pelittääkö tuo vehje hyvin myös matalimmissa vireissä? Siis jos pitäisi dropata se kieli D:stä C:hen
'
Toiminee.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
NYdoll
22.04.2005 02:19:27 (muokattu 22.04.2005 02:22:40)

Kiva juttu. Kait se olis sitten hankittava... Miten minäkin olen tähän matalien vireiden maailmaan sekaantunut... Kertauksen vuoksi vielä: mistä noita d-tunereita saa halvimmalla hankittua ja minkähänlainen malli olisi se oikea tuohon mun soittimeen? Basso on siis Tokai Hard Puncher p-basso kopio..
metalli sykkii...
absqua
22.04.2005 09:02:59
Kiva juttu. Kait se olis sitten hankittava... Miten minäkin olen tähän matalien vireiden maailmaan sekaantunut... Kertauksen vuoksi vielä: mistä noita d-tunereita saa halvimmalla hankittua ja minkähänlainen malli olisi se oikea tuohon mun soittimeen? Basso on siis Tokai Hard Puncher p-basso kopio..

Hipshotin nettisivuilta voi suoraan tilata.

Tokaita varten ei ole olemassa omaa D-tuner mallia, mutta jos ne sun Tokain virittimet ovat 1:1 Fenderin mallia (tai Musarin, tai yleisimpien Schallerin mallien mukaiset), niin siinä tapauksessa löytyy sopiva. Näin mutu-pohjalta voisin veikata että saatat joutua vähän kikkailemaan ennenkuin toi on pelikunnossa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
NYdoll
22.04.2005 10:40:57

Kyllä ne ovat melko 1:1 ainakin noiden virittimien kanssa, jotka tulevat tuohon mun omatekoiseen nauhattomaan. Joku Schallerin mallihan sekin on. Vielä kun muistais... Voispa melkein viedä soittimen taas suosiolla Paasoselle, että saisi sen ihan oikeesti kuntoon.
metalli sykkii...
pardy
22.04.2005 21:28:17 (muokattu 22.04.2005 21:31:11)

Kyllä ne ovat melko 1:1 ainakin noiden virittimien kanssa, jotka tulevat tuohon mun omatekoiseen nauhattomaan. Joku Schallerin mallihan sekin on. Vielä kun muistais... Voispa melkein viedä soittimen taas suosiolla Paasoselle, että saisi sen ihan oikeesti kuntoon.

Elä nyt ainakaan sen D-tunerin takia. Siinä menee kolme minuuttia kun ruuvaat sen siihen vanhan tilalle jos se kans käy siihin ihan heittämällä vaa. Tai tässä tapauksessa kun ei tarvitse edes vanhaa viritintä ottaa poies ni vielä helpompi.

Täältä tilasin ite omani: http://www.bestbassgear.com

Tuossa on tuo joku Schallerin malli mitä tuolla sivuilla on: http://www.bestbassgear.com/hipshot-detuner-extenders-schaller.htm

Onkse tuommoinen mikä siihin tulisi?

Edit: Niijoo, toimii loistavasti myös C-vireessä, joko niin että droppaat suoraan E:stä siihen C:hen, taikka että se kieli on viritetty D:hen ja droppaat siitä sitten C:hen. Onnistuu kyllä. Kaikkiaan kaksi sävelaskelta pystyy tuolla laskemaan virettä jos se vipu ei ota mihinkään kiinni, niinkuin noissa Warwickeissa, joissa kun on nuo 45 asteen kulmassa olevat virittimet niin se vipu ei mahdu kääntymään kuin vain sen verran että sitä virettä voi laskea "vain" yhden sävelaskeleen.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Teijo K.
22.04.2005 22:18:08

Elävästi muistan kun menin Hyvinkään musiikkiphaserilta kyselemään tuollaista 90-luvun alussa, niin eipä Kosti (rip) suostunut uskomaan moisen olemassaoloon.

Jäänyt sitten testaamatta.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
NYdoll
22.04.2005 23:58:58

Joku noista bt-malleista se on mutta en osaa tarkemmin sanoa, kun en muista sitä mallia, mikä nauhattomaan tulee eikä mulla oo tässä just nyt tota bassoa käsillä... Olikos tuo tilaaminen hankalata tuolta mistä tilasit Pardy?
metalli sykkii...
NYdoll
23.04.2005 13:07:44 (muokattu 23.04.2005 13:17:35)

Omakuvassa on nyt tokain lapa. Nyt pitäis sit keksiä, että mikä se noista vintaakimalleista ois... saattais olla tuo bt4 paitsi, että toi on tollanen osittain suljettu ja siinä on toi fenkun logo. Noi mun virittimet taas on ihan avonaiset. Ei sekään ois kyllä ongelma, että onko sen nyt suljettu vai avonainen kunhan olisi oikean kokoinen... Helvetti sentään näitten kanssa... Ei kiinnostais ihan väärää tilailla.
metalli sykkii...
pardy
23.04.2005 18:28:29

Olikos tuo tilaaminen hankalata tuolta mistä tilasit Pardy?

Ei suinkaan, tarvit vaan luottokortin.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
pardy
11.12.2005 21:39:00

Hmm... Vähän arveluttaa, mitä luulet, riittääköhän se tossa viis kielises warres kääntymään sit edes sen yhden sävelaskeleen verran ku ne virittimet on hitusen lähempänä toisiaan?

Tuskin mahtuu väliin jos meinaat sen siihen E-kielelle laittaa.
ozmo
11.12.2005 21:42:38 (muokattu 11.12.2005 21:44:51)
Tuskin mahtuu väliin jos meinaat sen siihen E-kielelle laittaa.

Niin... Mihinkäs se vipu sit oikein asettuu? En oo ikinä livenä sellaista päässyt näkee...

E: Eiku joo, ei mahdukaan olihan tuolla kuvakin. Onkos niitä erilaisia malleja joita sais tappien väleihinkin laitettua, tietääkö kukaan?
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
pardy
11.12.2005 21:44:11

Niin... Mihinkäs se vipu sit oikein asettuu? En oo ikinä livenä sellaista päässyt näkee...

Hmm, noh. Se kääntyy tavallaan soittajan suuntaan pystyasennosta, joten luulen että se ottais siihen toiseen virittimeen kiinni eikä mahtuisi kääntymään tarpeeks.
ozmo
11.12.2005 21:48:36
Hmm, noh. Se kääntyy tavallaan soittajan suuntaan pystyasennosta, joten luulen että se ottais siihen toiseen virittimeen kiinni eikä mahtuisi kääntymään tarpeeks.

Pystyykös sen laittamaan siten, et öö... mitenkähän vitussa tän selittäis... Siis että se kun se on siinä normiasennossa juuri silleen "soittajan suuntaan pystyasennossa", niin voiskohan sen säätää sellaiseksi, että se normiasento olisikin siten vinosti, et se juuri ottaisi kiinni paksumman kielen virittimeen? Jos jotenkin sen noin saisi, niin riittäisiköhän siinä sit säätövara?
Vittu vaikeeks mennöö, pitää kai sit vaan olla nappaamatta kaljaa biisien välillä ja ottaa mittari käteen... :/
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
pardy
11.12.2005 22:42:13 (muokattu 11.12.2005 22:42:43)

Pystyykös sen laittamaan siten, et öö... mitenkähän vitussa tän selittäis... Siis että se kun se on siinä normiasennossa juuri silleen "soittajan suuntaan pystyasennossa", niin voiskohan sen säätää sellaiseksi, että se normiasento olisikin siten vinosti, et se juuri ottaisi kiinni paksumman kielen virittimeen? Jos jotenkin sen noin saisi, niin riittäisiköhän siinä sit säätövara?
Vittu vaikeeks mennöö, pitää kai sit vaan olla nappaamatta kaljaa biisien välillä ja ottaa mittari käteen... :/

En usko että onnistuu. Mutta jos sen laittaa silleen normaalipystyasentoon eikä 45 asteen kulmaan ni saattas toimia. Ulkonäkö tietty kärsii ja joutuu poraamaan uuden ruuvinreiän mutta jos tuommoiset pikkuseikat ei haittaa ni sitte. Takuuseen en kylläkään mene että toimisi silloinkaan.
nro5
12.12.2005 10:27:09
Täältä tilasin ite omani: http://www.bestbassgear.com

Muistatko paljon tuli rahteja yms. alkuperäisen hinnan päälle? Jouduitko maksamaan tulleja tai jotain?
pardy
12.12.2005 14:01:17

Muistatko paljon tuli rahteja yms. alkuperäisen hinnan päälle? Jouduitko maksamaan tulleja tai jotain?

Joo rahdit ja alvi+tullit tulee tietty. Rahtilaskuri löytyy tuolta sivulta, se on siinä ostoskorin yhteydessä. Ku mättää ensin ne tavarat siihen mitä aattelee hommata ni siihen sitte tulee laskuri et kuin paljon niille kamoille maksais rahdit sitten.

Ja siihen kokonaishintaan, eli itse tavaroiden summa sekä rahti yhteensä, räpsähtää päälle alv 22%, ja niiden päälle vielä tullimaksu joka tais olla jotain 3,7%.
Hughes
12.12.2005 15:49:51
Katsokaa sitten tarkkaan oikeat systeemit. Itse tilasin Japsi-Jassooni "JazzBasson D-tunerin", joka oli sit kuitenkin liian iso. Ei osanneet Kitarapajalla kertoa miksi koneistoja on eri bassoissa eri kokoisia, mutta näin on.
MoParit on ihana asia.
jjhjelt
13.12.2005 17:44:46

Laitoin juuri Hipshotin kiinni 80-luvun Hard Puncheriin. Ainoa duuni oli tehdä piikillä uudet ruuvien reiät. TOIMII!!! E-kieli tippuu D:stä C:hen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)