Aihe: midi pluginit
1
hanipai
10.12.2005 22:23:08 (muokattu 10.12.2005 22:33:22)
Katselin tuossa hiukan Sonaria ja huomasin, että siinähän on tuskin ollenkaan midiefektejä lähes kaikki audiolle. Olenko siis softapuolella rajoittunut vain midiefekteihin, jos haluisin esim. Ioniin laittaa jonkun ulkoisen efektin ja soittaa reaaliajassa tuota efektillä höystettyä Ionin soundia? Eli onko siis ainut mahdollisuus ostaa erillinen efektiloota vai löytyykö midiefektejä jostain. En halua siis lisätä nauhoitettuun soundiin efektejä vaan soittaa reaaliajassa vaikka soundia phaserillä höystettynä tai jollain muulla efektillä.
Ja jatkokysymyksenä sellainen, että voinko käyttää esim. Motiffin efektejä Ionissa? Muistelin, että joku sanoi käyttäneensä Viruksen efektejä jonkin muun laitteen kanssa vaikkapa nyt vaikka Ionin kanssa.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
samulijp
11.12.2005 01:04:10 (muokattu 11.12.2005 01:04:26)
Midi efektit efektoivat midi-dataa. Eli midi delay esimerkiksi lisää vain midiviestejä sen alkuperäisen trigatun perään.
Jos haluat käyttää Sonarin audio-efektejä midilaitteen kanssa on midilaite reititettävä laitteen ääni outputeista esim. äänikorttiin mikä poimii audiosignaalin koneelle jossa efektit voidaan sitten sotkea mukaan.
Motiffin sämplerin läpi soittaessa voi signaalia efektoida muistaakseni. Itseasiassa täytyypä tarkistaa, koska Electron kaiuttaminen olisikin kätevää tätä kautta.
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
hanipai
11.12.2005 12:39:23
En kyl ihan tajuu. Mulla menee digipianosta audiopiuhat mikseriin ja sieltä koneeseen. Voin siis äänittää digipianoani, mutta en saa lisättyä vaikka delaytä sekaan ääneen sitten millään. äänikorttina mulla on E-mun 1212m. Sonar sekkarina. Voisko joku auttaa?
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
samulijp
11.12.2005 14:43:19 (muokattu 11.12.2005 14:43:27)
En kyl ihan tajuu. Mulla menee digipianosta audiopiuhat mikseriin ja sieltä koneeseen. Voin siis äänittää digipianoani, mutta en saa lisättyä vaikka delaytä sekaan ääneen sitten millään. äänikorttina mulla on E-mun 1212m. Sonar sekkarina. Voisko joku auttaa?

Kytke mikseristä pianosta tuleva signaali niin että se menee vain koneeseen, ei esim. kaiuttimiin jne. Tämän jälkeen valitset Sonarista audioraidan mihin se piano tulee ja kytket sen kuuntelulle niin että piano kuuluu äänikortin ulostuloista muun audion kanssa. Nyt kun kytket efektejä tähän pianon audioraitaan, saat pianon efektoitua.

Tämä on ihan perus perus juttua, joten jos homma ei onnistu niin ohjekirja tai jokin kurssi asiasta tms. olisi ehkäpä paikallaan. Saattaa aueta monia muitakin uusia juttuja.
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
hanipai
11.12.2005 15:04:08 (muokattu 11.12.2005 15:43:23)
Kytke mikseristä pianosta tuleva signaali niin että se menee vain koneeseen, ei esim. kaiuttimiin jne. Tämän jälkeen valitset Sonarista audioraidan mihin se piano tulee ja kytket sen kuuntelulle niin että piano kuuluu äänikortin ulostuloista muun audion kanssa. Nyt kun kytket efektejä tähän pianon audioraitaan, saat pianon efektoitua.

Tämä on ihan perus perus juttua, joten jos homma ei onnistu niin ohjekirja tai jokin kurssi asiasta tms. olisi ehkäpä paikallaan. Saattaa aueta monia muitakin uusia juttuja.

Jep pitää tutkia ohjekirjaa tarkemmin, kiitos kuitenkin. Tai vois oikeestaan tutustua samalla E-mun omiin efekteihin. Kyllä ne asiat saa selville ilman kurssejakin, en oo vaan tarvinnut tuota ominaisuutta, lähinnä VST-pluggareihin lisäilly efektejä.
Janus
11.12.2005 19:53:56
Motiffin sämplerin läpi soittaessa voi signaalia efektoida muistaakseni. Itseasiassa täytyypä tarkistaa, koska Electron kaiuttaminen olisikin kätevää tätä kautta.

Jep, näin on, mutta tällöin Motifin pitää olla Performance-tilassa, jossa "A/D"-välilehden kautta pystyy valitsemaan, millä tasolla ja minkä efektien läpi sisääntuleva signaali ajetaan. Itse tekisin Master modeen läjän setuppeja, joissa on valmiina sekä program change Electrolle, että sille valmiiksi sopiva efekti-Performance (sekä tietysti Motifin sisäinen soundi, esim. 1 setup/biisi). Yhessä proggiksessa ajan microKORGia S90:n läpi juuri tuohon tapaan, jotta saan siihen paremmat efektit ja säästän yhden monolinjan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)