Aihe: Les Paulin mikit: kunnon hevisaundit sekä huippu clean
1 2 3 4 5
BigPapa
11.12.2005 18:09:51 (muokattu 11.12.2005 18:13:00)

"" ei kerro yhtään mitään. Niitä on aika monenlaisia. :)

Ai jahas jo Paffeista puhutaan niin onko?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
BigPapa
11.12.2005 18:10:01 (muokattu 11.12.2005 18:11:17)

Onhan niitä soapbareja ja muita mutta nämä perus Les Paulin mikit niin ei niitä kauheen monia vaihtoehtoja ole.
McNulty
11.12.2005 18:41:45
Onhan niitä soapbareja ja muita mutta nämä perus Les Paulin mikit niin ei niitä kauheen monia vaihtoehtoja ole.

PAFfit eri aikakausilta, 490R, 490T, 496R, 498T, 500T, '57 Classic, '57 Classic Plus, BurstBucker Pro (neck), BurstBucker Pro (bridge), BurstBucker 1, BurstBucker 2, BurstBucker 3, DirtyFingers, Tony Iommi, Angus Young... tuossa nyt PARIT erilaiset mikit...

Minä olen tavannut Les Pauleja ainakin kymmenellä eri humbuckerilla varustettuna.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
BigPapa
11.12.2005 18:47:15 (muokattu 11.12.2005 18:51:34)

PAFfit eri aikakausilta, 490R, 490T, 496R, 498T, 500T, '57 Classic, '57 Classic Plus, BurstBucker Pro (neck), BurstBucker Pro (bridge), BurstBucker 1, BurstBucker 2, BurstBucker 3, DirtyFingers, Tony Iommi, Angus Young... tuossa nyt PARIT erilaiset mikit...

Minä olen tavannut Les Pauleja ainakin kymmenellä eri humbuckerilla varustettuna.

No ei varmaan originaali Lespaulia kuitenkaan siis sellaista vintagea.....Missähän 50-luvun Les Paulissa on ollut noita Iommmi mikkejä?Puhumattakaan näistä...BurstBucker 1, BurstBucker 2, BurstBucker 3, DirtyFingers
, Angus Young....Se mitä minä käsitän Les Paulin mikrofonilla ei todellakaan ole mikään näistä uudemmista virityksistä.Mikä lienee mikrofoni sitten tuossa Gibson Les Paul Heritage Standard -80:ssä joka minulla on.Se ainakin soundaa ns.Vanhalta Les Paulilta ja kyllä siitä tarvittaessa lähtee ihan heavy/hardrock tärinät.
McNulty
11.12.2005 18:55:44 (muokattu 11.12.2005 18:59:50)
No ei varmaan originaali Lespaulia kuitenkaan siis sellaista vintagea.....Missähän 50-luvun Les Paulissa on ollut noita Iommmi mikkejä?Puhumattakaan näistä...BurstBucker 1, BurstBucker 2, BurstBucker 3, DirtyFingers
, Angus Young....

Originaalissa LP:ssä oli P-90 soapbarit eikä humbuckereita lainkaan :)
Mutta LP-mallejahan on useita, tai variaatioita siitä. On Studio, Faded, Supreme, Standard, Custom, Historic, Classic, Double Cut, Anniversaryt, Artist, Artisan, Custom Lite, Custom Plus, Catalina, Recording, Deluxe, Elegant, Firebrand, Gothic, Florentine, Junior, Melody Maker, Showcase, Pro, Pro Deluxe, Smartwood, Special, Ultima, XR jne jne...

edith: Voodoo unohtu...
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Juzzu
11.12.2005 18:57:03
Tuskin teillä the PAFfeja mikkeinä on. Niistä kun pitää maksaa nykyisinkin sellaiset n. 2500-5000$ kappale.
McNulty
11.12.2005 18:58:18
Tuskin teillä the PAFfeja mikkeinä on. Niistä kun pitää maksaa nykyisinkin sellaiset n. 2500-5000$ kappale.

Ei ole ei... minä jo tuolla aikasemmin listasinkin omat Gibson mikit joita löytyy. Ei niiden joukossa ole kuin modernimpia versioita Seth Loverin ensimmäisestä PAFfista.
BigPapa
11.12.2005 19:01:56 (muokattu 11.12.2005 19:11:53)

Originaalissa LP:ssä oli P-90 soapbarit eikä humbuckereita lainkaan :)
Mutta LP-mallejahan on useita, tai variaatioita siitä. On Studio, Faded, Supreme, Standard, Custom, Historic, Classic, Double Cut, Anniversaryt, Artist, Artisan, Custom Lite, Custom Plus, Catalina, Recording, Deluxe, Elegant, Firebrand, Gothic, Florentine, Junior, Melody Maker, Showcase, Pro, Pro Deluxe, Smartwood, Special, Ultima, XR jne jne...

No mitä nyt kukin Les Paulilla ymmärtää....Niin mitkä Paffit lienee siinä Gibson Les Paul Heritage Standard -80:ssä?Ja Gibson Les Paul Standard on minulle se Les Paul...soabbarit taisin mainitakin jos huomasit...tietoa on...

http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN

tän tyyppinen on se mun Les Paul

tässä vielä ennpi samanlainen....

Dr. Muff
11.12.2005 19:22:13 (muokattu 11.12.2005 19:23:41)

Eipä nuot mikit mitään PAFeja oo. Jotkut paffin uusintapainoksia kylläkin.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I gets a little golden shower
BigPapa
11.12.2005 19:22:53

Niimpä.
McNulty
11.12.2005 19:29:42 (muokattu 11.12.2005 19:33:49)

Ne onkin Gibsonin erilaisia humbucker-mikkejä listattuna jollei joku ymmärtänyt. Ensimmäisenä olen maininnut PAFfin erikseen.

Mutta hommahan on niin että toiselle se '58 Plain Top LP:n soundi on "SE LP-soundi" jota haetaan. Toiselle '59 Flame Maple Top, kolmannelle '52 Goldtop Soapbareilla.

edit: Onhan niitä soapbareja ja muita mutta nämä perus Les Paulin mikit niin ei niitä kauheen monia vaihtoehtoja ole.

Perus-LP? ei vaihtoehtoja mikeiksi?
Tuohon epäkohtaan puutuin, en siihen että kuinka monta miljoonaa erilaista PAFfia on.
Sitä paitsi jokainen PAF on erilainen sen aikaisen käämintämenetelmän johdosta. Sinne ajettiin käämilankaa sellaisen "about tän verran"-menetelmän mukaan.

Nykyäänhän tuo SD Seth Lover-malli hyödyntää sitä samaista käämintätekniikkaa ja magnetisointia, minkä Seth Lover Gibsonille kehitti. Hauskaa muuten että Gibsonin sivuilla lukee, notta "Gibson invented humbucker pickup in 1955" vaikka itseasiassa Seth Lover sen keksi ja kehitteli Gibsonille. Pitää vaatia oikaisua tuonne sivulle :)
Juzzu
11.12.2005 19:31:27
Mutta hommahan on niin että toiselle se '58 Plain Top LP:n soundi on "SE LP-soundi" jota haetaan. Toiselle '59 Flame Maple Top, kolmannelle '52 Goldtop Soapbareilla.

...mikä kertoo vaan siitä valtavasta psyko-akustiikan määrästä näissä piireissä. Nimittäin, monen 50-luvun Goldtopin maalin alla on ---- loimuvaahterakansi!
BigPapa
11.12.2005 19:34:51 (muokattu 11.12.2005 19:35:41)

Ne onkin Gibsonin erilaisia humbucker-mikkejä listattuna jollei joku ymmärtänyt. Ensimmäisenä olen maininnut PAFfin erikseen.

No toisaalta ihan turha niitä mikrofoneja sillai vaihdella koska enemmän se on miehestä kiinni mitä sieltä kitarasta lähtee....jos tota topiccia ajattelee...
Tompsi
11.12.2005 19:38:28 (muokattu 11.12.2005 19:38:50)
No toisaalta ihan turha niitä mikrofoneja sillai vaihdella koska enemmän se on miehestä kiinni mitä sieltä kitarasta lähtee....jos tota topiccia ajattelee...

Niin... Ja turha niitä kitaroitakin on vaihdella, kyllähän se mies soittaa vatkaimella kuin vatkaimella... Tai turhahan se kitarakin siinä on, kyllä todellinen pelimanne vetää kunnon shown vaikka viheltämällä ja polvia läpsytellen.
McNulty
11.12.2005 19:41:29 (muokattu 11.12.2005 19:44:38)

Joo, näinhän se on. Tietysti eroja ja selkeästi havaittavia parannuksia on heikommin siinä vaiheessa kun lähdetään vaihtamaan hyvää mikkiä toiseen hyvään. Tietysti tälläkin tavalla saadaan nyanssieroja soittoon. Esim. kyllä joku DiMarzio Super Distortion kuulostaa hevissä erilaiselta kuin DiMarzio PAF Pro.

Erot tulee huomattavasti paremmin esille jos on esim. Warmothin osista kasannut itselleen soittopelin ja ostanut siihen alkuun vaikka jotkut Ibanezin INF-sarjan mikit. Sitten myöhemmin (kun budjetti salli) vaihtoi ne vaikkapa Seymour Duncanin Antiquity-sarjan mikkeihin, niin uskaltaisin väittää että erot ponnahtavat esille kuin tatti syyssateella.

Kontrastia pitää olla jotta erot näkyvät selvemmin!

edit: uskon että IsoPappa tuossa kirjoituksessaan tarkoituksella jätti mainitsematta vahvistimet, koska sehän nyt on itsestäänselvyys että hyväkään mies ei taio hi-gain säröjä puhdas- ja yksikanavaisesta vaffarista. Eli asioiden summa on se, mikä ratkaisee. (Hyvä mies + hyvä kitara + huono vahvistin = huono yhdistelmä)
kulmahiomakone
11.12.2005 19:51:42
Niin... Ja turha niitä kitaroitakin on vaihdella, kyllähän se mies soittaa vatkaimella kuin vatkaimella... Tai turhahan se kitarakin siinä on, kyllä todellinen pelimanne vetää kunnon shown vaikka viheltämällä ja polvia läpsytellen.

Putosin.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
BigPapa
11.12.2005 20:07:26

Putosin.

It is humour....
BigPapa
11.12.2005 20:11:09 (muokattu 11.12.2005 20:14:40)

uskon että IsoPappa tuossa kirjoituksessaan tarkoituksella jätti mainitsematta vahvistimet, koska sehän nyt on itsestäänselvyys että hyväkään mies ei taio hi-gain säröjä puhdas- ja yksikanavaisesta vaffarista. Eli asioiden summa on se, mikä ratkaisee. (Hyvä mies + hyvä kitara + huono vahvistin = huono yhdistelmä)

joo vahvistin on niin ilmeinen osa koko ketjua.........

Hyvä mies + huono kitara + hyvä vahvistin = kohtalainen voi olla hyväkin yhdistelmä

Huono mies + hyvä kitara + huono vahvistin = toivoton yhdistelmä?
Tompsi
11.12.2005 20:12:48 (muokattu 11.12.2005 20:17:27)
It is humour....

Joo, en minä täällä oikeasti raivoa korvat punaisina. Kunhan tylsyyspäissäni keksin trollailla tuon "saundi lähtee soittajasta" -filosofian äärimmäisyyksiin, aika kuluu niin hitaasti kun soitinkaupan sedät lupailivat uutta kitaraa ensi viikolla saapuvaksi. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)