Terry Pantheras 10.12.2005 17:59:26 | |
---|
Ottiatuota.. Kertokaapas hyviä vaihtoehtoja uusiksi putkiksi Dragoniin. Pitäisi saada hiukan kuivempaa ja aukinaisempaa soundia kuin tehdasversioista lähtee. Nykyisissä putkissa on niin helvetin tiukka soundi, että soolojen liruttelu menee aika vaikeaks, takkuaa liikaa ja tuntuu kuin sormet ois siirapissa. Enpä sitten tiedä, että kuinka paljon se on tuon vahvistimen ominais-soundia, mutta luulisi putkien vaihdolla helpottavan? Eli jos käytetään vertauskuvia, niin pitäisi saada vyötä löysättyä parilla pykälällä ja puhkaistua pari happireikää matopurkkiin. En putkien sielunelämästä ihmeemmin tiedä, muuta kuin, että minun Dragonissa on EL34:t. Lähinnä siis kiinnostaa erilaisten EL34:sten soundi-erot. Kiits! "Ennen oltiin nuoria ja kauniita, nyt ollaan enää ja." -DJ Tuska |
nakedzen 11.12.2005 15:59:59 | |
---|
Enpä tuosta Dragonista tiedä, mutta biasin nostolla cobraan sai ainakin aikas paljon avonaisemman saundin. Itse otin pääteputkiksi vielä JJ:n E34L:llät, joissa on enemmän headroomia ja keskialuekorostusta kuin tavallisissa EL34:issa. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Terry Pantheras 11.12.2005 16:09:17 | |
---|
Enpä tuosta Dragonista tiedä, mutta biasin nostolla cobraan sai ainakin aikas paljon avonaisemman saundin. Itse otin pääteputkiksi vielä JJ:n E34L:llät, joissa on enemmän headroomia ja keskialuekorostusta kuin tavallisissa EL34:issa. Kerrotko tuon biasin noston rautalangasta väännettynä, eli jos otetaan vertaavana esimerkkinä vaikka ruuvin kiristäminen/löysääminen. Tiedän siis kyllä suurinpiirtein mistä toimenpiteestä ja mistä vipstaakista on kyse, mutta mitä tuo "nosto" tarkoittaa käytännössä? "Ennen oltiin nuoria ja kauniita, nyt ollaan enää ja." -DJ Tuska |
-K- 11.12.2005 16:50:46 | |
---|
Kerrotko tuon biasin noston rautalangasta väännettynä, eli jos otetaan vertaavana esimerkkinä vaikka ruuvin kiristäminen/löysääminen. Tiedän siis kyllä suurinpiirtein mistä toimenpiteestä ja mistä vipstaakista on kyse, mutta mitä tuo "nosto" tarkoittaa käytännössä? Putket käymään kuumempina. Itse otin tiukkuutta lisää vaihtamalla särökanavan putket sovtekin (buuuuuu) 12ax7WB-mallisiksi. En voi suositella tuota modia kuin metallimiehille. Ei enää säröydy niin "kiltisti" ja siististi. Ei suotta elämys. |
Kerrotko tuon biasin noston rautalangasta väännettynä, eli jos otetaan vertaavana esimerkkinä vaikka ruuvin kiristäminen/löysääminen. Tiedän siis kyllä suurinpiirtein mistä toimenpiteestä ja mistä vipstaakista on kyse, mutta mitä tuo "nosto" tarkoittaa käytännössä? Se on vähän sama kuin auton tyhjäkäynnin säätäminen isommalle. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Ben_D 11.12.2005 19:13:06 | |
---|
Siis ei Framuksenkaan soundi miellytä? Mä lähdin Savagen hankkiessani siitä, että vahvistin potkii munille ilman mitään hokkuspokkusjuttuja. |
Terry Pantheras 11.12.2005 19:32:07 | |
---|
Siis ei Framuksenkaan soundi miellytä? Mä lähdin Savagen hankkiessani siitä, että vahvistin potkii munille ilman mitään hokkuspokkusjuttuja. No joo, ei ole kyse siitä, etteikö miellyttäisi, vaan tää on tätä ainaista hienosäätöä... Komppi-soundi on Dragonissa enemmän kuin kohdallaan, mutta lähinnä tuo sooloilu vähän takkuaa. En tiedä onko vika miehessä vai missä, lisäksi kun oon tällainen ikuinen testailija ja pähkäilijä, että voiskohan jutut tehdä jotenkin erilailla tai paremmin. En edes uskalla käydä testaamassa tuota Savagea... Ainakaan lähiaikoina. ;) "Ennen oltiin nuoria ja kauniita, nyt ollaan enää ja." -DJ Tuska |