Pidetään ne skebat vaan sellaisina kuin ne on tehty.Ei se ole muusta kuin miehestä kiinni. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kulmahiomakone 11.12.2005 16:36:35 | |
---|
Sori... en ihan tarkkaan tiedä, mutta onko Fenderillä ollut missään Telen tallassa valmiiksi vinoja tallapaloja? Ihan vitun uskomatonta mikäli sekin keksintö on dinosauruksella vielä "vaiheessa" tai jätetty vaan tekemättä. Kysymys on taas siitä, että kun on oivallettu selkeä parannuksen mahdollisuus, niin tehdäänkö kitara asiakkaalle valmiiksi asti vai pitääkö asiakkaan korjata itse valmista tuotetta. Nuo Callahamin osat muuten painivat muutenkin eri sarjassa Fenderiin verrattuna... ja niitä voi käyttää Fenderien "korjaamiseen". Gatton signature telestä muistaakseni tuollaiset kompensoidut tynnyrit löytyvät. Oisko ainut? Mehiko-malli, jos en sitäkin väärin muista. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
hollstro 11.12.2005 16:37:12 | |
---|
Just näin. _Oikeasti_ ketäänhän ei voi mitenkään häiritä se, että kitarat on pahimmillaan 10 centtiä epävireessä parilta ensimmäiseltä nauhalta, vire heittelee kammetessa, eikä jokaista kieltä pääse säätämään erikseen tallasta. Luuletko että muilla on hommat näin surkeesti? En näe yhtään järkevää syytä siihen, miksei jokaiseen kitaraan asenneta jo tehtaalla edes jonkinlaista kompensaatiota satulaan. Toistaiseksi vastaväitteiksi luokiteltavissa olevat argumentit ovat olleet ainoastaan tätä "mutta kun minä en tarvitse" - lajia. Esim. hinta, se ettei homma ole tärkeä kaikille ja se että keksintö on patentoitu, joka nostaa edelleen hintaa. |
BigPapa 11.12.2005 16:37:47 | |
---|
Hyviä Fendereitä ja Gibsoneita ei tarvi korjailla. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
ReBeat 11.12.2005 16:43:48 | |
---|
Olisipa kiva kuulla näiltä kompensoituja talloja vaativilta sankareilta joku soittonäyte, voisi tulla näille vaatimuksille jotain realistisempaa näkökulmaa. Itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään soittajaa, jolle tämä on mikään issue. Tunnen kuitenkin kohtuu runsaasti muusikoita, joista jokainen on 100 kertaa itseäni kovempia soittoniekkoja. Ööh... miten soittonäytteet liittyvät mihinkään? Tiedän kyllä mitä ajat takaa. Jatkossa kamoista puhuttaessa "äänestysoikeuden" saisivat varmaan vain ne, joilla on soittonäytteessään tarpeeksi tuskainen blues-riffi, vedettynä äijämäisesti paksuilla kielillä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
-septimisti- 11.12.2005 17:22:00 (muokattu 11.12.2005 17:23:27) | |
---|
No tulipas kunnolla kylmää vettä niskaan. Olisipa kiva kuulla näiltä kompensoituja satuloita vaativilta sankareilta joku soittonäyte, voisi tulla näille vaatimuksille jotain realistisempaa näkökulmaa. Itse en tunne henkilökohtaisesti yhtään soittajaa, jolle tämä on mikään issue. Tunnen kuitenkin kohtuu runsaasti muusikoita, joista jokainen on 100 kertaa itseäni kovempia soittoniekkoja. Ilmeisesti tässä nyt haetaan sitä että nämä valittajat (minä) on kuitenkin wannabe-tiedostavia nyyppiä, jotka eivät ole oikealla kitaralla koskaan soittaneetkaan. Pidetään ne skebat vaan sellaisina kuin ne on tehty.Ei se ole muusta kuin miehestä kiinni. Enpä viitsi edes kommentoida. Hyviä Fendereitä ja Gibsoneita ei tarvi korjailla. Juupi ja jaapi. Luuletko että muilla on hommat näin surkeesti? Sanoinko mä että mulla on 'hommat' jotenkin näin surkeasti? No, sanoinko? Ihan kun se nyt olisi joku henkilökohtainen heikkous, jos meikäläistä sattuu häiritsemään se, että kitara täytyy virittää eri lailla meni biisi sitten E-duurissa tai E-mollissa ja silti täytyy tyytyä kompromissiin. Joo ehkä mä en vaan osaa. Ihme touhua. Pitäiskö munkin alkaa vittuilemaan. Onneksi kaikki ei ole niin luusereita että kitarassa pitää olla vintage fender 'mojoa', taikuutta, jotta soitto soi. |
BigPapa 11.12.2005 17:26:00 (muokattu 11.12.2005 17:30:01) | |
---|
Enpä viitsi edes kommentoida Tuskin se olis edes ollut lukemisen arvoista. Juupi ja jaapi. Niimpä niin. Onneksi kaikki ei ole niin luusereita että kitarassa pitää olla vintage fender 'mojoa', taikuutta, jotta soitto soi. Onko tää nyt sitä todellista viisautta?Kitara on siis vitun huono jos se on Gibson tai Fender?Onhan mullakin Ibanez Concord akustinen mutta ei se ollenkaan tarkoita sitä etteikö Gibsonin J-200 olisi paljon paljon parempi.Ihme untamo. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Dr. Muff 11.12.2005 17:41:22 | |
---|
Varakeef aiemmin: Itseäni on alkanut vaivata tämä luonnoton henkilökohtaisten solvausten puute. Alkaa asia korjaantumaan :) Ihme touhua. Pitäiskö munkin alkaa vittuilemaan. Onneksi kaikki ei ole niin luusereita että kitarassa pitää olla vintage fender 'mojoa', taikuutta, jotta soitto soi. niinku etnopoju sanois: "älkää säästelkö solvauksissanne" Tuumasta toiseen. |
kulmahiomakone 11.12.2005 17:45:51 (muokattu 11.12.2005 17:52:13) | |
---|
dit. ei sittenkään. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
fox 11.12.2005 17:46:44 | |
---|
Alkaa asia korjaantumaan :) Äh, kandeis vähän ottaa maltilla...mun mielestä. ;) Ei ole niin maalta merelle vieviä juttuja nää, loppupelissä. Piis tai ...*köh*.. nenuun? Onhan tässä viimeset pari-kolme sivua ryhmitelty kaikenmoista, mikä EI tekis noista kahdesta (ylläri) merkistä suosittua. Jos katteliskin asiaa siltä kantilta, mitä niissä on.. *blink* |
kulmahiomakone 11.12.2005 17:55:50 | |
---|
Jos katteliskin asiaa siltä kantilta, mitä niissä on.. *blink* No siitä ei paljoa saisi tarinaa aikaan. Ehkä kolme viestiä. Mutta nekin lyhyitä. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
BigPapa 11.12.2005 17:59:41 | |
---|
No siitä ei paljoa saisi tarinaa aikaan. Ehkä kolme viestiä. Mutta nekin lyhyitä. No Gibsonissa ja Fenderissä,varsinkin niissä hyvissä on parhautta.Kokemusta on.70-luvulla oli Ibanezeja ja muita mutta kyllä nämä ameriikan vehkeet osoittautuivat ihan tajuttoman hyviksi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kulmahiomakone 11.12.2005 18:17:32 | |
---|
No Gibsonissa ja Fenderissä,varsinkin niissä hyvissä on parhautta.Kokemusta on.70-luvulla oli Ibanezeja ja muita mutta kyllä nämä ameriikan vehkeet osoittautuivat ihan tajuttoman hyviksi. Nyt löit jauhot suuhun, nenään ja korviin. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
BigPapa 11.12.2005 18:19:56 (muokattu 11.12.2005 18:20:16) | |
---|
Nyt löit jauhot suuhun, nenään ja korviin. Vitsi vitsinä mutta noin se ainakin omalta osaltani on.Soittakaa te muut millä haluatte.Oman valintani olen tehnyt ihan vaan soittamalla helevetisti erilaisia kitaroita.En minä soita logolla vaan kitaralla. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Les Fender 11.12.2005 18:33:11 (muokattu 11.12.2005 18:36:05) | |
---|
Minun mielestäni tämä thred alkaa olla vähän niinkun Blues: Tavallaan helevatan monisyistä, erittäin tunnepitoista ja kieltämättä suurella palolla tehtyä. Kertoo omista surkeistakin kokemuksista, aika mollivoittosta. Välillä jopa nopeatempoista. Mutta... Pikkasen alkaa jo sanotukset toistamaan itseään. Tosin jaksaahan ne kovatkin kitaristi vetää Bluesia vaikka koko elämänsä. E: Kävin antamassa Jukille plussan, kunnon Blues-zyken laitto alkuun! Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
BigPapa 11.12.2005 18:34:47 | |
---|
Tosin jaksaahan ne kovatkin kitaristi vetää Bluesia vaikka koko elämänsä. Riippuu kai vähän,että millä kitaralla. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Tompsi 11.12.2005 18:48:36 | |
---|
Riippuu kai vähän,että millä kitaralla. Tai jos kitaran bluesprosentti (Mojo?) kasautuukin kirjaimellisesti osiensa summaksi: Vanha ja kulunut lakkapinta on heti +15% blues, kompensoitu satula -5% blues, lukkovirittimet -8% blues, soittajan nimikirjaimet kitaran kannessa kissan kokoisin kirjaimin +10% blues... Sitten tietenkin hätätilanteessa bluesprosentin laskiessa kesken soiton voi käyttää "bluesboostin" vääntämällä pikkulapsia pelottavan irvistyksen bendauksen päälle. |
BigPapa 11.12.2005 19:16:47 (muokattu 11.12.2005 19:18:09) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
J.Hollström 11.12.2005 19:54:10 | |
---|
Ööh... miten soittonäytteet liittyvät mihinkään? No siten, että jos tietäisin oikeasti että nämä wannabe makuhuonekitaristit osaavat muutakin kuin soittaa suutaan, niin keskustelussa olisi enemmän pohjaa, joka loisi uskottavuutta näiden vääntöjen taustalle. Jos jollakin kermaperseellä on pokkaa tuomita nämä kaksi keskustelussa olevaa kitaramerkkiä sen takia, että ne eivät ole tuoneet riittävästi elintärkeitä uudistuksia kitaroihin, niin luulisi että heillä on myös oma soittaminen näiden uudistuksien tuomien etujen tasolla, joita ilman ei voi elää. Muutenkin on aika helvetin typerää juuttua johonkin lisäfeatureen, jonka jokainen sen halutessaan pystyy kitaraansa asentamaan, jos tuntee että sellainen on itsellensä tärkeä. Mutta jos henkilön mielikuva kitaransoittamisesta on sillä tasolla, että kitaristin oma osuus soundissa on olematon, voi jokainen tehdä tästä omat johtopäätöksensä. Jukka Hollström |
fox 11.12.2005 20:00:40 | |
---|
Oma Les Paulini on Gibson Les Paul Heritage Standard -80. Ibanezin "kultakausi" oli noin 1978-82... :) |