Aihe: Les Paulin mikit: kunnon hevisaundit sekä huippu clean
1 2 3 4 5
Jucciz
07.12.2005 12:32:00
Burstbuckerit ovat mielestäni erittäin hyväsoundisia mikkejä Gibsonilta. 4xx-sarjan mallit olivat minulle pettymys: kylmä, kova ja persoonaton soundi.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
losli
07.12.2005 12:33:07
Mulla oli Jb lespassa ja mä en siitä pitäny. Siinä oli liian vähän keskiääniä, soundi jäi tavallaan ohueks. Dynämikkaa sitten oli kertaheitolla enemmän, kun entisessä gibsonin 500T mikissä.

Sinänsä ihme, koska muistaakseni JB:n mitäisi olla sieltä midlekkäimmästä päästä mikäli noihin Duncanin taajuusaluegraafeihin on luottaminen. Mutta tää on taas sellainen asia joka ratkee vain kuuntelemalla. Toisissa laitteissa toimii toisissa ei.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
Metal90
07.12.2005 13:31:29
Itellä ollut kans Dimebucker tallassa ja kaulassa joku gibson..Ja nämähän toimivat aivan mainiosti.Marsun JCM-900:lla rääkkäsin.Vaihdoin toki hiljan pois koska 81/85 setin vvetovoima vei mennessään.

Ja mielestäni EMG 85 Kaulassa antaa (ainakin omaan tarkooitukseeni) vallan mainion cleanin!! Joskin erilaisen todellakin verrattuna johonki gibsoneihin.

Ihmeellistä sekin "myytti" että EMG:n aktiiveilla ei voi soittaa cleanilla ilman että alkaa särkemään.Tämähän on potaskaa.Jos tarpeeksi vain säädeltäviä potikoita esim.pedaalissa tai vahvarissa niin kyllä se sieltä irtoaa kuitenkin.
ESP. Astetta paree
McNulty
07.12.2005 16:00:58
Ihmeellistä sekin "myytti" että EMG:n aktiiveilla ei voi soittaa cleanilla ilman että alkaa särkemään.Tämähän on potaskaa.Jos tarpeeksi vain säädeltäviä potikoita esim.pedaalissa tai vahvarissa niin kyllä se sieltä irtoaa kuitenkin.

Ei ei... olet ymmärtänyt väärin. Moni sanoo että ne EMG 81 ja 85 cleanit kuulostavat huonolta koska ne on niin kliiniset ja monotoniset. Jos nyt vaikka verrataan Gibson Classic '57 tai vaikka Gibson HB-R mikkeihin :)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Ziggy Bubba
07.12.2005 17:31:31

Mä oon tässä jo pitkään pohtinut mikkien päivitystä mun SG ja RG kitaroihin. Nyt tuli mieleen mitenköhän natsaisi jos tunkisinkin EMG:n Z. Wylde satsin (81/85) tohon SG:seen, ja jonkunmoisen Duncan parin siihen RG:seen.. Vähän niinkuin väärinpäin siis :)

T-kaupasta sais aika halvalla noita Duncanin Humpparisettejä:

http://www.thomann.de/thoiw3_seymou … sn=e1a8bb980a5d20f7a7a3a5c5d06dd796

tai

http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=e1a8bb980a5d20f7a7a3a5c5d06dd796

Mitenköhän potkisi RG:ssä? Jaa entäs EMG:t SG:ssä..? Kiitos.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
N33m0
07.12.2005 17:47:27

aktiiveille 25k potikat, passiiveille 250k/300k/500k/1000k
aktiivissa stereojakki, passiivissa mono
aktiivit vaatii patterin, passiivit ei (joissain skeboissa tilaongelma)

vähän offtopicia:

entäs jos on passiivimikit mutta aktiivielektroniikkaa?

tyyliin mulla on dimarzio megadrive nyt ja emg pa-2 tilauksessa
slow music for slow people
ilopertti
08.12.2005 21:45:01

Särön määrästä ei olekkaan nyt kyse, vaan kuten jo kirjoituksen ensimmäisessä viestissä mainitsin että todella kiertoherkkä sekä löysä särö Les Paulilla.

Toi mun aiempi kommentti säröihin viittää juurikin siihen että Lespan mikit ovat ainakin omassani (-87 studio) riittäneet kaikkeen soittoon, myös mörkmetalliin.
Turhaa hurinaa yms ei ole lähimainkaan, soundi on napakka ja varsinkin ZW kielisetillä tulee alapäät nätisti pihalle.

-alppu
jarzel
09.12.2005 20:00:12
Ei nyt ehken tähän ketjuun kuulu,mut..

Kysymyksessä Gibsonin The Original-nimiset HR-R ja N "piirilevy"mikit.
Kullatuilla ja harmailla napapaloilla.
Minä vuonna(ilm 80-luku) nuo ollut gibson kitaroissa ja missä malleissa,vakiokamaa vai mitä?
Ilmeisti aikakin 335-mallissa?? les paul,sg-custom???
BigPapa
09.12.2005 20:08:25

Les Paulin omat mikit toimii aikas pitkälle,miehestä kiinni...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
JTL
10.12.2005 13:34:23

Les Paulin omat mikit toimii aikas pitkälle,miehestä kiinni...

Mielipideasioitahan nämä ovat mutta kyllä pystyn realistisesti arvioimaan soittokykyäni ja nuo mikit eivät perässäni pysy nopeissa thrash-demppaussahauksissa. Eikä johdu vahvistimesta kun toisella kitarallani kyllä irtoaa.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Jucciz
10.12.2005 15:41:59
"Les Paulin omat mikit" ei kerro yhtään mitään. Niitä on aika monenlaisia. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
McNulty
10.12.2005 15:52:35
Totta... meikäläisellä on 5 erilaista Gibsonin mikkiä: HB-L, HB-R, '57 Classic, 490R ja 498T

Nämä kaikki ovat erilaisia, mutta hyvin noilla HB-L ja HB-R (LP Customissa kiinni) on soiteltu kaikkea humpasta deathmetalliin. Standardissa on nyt 490R kaulassa ja '57 Classic tallassa (vaihtosettinä SD'59 ja SD Dimebucker). Silläkin setupilla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa eikä ole tarvinut jäädä voivottelemaan että "onpas huonot mikit" :)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
Juzzu
10.12.2005 16:03:35
SD:n '59 on hyvät ja keskihintaset. Mä ainakin tykkän kovasti, Alnico V:n pikkasen kirkkaampi soundi o perin jees.
JTL
11.12.2005 12:45:23

Päädyin tilaamaan Bareknuckle Pickupsin Miracle Man mikin tallaan.

Hinta ei ollut pienimmästä päästä mutta tuohon kitaraan on turha mitään halvimman pään mikkejä ruveta tunkemaan jos kalliimmalla saa parempaa.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Crossroad
11.12.2005 12:57:33 (muokattu 11.12.2005 12:57:45)
ei pidä myöskään unohtaa dimarzion super distortionia..toimii les paulin tallassa loistavasti.
Swan
11.12.2005 13:27:00
Päädyin tilaamaan Bareknuckle Pickupsin Miracle Man mikin tallaan.

Hinta ei ollut pienimmästä päästä mutta tuohon kitaraan on turha mitään halvimman pään mikkejä ruveta tunkemaan jos kalliimmalla saa parempaa.

Oijoi! Antaas sitten kuulua tarkkaa analyysiä, Bare Knuckleja kun ylistetään sen verran.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Invader
11.12.2005 15:14:29
Voin myös nauhoittaa klippejä sillä Les Paulissani Laneyn VH100R:än kautta.

Ota sitten klippejä myös sillä vakiomikillä niin päästään vertailemaan :)
Tai sitten ei..
JTL
11.12.2005 16:07:39

Ota sitten klippejä myös sillä vakiomikillä niin päästään vertailemaan :)

Joo, hyvä idea.
Vaikka siten että pidän vahvarin asetukset täysin samoina, mikki vaan vaihtuu. :)
aleksi
11.12.2005 17:47:38 (muokattu 11.12.2005 17:52:59)
Mulla oli LP:ssa Seymour Duncanin custom tallassa, mutta Les Paulin luontainen soundi, kun on niin tukeva jo itsessaankin, etta jos nyt alkaisin vaihtaimaan, niin ehkapa vielakin jotain ohuempisoundista harkitsisin. Kaikki tietysti riippuu minkalaista hevia vedat.

EDIT: TYPO
"Open hands to the wind."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)