McNulty 10.12.2005 16:56:41 | |
---|
Elixirit on parhaat, joskin vintagemiehille joskus liian ärhäkkään soundiset. Mitä ärhäkästä niissä on? Mielestäni se soundi on enempikin pehmeä kuin kireä. DR Hi-Beam tai Hi-Voltaget missä on ydinlankana hexacore, tuottavat sen verran loistavat harmoniat ja ärhäkkyydet, että sellaisia minä suosittelisin Elixirien sijasta, jos haetaan oikeasti ÄRHÄKÄSTÄ! :) Plus että, nuo Hi-Voltaget ovat meikäläisellä kestäneet 2kk ilman mitään (soundi edelleen hyvä) ja uskon GHS Fast Fretin avulla kestävän vielä yhden kuukauden lisää. Ok, GHS Fast Fret 6e/pöteli + kielisetti 8e... 14e paketti (samoissa hinnoissa kuin Elixirit), mutta tuo GHS Fast Fret kyllä kestää huomattavasti pidempään. Suosittelen kokeilemaan ja testaamaan. Daddiksella, GHS:llä, Erniellä, yms on sen verta pienet erot, että ne voi pistää henkilökohtaisten makuasioiden piikkiin. Jostain kitaralehdestä luin 90-luvun puolivälissä artikkelin, missä sanottiin että D'Addario omistaa suuren osan tehtaita missä kieliä tehdään, ja että nämä suurimmat merkit (GHS, Ernie Ball, D'Addario jne.) olisivat samojen tehtaiden valmistuslistalla. Tiedä sitten oliko se joku sen aikakauden järjestely kielivalmistuksessa vai päteekö se edelleenkin. On niissä silti hienoisia eroja, ei välttämättä soundissa niin suuria, mutta esim. jäykkyydessä, soittotatsissa jne. eroja on kyllä. Mielestäni Ernie Ball on hieman D'Addariota jäykempi kieli, GHS taasen soi voimakkaimmin uutena, mutta menettää sointinsa (siis väsyy) näistä kielistä nopeiten. D'Addario on jossain tuossa välissä sellaisena hyvänä "yleiskielenä". GHS:n kieli otin kimppatilauksessa pari settiä kun sain halvalla. Niitä voi siis 2vkon välein vaihdella... kuukauden soittelee siis 6e sijoituksella :) Normaalisti olen kyllä DR:n ja ErskaPallon miehiä! Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
apenaattori 10.12.2005 19:28:38 | |
---|
BTW, mikä olisi sellainen kiva "löysä" kielisetti normaalivireeseen? Olin soittanut DR:llä ja vaihdoin DŽAddarioon, tuntui paskalta (molemmat 009). Yksinkertaisesti: Mikä on mielestänne helpoiten bendattava setti? (Joo joo, kasvatan sormivoimaa koko ajan). ;-) "The harder you try the dumber you look." |
McNulty 10.12.2005 19:32:20 | |
---|
BTW, mikä olisi sellainen kiva "löysä" kielisetti normaalivireeseen? Olin soittanut DR:llä ja vaihdoin DŽAddarioon, tuntui paskalta (molemmat 009). Yksinkertaisesti: Mikä on mielestänne helpoiten bendattava setti? (Joo joo, kasvatan sormivoimaa koko ajan). ;-) Sanoisin että valtamerkeistä tuo GHS on yllättävän "smooth" bendata, minun mielestäni siis. Ei miulla kyllä kauheasti ole setillä väliä kun tuli useampi vuosi bendattua 11-56 setillä mennentullen (punottu G-kieli tuossa setissä myös). Kokeile nyt ainakin GHS ja Ernie Ball... Dean Markleykin on ihan asiallinen testattava. Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
myrtonen 10.12.2005 19:33:38 | |
---|
Koska se kuulostaa tyhmältä, eikä siinä ole subjektia, objektia, tai verbiä. Ennen "tai" -sanaa ei tule pilkkua. Ja "Toiseksi." voi olla kokonainen lause esim. seuraavassa: "Monenneksiko tulit juoksukisoissa?" "Toiseksi." Ei siihen tarvitse mitään opjekteja tai supjektin muspekteja. Rispektiä vaan. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
McNulty 10.12.2005 19:37:53 | |
---|
Noniin äidinkielen professorit ja kielipoliisit! Mitä jos keskityttäisiin näihin kitarakamoihin vaihteeksi? Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
N33m0 10.12.2005 20:39:15 | |
---|
Yksi epätodennäköinen mutta mahdollinen ongelman aiheuttaja voi olla se että sulla on tehokas (voimakasmagneettinen) mikki liian lähellä kieliä joka aiheuttaa honotusta koska mikin magneetti vetää kieliä liikaa slow music for slow people |
Skebaristi 10.12.2005 22:16:37 | |
---|
Mulla on nyt ollu tuota GHS boomers 9-42(saa t-kaupasta niin halvalla) ja tuommenen ilkeän kuuloinen tremolo alkaa jo kahden viikon jälkeen. Mistä moinen johtuu, onko GHS:t yksinkertaisesti vain paskoja? Eihän kielten pitäisi kahdessa viikossa pilalle mennä... :S Niin, ja mikit on melkoisen alhaalla. |
McNulty 11.12.2005 01:11:15 | |
---|
Mulla on nyt ollu tuota GHS boomers 9-42(saa t-kaupasta niin halvalla) ja tuommenen ilkeän kuuloinen tremolo alkaa jo kahden viikon jälkeen. Mistä moinen johtuu, onko GHS:t yksinkertaisesti vain paskoja? Eihän kielten pitäisi kahdessa viikossa pilalle mennä... :S Niin, ja mikit on melkoisen alhaalla. Riippuu vähän... jos soittaa 24/7 niin mitkä tahansa kielet ovat aika selvät 2 viikon soittelun jälkeen :) GHS:n sointi menee kyllä mielestäni tukkoon nopeammin kuin esim. Ernie Ball ja DR, mutta en kyllä itse ole mitään "tremoloa" saanut aikaiseksi pelkästään kielistä johtuen. Kyllä siihen on ollut syynsä ennemmin efektimuljuttimessa tai pikkaustekniikassa :) Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
Ennen "tai" -sanaa ei tule pilkkua. Ja "Toiseksi." voi olla kokonainen lause esim. seuraavassa: "Monenneksiko tulit juoksukisoissa?" "Toiseksi." Ei siihen tarvitse mitään opjekteja tai supjektin muspekteja. Rispektiä vaan. Jos tohon vastaisi kokonaisella lauseella niin sehän olisi: "Tulin toiseksi." Siinähän oli subjekti ja predikaatti. Oon mä kyllä aika lahjaton kun onnistuin täsäkin tekee typon ja kesti vielä sellasen viikon, että sen huomasin:
Soundi lähtee kumisaappaista!
Mitä pienempi homma, sen suuremmat työkalut! |
tenkainen 11.12.2005 12:06:58 | |
---|
Jos tohon vastaisi kokonaisella lauseella niin sehän olisi: "Tulin toiseksi." Siinähän oli subjekti ja predikaatti. Tuossa on kaiketi kyseessä vuoropuhelu. Ei tarvitse noudattaa kielioppia. ;) "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Aki 11.12.2005 13:50:50 | |
---|
Silloin se nimenomaan johtuu. Tämä esim. Stratocasterille legendaarinen ongelma jos sitä ei ymmärrä. Ilmiö aiheuttaa juuri tuollaista huojuntaa. Paranee kun laskee mikkejä alaspäin. Itse ajattelen 12:nnen nauhan alapuolen olevan pienempinumeroisia nauhoja, alempia säveliä. Lie kysymys väärinymmärryksestä alunperinkin. Mikäli kirjoittaja tarkoittaa 12:ta ylempiä nauhoja, siellähän se Straton huojunta korostuu, etenkin G-kielellä. Straton huojunta on kyllä tuttua, sehän johtuu paljolti siitä että mikrofonin staggered polepieces on tehty wound G-kielelle, ja näin ollen paksuin plain tarttuu magneettikenttään kuin veri kirveeseen. Jos napapalat olis oikein säädetty, ei huojunta olisi ollenkaan niin paha. Mut kun ei voi ku pitää olla vintagee. Kjele. Mitä ärhäkästä niissä on? Mielestäni se soundi on enempikin pehmeä kuin kireä. DR Hi-Beam tai Hi-Voltaget missä on ydinlankana hexacore Niin on Elixirissäkin hexacore. Perustuuko kokemuksesi Elixirin Polyweb- vai Nanowerb -kieliin? Kaikki kielethän on uutena hyvin räyhäkkäät, ja upouutena Elixir saattaa olla hieman pehmeämpi, mutta se ei kotiudu samoin kuin muut kielet ekojen soittotuntien jälkeen. Muut kielet asettuu pian omalle normaalitasolleen, joka riippuu hyvin paljon soittajan omasta hiestä. Yleisesti ainut negatiivinen kommentti (hinnan lisäksi) mitä olen Elixireistä kuullut on liika kirkkaus. Tämän takia en niistä akustisessa kitarassa oikein tykkääkään. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Vainhaalee 11.12.2005 13:55:33 (muokattu 11.12.2005 13:55:50) | |
---|
GHS Fast Fret Bonecrusher, voisitko valaista hieman tästä tuotteesta? Onko tuo puhdistus-, suoja-ainetta vai molempia? Mitenkä levitetään? Kielikeskusteluun: Mielestäni Ernie Ballit on parhaimpia kieliä joita olen kokeillut. Voisi verrata DR:n ja GHS:iin, mutta DR:t saattavat olla loppu jo pakasta vedettäessä ja GHS:iä saa olla vaihtamassa joka tuon tuostakin... "Kaikki oikeudet ja artisti pidätetään..." |
wiggy 11.12.2005 14:05:33 | |
---|
Se on liukaste/puhdistusaine. Olemukseltaan sellainen puupalikkaan (=kahva) liimattu puikko, jota hierotaan kieliin. Sellaiseen kuituiseen massaan on imeytetty sitä nestemäistä liukasteainetta, mistä se sitten siististi siirtyy hierottavaan alustaan. Ohjeen mukaan voi käyttää myös kaulaan. Kokeilin sitä kerran, mutta kaula meni niin liukkaaksi, ettei kunnon otetta enää saanut. Mulla on yksi puikko kestänyt jo n. viisi vuotta eikä ole vielä edes puoleen väliin asti kulunut. |
Les Fender 11.12.2005 14:06:56 | |
---|
Yleisesti ainut negatiivinen kommentti (hinnan lisäksi) mitä olen Elixireistä kuullut on liika kirkkaus. Tämän takia niistä akustisessa kitarassa oikein tykkään!!! Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Aki 11.12.2005 15:01:18 | |
---|
FastFretin vastine Dunlopilla on "65 String Cleaner", joka levitetään rätillä. Rätillä hinkatessa saa myös kielen alta möhnät pois. Lopputulos lienee tuotteilla aikalailla sama. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Vainhaalee 11.12.2005 16:10:22 | |
---|
Kiitoksia kovasti! Aion kokeilla joko GHS:sää, mutta mieluummin Dunloppia kuitenkin... Parempia kokemuksia ko. tuotteista... "Kaikki oikeudet ja artisti pidätetään..." |
myrtonen 11.12.2005 16:33:02 | |
---|
Käytin pitkään Ernie Ballin 10-52 -settiä, ja hyvin toimi muuten mutta menivät tukkoon aika nopeasti.. Nyt on vastaava D'addarion setti käytössä ollut pari viikkoa ja kuulostaa vielä kielet ihan uusilta. Taidanpa siis turvautua D'addarioihin tästä lähtien. Ainoa mikä häiritsee, on ne värilliset stopparit kielten päissä. Ghs oli myös hyvä, mutta liian ohuet kielet sattuivat kohdalle.. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
McNulty 11.12.2005 17:17:05 | |
---|
Bonecrusher, voisitko valaista hieman tästä tuotteesta? Onko tuo puhdistus-, suoja-ainetta vai molempia? Mitenkä levitetään? Se on sekäettä... toimii puhdistavana aineena, kuin myös jättää kielten pinnalle liukkaan "öljyisen" pinnan. Ilman tuota tököttiä ei voi elää, kun sitä on kerran käyttänyt. Sitä levitetään ihan sillä puikolla mikä on koko GHS FastFretin ideakin... eli putelissa on sellainen puinen mokkula jonka päässä öljyä sisältävä "pumpulipuikko". Sitä sitten vaan hinkataan kieliin sen verran että kielet tulevat käsiteltyä. Ylimääräiset voi pyyhkiä pois mukana tulevalla rätillä. Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher! |
apenaattori 11.12.2005 18:22:42 | |
---|
Kiitoksia kovasti! Aion kokeilla joko GHS:sää, mutta mieluummin Dunloppia kuitenkin... Parempia kokemuksia ko. tuotteista... Niinkuin bonecrusher jo sanoikin, hyvä tuote(siis GHS). Tykkään itse laittaa sitä ennen soittoa, jolloin kielet ovat "liukkaammat". Tuntuu kivalta. "The harder you try the dumber you look." |
BigPapa 11.12.2005 18:24:11 (muokattu 11.12.2005 18:24:27) | |
---|
DŽaddariotkin on ihan hyvät tai Fenderit.......paksuudet harkitkoon jokainen omien taipumustensa mukaan.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |