Joku vaa 20.07.2003 13:08:03 | |
---|
Juuri tätä hain omalla kirjoituksellanikin, ei aloittelijalle ruveta selittäämään rumpujen koista sun muista älyttömistä. Hyvin kirjoitettu Mikko! Ajettilin nuo koot laittaa vaan suositukseksi. Ja mitä niihin rumpujen hintoihin tulee, saahan sitä käyttettyä jos ei budjetti ihan noin isoksi veny. Siis tässä kysyttiin kaikkea infoa rummuista ja minä sitä pistin. Mitä väärää siinä nyt sitten on? Aina voi kysyä jos ei jotai ymmärtänyt. Ja voihan sitä aluksi ostaa vaikka pelkän harjotus padin ja kapulat. Ton padinkin voi tarvittaessa jättää pois ja rummuttaa vaikka tyynyä. Mutta silti noita new soundeja ei kannata ostaa koska niistä hajoo vaa kaikki osat pikku hiljaa. Ostaa vaikka käytetyt swingstarat. Niitä on tuolla dafry osta/myy palstalla ollu myynnis, samoin kun täällä torilla. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
mimmi-11- 20.07.2003 14:31:58 (muokattu 20.07.2003 14:35:41) | |
---|
Tulitteko ystävät kalliit yhtään ajatelleeksi että lapsiraukka ei luultavasti tiedä mitä joku kalvo edes tarkoittaa... ja sitten että "rumpuihin pitää pistää semmonen 1000 euroa ettei tarvi myöhemmin katua..." Voi jumatsuikkelis sentään! On siinä jo tytön pää pyörällä ja iskän/äiskän lompakko ahtaalla! jos on 11-vuotias, eikä ole ikinä rumpua nähnytkään niin ei ikinä, siis IKINÄ, pidä mennä heti syytämään niin pirusti rahaa ekoihin rumpuihin. Pääasia että saa jollain satasella kahdella jonkunlaiset laatikot, mitä takoa, tai sitten ei luo vielä ajatustakaan omien rumpujen ostoon. hahahahahaaa! Mä oon säästäny 3000€rumpuihin en tarttee mutsin rahoi mihinkää!!!!!!!!!!!!!! |
Joku vaa 20.07.2003 17:41:53 | |
---|
hahahahahaaa! Mä oon säästäny 3000€rumpuihin en tarttee mutsin rahoi mihinkää!!!!!!!!!!!!!! ööö... Aattelikko siis oikessti laittaa ton koko summan rumpuihin? Siis tolla 3000e saa jo aivan huippu pöntöt ja pellit vielä vaikka uusina. Tietysti kannattaa vähä miettää että ei ny mitää huippu pönttöjä aluksi mutta nuolla nyt ostaa vaikka ne swingstarat ja sitte vaikka paisteen 802 pellit nii hyvä tulee ja rahaaki menee vaa 1000e. Kannattaa muute käydä myös www.dafry.net Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Mikko A 20.07.2003 17:42:36 | |
---|
Ajettilin nuo koot laittaa vaan suositukseksi. Ja mitä niihin rumpujen hintoihin tulee, saahan sitä käyttettyä jos ei budjetti ihan noin isoksi veny. Siis tässä kysyttiin kaikkea infoa rummuista ja minä sitä pistin. Mitä väärää siinä nyt sitten on? Aina voi kysyä jos ei jotai ymmärtänyt. Ja voihan sitä aluksi ostaa vaikka pelkän harjotus padin ja kapulat. Ton padinkin voi tarvittaessa jättää pois ja rummuttaa vaikka tyynyä. Mutta silti noita new soundeja ei kannata ostaa koska niistä hajoo vaa kaikki osat pikku hiljaa. Ostaa vaikka käytetyt swingstarat. Niitä on tuolla dafry osta/myy palstalla ollu myynnis, samoin kun täällä torilla. Liika tieto heti alkuun lannistaa. Ei sitä kaikkea jaksa alkaa kyselemäänkään, voi tulla vaan lisää kysyttävää. Hiljaa hyvä tulee. Ja älä mimmi vaan sitä kolmea tonnia syydä ekoihin rumpuihin! 3000 euroa herättää varmasti kiinnostusta monissa huijareissa. Ihmetyttää vain mistä yleensä 11-vuotias on saanu niin paljon rahaa... "Ei sitä miun nuoruuvesa..." =) “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Micho 20.07.2003 17:44:11 | |
---|
hahahahahaaa! Mä oon säästäny 3000€rumpuihin en tarttee mutsin rahoi mihinkää!!!!!!!!!!!!!! no huhhuh.. ei voi sanoa muuta kun että kateeks käy, jos sulla on tosiaankin varaa laittaa ensimmäiseen settiin ton verran rahaa.. ..sinuna kuitenkin ostaisin alkuun huonomman setin, ja sitten vaikka vuoden päästä, jos soitto vielä tuntuu hyvälle, vaihtaisin parempaan. on välineurheilijoita, ja on hyviä urheilijoita. valitse itse kumpiko olet. |
Blitz 20.07.2003 20:04:21 (muokattu 20.07.2003 20:06:15) | |
---|
Hyvää vastapainoa Modern Drummereille ym. http://go.to/righteousdrummers Onkohan nämä kaverit ihan tosissaan? :) Ensinnäkin, eihän kukaan Tamaa boikotoi, eihän? :P "Cymbals found clean are either destroyed or thrown into mud or whatever terrain is found nearby." "Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!!" "Second one is about cymbal stands. NO BOOM STANDS allowed. Why? Because they suck and look like shit." Jne. jne. jne. EDIT: Okei, okei. Onhan tämä off-topic. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
mimmi-11- 20.07.2003 21:01:35 | |
---|
älkää vain hinnoista puhuko hyvät ihmiset voittekste jotan muutaki kertoo rummuista????!!!! >=) |
Joku vaa 20.07.2003 22:05:33 | |
---|
No rumpujen soitto perustuu pääasiallisesti komppeihin eli lyhyisiin itseään toistaviin rytmikuviohin. Lisäksi usein piisin eri osien välille tulee sellaisia päräytyksiä jotka ei kuulu komppiin ns. fillejä. Fillit tulevat usein säkeen ja kerto säkeen vaihteseen ja vastaaviin paikkoihin. Rumpusetti koostuja yleensä 7 osasta eli virveli, kolme tomia, bassorumpu, hihat, crash ja ride. Kolme viimeistä ovat cymbaaleja eli "peltejä". Bassorumpu on se joka on siinä lattialla ja sitä paljotaan. Virveli on se pärinä rumpu. Hihat on se jossa on ne kaks cympaalia päällekäin. Crash ja ride on niitä "lautasia" telineiden nokassa. Tomit ovat siinä bassorummun päällä paitsi lattia tomi joka seisoo omilla jaloillaan... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Roberto 20.07.2003 23:35:03 (muokattu 20.07.2003 23:35:17) | |
---|
Hyvä aloitus vois olla vaikka muutama rumputunti josta peruskomppi haltuun ja sit levyjen kanssa soittelua ja lisää tunteja ja bändihommaa jos löytyy fiilistä. Aivan sama mitkä kannut ja pellit ym. kunhan musa ja soittaminen on siistiä. |
Bacchus 21.07.2003 01:25:26 (muokattu 21.07.2003 01:27:00) | |
---|
älkää vain hinnoista puhuko hyvät ihmiset voittekste jotan muutaki kertoo rummuista????!!!! >=) Vähän vaikuttaa et tää on nyt jonkinlaista kusetusta... Joku "hauska" pila. hahahahahaaa! Mä oon säästäny 3000€rumpuihin en tarttee mutsin rahoi mihinkää!!!!!!!!!!!!!! Varmaan 11-vuotias onkin säästäny 3000 erkkiä rumpuihin... Pistää vähän miettimään. Ja koko toi kirjoitusasu. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Mikko A 21.07.2003 02:22:15 (muokattu 21.07.2003 02:24:47) | |
---|
Vähän vaikuttaa et tää on nyt jonkinlaista kusetusta... Joku "hauska" pila.
Varmaan 11-vuotias onkin säästäny 3000 erkkiä rumpuihin... Pistää vähän miettimään. Ja koko toi kirjoitusasu. Lieneekö BMX:än pikkusisko =D Edittii: Tai isosisko... “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Paas 21.07.2003 10:40:08 | |
---|
Tosiaan haiskahtaa kusetukselta aika pahasti. :) |
mimmi-11- 21.07.2003 11:43:26 | |
---|
tää ei oo kusetusta!!!!!!!!!!! no mun faija pisti 1000€ mut loput säästin. ja mitäsiin on ihmeelist ku meil on omakotitalo, on hirveetä nonni kertokaa jotai rummuista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Joku vaa 21.07.2003 11:58:04 (muokattu 21.07.2003 11:58:40) | |
---|
Mitenkä omakotitalo liittyy tohon summaan? Mitä sä sitte oikee haluaasit tietää? Johan täs nyt tuli juttua... Edit: kirjotusvirhe Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
mimmi-11- 21.07.2003 12:15:43 | |
---|
kaiken!!!! |
kaiken!!!! Mene kirjastoon, rakas lapsi. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
J. Cool 21.07.2003 12:43:45 | |
---|
kaiken!!!! vau. no sitten varmaan viihdyt #rumpalit -kanavalla. paljon menee ohi aiheesta mut kyllä siellä hyviäkin juttuja tulee...ehkä. mulla rumpujen soitto alko 13-vuotiaana. tosin pianoa oli jo 6v takana mut ei kai sitä lasketa. tuntuu tosi pöhköltä että eka sanotaan mitä pitää ostaa että ei liian halpaa. ja kohta perään että ei liian kallista. ja ei näitä ja osta näitä ja muuta löpinää. ja kaiken lisäksi käyttäjät rupee riitele ja tekstin alottaja on aivan sekasin kaikista kalvoista sun muista. mut on jokuvaalla tossa pointti et 3000e on kova sijoitus. jos laji ei kiinnostakaan ekan kuukauden jälkee niin tilipussi sanoo että jumankeikule. (11-vuotiaalla tilipussi? no lol.) liian huonot kamat taas tappaa mielenkiinnon. jos tässä nyt oli ihan oikea henkilö ja kiinnostus alaan nii tule porisemaan ja aiheesta #rumpalit -kanavalle. sillon tällön juttu on jopa melkeen tasokasta.. |
Bacchus 21.07.2003 15:52:44 | |
---|
Lieneekö BMX:än pikkusisko =D Edittii: Tai isosisko... hehheh... Nimenomaan isosisko.=) "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
mimmi-11- 21.07.2003 18:31:18 | |
---|
mitä helvettiä te höpötätte |
Joku vaa 21.07.2003 19:14:24 | |
---|
mitä helvettiä te höpötätte Inside läppää... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |