Aihe: Morley pwa-II vai cry baby?
1 2
mongoloidi
20.07.2003 16:47:13
Wah pedaleita katsastelin ja kävi mielessä,että kumpi mielestänne on parempi?

Kiitos mielipiteistänne etukäteen! (jos niitä tulee..)
Jos tätillä olis munat niin se olis setä mut jos setällä olis tissit niin se olis lihava.
Fortune
20.07.2003 19:11:48
Morley ei suhise eikä sisällä potikkaa joka rahisisi.

Vaihdoin pedaalilautatilan takia Morley Crybabyyn ja olen kyllä tullut katumapäälle.

Eli Morley.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Gypsy
20.07.2003 20:39:04
Mulla on ollu nyt jo vaikka kuinka kauan cry baby eikä se mitään rahise
mongoloidi
21.07.2003 00:05:10
Morley ei suhise eikä sisällä potikkaa joka rahisisi.

Vaihdoin pedaalilautatilan takia Morley Crybabyyn ja olen kyllä tullut katumapäälle.

Onko kyseisillä pedaaleilla paljonkin Soundieroja?
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
kunnasja
21.07.2003 00:21:20
Onko kyseisillä pedaaleilla paljonkin Soundieroja?

On. Crybaby värittää soundin kokonaisuudessaan, Morley jättää ikäänkuin "pohjiksi" luonnollista soundia, ja tempaisee siihen "päälle" wahitetun signaalin. Ei ihan noinkaan, mutta... Morley on vähän luonnollisemman kuuloinen.

Crybabyn sweeppi on HUOMATTAVASTI tasaisempi kuin morleyssä. Morley tekee liikeradan puolivälissä suuren muutoksen erittäin nopeasti, ja ääripäissä on "tyhjää". Mutta tähänkin tottunee ajan myötä.

Crybabyn rahinat välttää parhaiten käyttämällä pedaalia säännnöllisesti. Olin kerran muutaman viikon sitä käyttämättä, jonka jälkeen... voi itku, mikä rahina. Eikun kovaa käyttöä, kyllä se Crybabykin toimii. Etusivulta "jutut"-osastolle, siellä on käsitelty (ja jossain topicissakin) miten saa Crybabystä turhan löysän pois liikeradasta. Hammasrattaan siirto-operaatio, semmonen pikkukikka...

Jos nyt lähtisin pedaalia ostamaan, sanoisin kumminkin että Morley. Mutta toi pwa-II ... siinä on pirusti liikaa yläpäätä - turhaa preesensiä. Ja päälle kytkeminen on hankalaa, kun nappula on pedaalin vieressä. Suosittelisin tollasta Steve Vai-mallia, elikkä Bad Horsie:a. Ja mielummin vielä toi superhyperluksusmalli II, jossa on contour-sävynsäätö mukana. Optinen on/off, eli ei mitään erillisiä kytkimiä. Ainoa miinus on, ettei pysty jättämään wahia "filtteriksi" keskitaajuuksille... mutta kai se jalka paikallaankin pysyy?

Morleyllä on hyvät näytteet sivuillaan www.morleypedals.com ...käy tsekkaamassa, ja KOKEILE ennen kuin ostat, jos vaan mahdollista!!!
Visit http://www.helionprog.com
Insane Kane
21.07.2003 08:08:16
Morleytä on varmaankin vaikeampi modata, esim. true bypass... Mutta soundiltaan ne pesevät halppis dunlopit. Ja varsinkin särön kanssa.
Itselläni oli VAI-1 ja nyt kaduttaa kun vaihoin crybabyyn. Syy oli signaalin heikentyminen rajusti bypassilla.
Laitoin crybabyyn t-bypassin, mutta soundi ei ole niin hjuva.
"Musta kuolo päähän koppaa"
placebo
21.07.2003 11:34:23
Mulla on Crybabyn 535Q. Aika suolainen hinta siinä on mutta kyllä on varaa säätää saundissakin. Kamppailin todella pitkään kahden välillä kun hommasin uutta vahia - Joko Bad Horsie 2 tai 535Q. Tässä omat fiilikset noista kahdesta:

Bad Horsie 2
+ true bypass
+ ei tarvitse vaihtaa potikkaa
- suurempi koko
- "kliinisempi" saundi

Crybaby 535Q
+ true bypass
+ laaja säätömahdollisuus - toimii varmasti joka laitekombinaatiossa (lisäksi sooloboost)
+ orgaanisempi saundi
- potikan vaihto

Vahin valinta on mielestäni lähes yhtä vaikea päätös kun särö spedun/styrkkarin valinta. Hyviä vaheja on rutkasti. Sanoisinpa että lähde jostain liikkeelle - Valitse budjettiin sopiva verme joka miellyttää tällä hetkellä korviasi.
Pekkatapio
21.07.2003 12:54:59 (muokattu 21.07.2003 13:30:52)
Hep, Osta se snarling Dogsin wah pedaali. Se on PARAS

Kieltämättä ovat aika hyviä. Mutta saatavuudesta en niin tiedä, omani kaivoin kuolleen musakaupan varastosta.

Jaa, näyttää niitä ainakin Fazerilla olevan. Paljonkohan pyytävät, onko kukaan käynyt?

EDIT: Menipä taas aiheen vierelle, sori. Itse ajattelin myös 535Q:ta, mutta hankin sitten tuon SD:n kun halvalla sain. Morleyitä (no monikossa kuitenkin) en ole kokeillut.
mongoloidi
21.07.2003 16:19:17 (muokattu 21.07.2003 16:21:28)
Jaa, näyttää niitä ainakin Fazerilla olevan. Paljonkohan pyytävät, onko kukaan käynyt?

Kävin itse pari päivää takaperin Fazerilla ja hintakin taisi olla yksi kovimmista mitä maa päällään kantaa.
Tosin Bad Horsie 2 saattaa olla samaa hintaluokkaa,mutta siinä taitaa maksaa hiukan extraa tuo Steve Vai nimi.

Thomannilla tuo pwa-II maksoi 99eepoa ja Dunlop Cry Baby tais Olla 89eepoa.
Tuskinpa tuo kympin hintaero paljon haittaa,jos Morley kerran on ainakin kympin verran parempi.
TheEvilOne
21.07.2003 16:23:09
Cry Baby rulaa... Ei se mitään et se vähän rahisee ja ritisee, se kuuluu asiaan.
mongoloidi
21.07.2003 16:33:38
Cry Baby rulaa... Ei se mitään et se vähän rahisee ja ritisee, se kuuluu asiaan.

Onkos kokemusta molemmista pedaleista?
TheEvilOne
21.07.2003 16:34:40
Onkos kokemusta molemmista pedaleista?

Itse asiassa ei... Kunhan vaan lämpimikseni juttelen ja jauhan paskaa.
spp
21.07.2003 16:34:52

Mulla on ollut Jim Dunlop Cry Baby vuodesta -87 eikä pahaa sanottavaa ole. Varma ostos, väittäisin.
Minä tyydyn vähään, kunhan sitä on riittävästi.
mongoloidi
21.07.2003 16:41:10
Itse asiassa ei... Kunhan vaan lämpimikseni juttelen ja jauhan paskaa.

Hyvähän se vaan on,että on harrastuksia.
mongoloidi
21.07.2003 16:42:23 (muokattu 21.07.2003 16:43:46)
Saakos noista Cry Babyistä minkäänlaisia ääninäytteitä netistä?

Morley:n sivulla kävin ja hyvältä kuulosti toi pwa-II.
Tietysti ainahan se on parempi kun saa itse koettaa niitä esim.kaupassa tai kaverilla.
Muhvinssi
21.07.2003 16:48:53
Saakos noista Cry Babyistä minkäänlaisia ääninäytteitä netistä?

saa
mongoloidi
21.07.2003 16:50:17
saa

Mistähän olis mahdollista löytää kyseisiä näytteitä?
scottie
21.07.2003 18:36:16 (muokattu 21.07.2003 18:37:16)
Mistähän olis mahdollista löytää kyseisiä näytteitä?

dunlopin sivuilta: www.jimdunlop.com , tosin ovat hieman lyhyitä ja tylsiä, mutta kyllä niillä pärjää.

tämä on täyttä totta... kunnon rokkiin kuuluu pikku rahinat,
tulee hyvät vintage vibat: ~~~~~~~
Gas, grass or ass, no one rides for free!
Tympee Huttunen
21.07.2003 23:30:23
Morley ehdottomasti.
Rakkaus on niille jotka eivät osaa runkata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)