Krendel 10.12.2005 23:12:34 | |
---|
Tässä Bodomin Hate Me:n välisoolon kanssa tahmatessa ajattelin sitten laittaa kitaran nurkkaan ja mennä nettiin kysymään neuvoa. Jos pitää soittaa todella nopeasti joku pätkä, niin kummalla se kannattaisi tehdä: ranteella vai ranne jäykkänä vispaten. Itse olen ko. pätkän kohdalla taipunut jälkimmäiseen. Ranteella sen soitto tuntuu mahdottomalta mutta enpä sitä kovin puhtaasti vispaamalla saa soitettua oikein mitenkään. Liekö vaan reenin puutetta? |
Ze Kink 10.12.2005 23:24:07 (muokattu 10.12.2005 23:24:50) | |
---|
Ranteella. Kyynärpäällä on paljon epätarkempi vetää nopeita juttuja ja se on hitaampi. Sormilla on vaikea saada dynamiikkaa ja soitto on paljon hiljaisempaa eikä siihen saa oikein voimaa. Jos todella nopeasti vedetään niin silloin ite käytän vähän kyynärpäätäkin mukana, mutta pääasiassa ranteella vedän. E: Korjasin typon I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE |
Ja lisäksi kyynärpäällä sahatessa saa herkästi kaikenlaisia tulehdus- ja liikarasitustiloja aikaiseksi. Ei kiva. |
Ville81 11.12.2005 01:38:18 | |
---|
Mitä ikinä soitatkin, niin lihakset rentoina. |
Jucciz 11.12.2005 03:39:38 | |
---|
Plektralla, luulen. |
LamaAjanElvis 11.12.2005 03:48:10 | |
---|
Soita niinkuin hyvältä tuntuu. En ole 5vuoden aikana miettinyt kertaakaan sitä millä tavalla pikkaan mitäkin, saati tiennyt mitään kirjanmukaisia pikkaustyylejä. Kertaakaan ei ole käsi tiltannut, siis soittamisessa. Töissä kylläkin. In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner.
And the mob wanted in.
Sormet lähtee soundista. |
32788 11.12.2005 13:29:57 | |
---|
Plektralla, luulen. :Å Hei, täähän on harmaa! |
Micolo 11.12.2005 14:29:41 (muokattu 11.12.2005 14:30:37) | |
---|
Eikös ne mene ihan vaan pull offilla hammer onilla, pikkailut vaan aina sillon tällöin, kuulostaakin paljon vähemmän räpellykseltä. Edit: siis tossa bodomimn välisoolossa, muuten kyllä mahdollisimman rentona. Paskan möivät! |
Christian 11.12.2005 20:14:26 | |
---|
Tässä Bodomin Hate Me:n välisoolon kanssa tahmatessa ajattelin sitten laittaa kitaran nurkkaan ja mennä nettiin kysymään neuvoa. Jos pitää soittaa todella nopeasti joku pätkä, niin kummalla se kannattaisi tehdä: ranteella vai ranne jäykkänä vispaten. Itse olen ko. pätkän kohdalla taipunut jälkimmäiseen. Ranteella sen soitto tuntuu mahdottomalta mutta enpä sitä kovin puhtaasti vispaamalla saa soitettua oikein mitenkään. Liekö vaan reenin puutetta? Itse soitin 8 vuotta kyynärpää-tekniikalla ennen kuin näin valon ja aloin opettelemaan pikkausta ranteella. Aluksi koko homma tuntui mahdottomalta mutta jatkoin sinnikkäästi harjoitusta. Välillä teki mieli heittää kitara seinään ja jättää koko homma, kun tuntui, että olisi aloittanut koko harrastuksen uudestaan. Nyt vuoden jälkeen en vaihtaisi enää ikinä takaisin. Kyynärpää-tekniikka on aivan liian jäykkä, jännittää turhaan lihaksia ja lisäksi näyttää suht tyhmältä verrattuna ranne-tekniikkaan. |
oiva tumpeloinen 11.12.2005 20:27:32 | |
---|
...ja lisäksi näyttää suht tyhmältä verrattuna ranne-tekniikkaan. Tässä syvimmät syyt soittamiseen =). Mutta kuten aikaisemmin mainittiin, niin ranteella soittamalla säästyy aika monelta vaivalta. Eipä nyt nopeasti tule yhtään hyvää puolta mieleen toisesta vaihtoehdosta. |
-HaTe- 11.12.2005 21:19:12 | |
---|
Mitä ikinä soitatkin, niin lihakset rentoina. Juurikin näin. "Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja" |
Henkkiz 12.12.2005 22:13:08 | |
---|
Eikös ne mene ihan vaan pull offilla hammer onilla, pikkailut vaan aina sillon tällöin, kuulostaakin paljon vähemmän räpellykseltä. Edit: siis tossa bodomimn välisoolossa, muuten kyllä mahdollisimman rentona. Itseasiassa, Allu soittaa yleensä alternatella jopa pentatoniset juoksut. Muistaakseni tuo kohta menee täysin pikkaamalla. |
sartanen 12.12.2005 23:21:09 | |
---|
Mitä ikinä soitatkin, niin lihakset rentoina. Tässäpä se tulikin. Jos tämän laudan tyypit eivät vielä ole tutustuneet tähän http://guitarprinciples.com/ niin suosittelen vahvasti kaikille musatyylistä riippumatta. Itselle ko. sivusto avasi asiat aivan uudella tavalla muutama kuukausi sitten. "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
Starlia 12.12.2005 23:22:52 | |
---|
Saanko kysyä, että miten ihmeessä soitetaan kyynärpäällä? Kokeilin tuossa vaikka minkälaista, mutta tuntuupi pelkästään olevan ranne, joka työtä tekee. |
Darsu 12.12.2005 23:31:59 (muokattu 12.12.2005 23:34:31) | |
---|
Siten, että lukitaan ranne ja liikutetaan plektraa heiluttamalla koko käsivartta. Nopeampaa, mutta rasittavampaa ja pitemmän päälle tosiaan jopa terveydelle vaarallista. Itse olen yrittänyt opetella pikkaamaan rannetta kiertämällä, minkä pitäisi tuottaa parempia tuloksia älyttömiä tremolonopeuksia lähestyttäessä. Viittaan siihen Tuck Andressin netissä julkisemaan näpyttelydissertaatioon. "Afrikan kielessä sana 'muusikko' on sama kuin parantaja." |
Ville81 13.12.2005 04:25:44 | |
---|
Jos tosi nopeaksi haluaa, niin pitää koko käden paikallaan ja heiluttaa itse jätkää. |
Snowblind 13.12.2005 04:57:17 | |
---|
Jos tosi nopeaksi haluaa, niin pitää koko käden paikallaan ja heiluttaa itse jätkää. Tai sit porakoneella tyyliin Paul Gilbert. I'm not insane, I'm just smarter than you. |
Carpenter 13.12.2005 13:42:02 | |
---|
Pelkästään ranteella vedän. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
tyhjä 13.12.2005 14:05:21 | |
---|
Pelkästään ranteella vedän. Niin mäkin, mutta en aina omalla. kello on nyt 1.10 |