Aihe: Emergenza?
1 2 3
CaptainC
07.12.2005 18:01:53
Olettekos muut tällaiseen EMERGENZA bändiskabaformaattiin vielä törmänneet. Aikooko joku osallistua tai onko aiemmin osallistunut vastaavaantyyppisiin kisoihin. Mulla on muistikuva, että joku vastaava kisa oli tässä parin viime vuoden aikana.

Lähinnä kiinnostaisi nyt kokemukset moisesta touhusta, näytti olvan ihan kunnon osallistumismaksu tuossa kuitenkin. Eli onko siellä näyttökeikalla sitä väkeä, käykö jotain A&R-porukkaa ym. Onko Suomen voittajat tai finaaliporukka ollut kovatasoista?

Jos vaikuttaa hyvältä hommalta, niin voisipa vaikka osallistua.

löytyy:

http://www.emergenza.net/eng/default.asp
JCM
07.12.2005 18:08:25

Jos vaikuttaa hyvältä hommalta, niin voisipa vaikka osallistua.

löytyy:

http://www.emergenza.net/eng/default.asp

Yleistä palstalla Kivi ainakin varoitteli tota vedätykseksi, käy kattoon se triidi.

Emmä tiiä tosta muuten, mulle tuli kahdelle bändille postia. Taitaa olla rahat pois jne meininkiä.
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
Bonham
07.12.2005 18:10:24
Yleistä palstalla Kivi ainakin varoitteli tota vedätykseksi, käy kattoon se triidi.

Emmä tiiä tosta muuten, mulle tuli kahdelle bändille postia. Taitaa olla rahat pois jne meininkiä.

Ei löydy enää sitä ketjua...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
JCM
07.12.2005 18:17:06 (muokattu 07.12.2005 19:33:19)

Ei löydy enää sitä ketjua...

No mä ihmettelinki ku ei ollu kahella eka sivulla.. onkohan poistettu?

On poistettu.

Kun ei voi olla varma onko kyseessä vedätys vai ei, on parempi olla syyttelemättä, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä.

Moderaattori
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
mr_b
07.12.2005 22:35:36 (muokattu 07.12.2005 22:36:34)

Kun ei voi olla varma onko kyseessä vedätys vai ei, on parempi olla syyttelemättä, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä.

No tuossa poistossa ei nyt ollut kauheasti järkeä, vaikkapa otsikon muutoksellakin olisi selvinnyt.

Mielipiteeni asiasta:

1) bändikilpailut ovat syvältä.

2) ei tuo ehkä miltään vedätykseltä vaikuta, mutta hinta $70 on aika korkea siitä että pääsee soittamaan 1/2 tunnin keikan sekalaisessa seurassa

3) jossain tuolla sanottiin että iltojen piti olla jotenkin genre-spesifisiä, eivät ainakaan täällä Helsingissä näytä olevan: http://www.emergenza.net/document/s … ?dett=yes&res=182&sched=new Poppia ja death metalia samana iltana. Ihan kuin Factoryssä. Potentiaalinen yleisö pienenee.

4) taalapinoa ei kannata maksaa siitä että menee harjoittelemaan tuollaiseen hommaan. Ainoa hyvä syy mennä tuonne voisi olla se että on oikeasti NIIN hyvä että pystyy erottuman ja vetämään jengin takaseinään. Ja siis _oikeasti_.

5) epäilen että yleisö ei kuitenkaan tulvi A&R porukkaa...

6) bändikilpailut ovat syvältä, tosin tuolta saa jotain rumpukapuloitakin.
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
sepeli
08.12.2005 11:06:39
6) bändikilpailut ovat syvältä, tosin tuolta saa jotain rumpukapuloitakin.

Joo, ja kalvon virveliin.

Omankin bändin sähköpostiin tuli osallistumiskutsu tuonne.

Tuossa mr_b:n kirjoituksessa olikin aikalailla samat hommat mitä itse ajattelen asiasta. Onhan tuo hieno homma ainakin voittajalle. Tai jotain.

Bändikilpailut ovat huonoja.
Se mitä hymykseni luulevat
on vain anatominen ominaisuus
simosiili
08.12.2005 12:01:03
juu meille soittivat, todettiin jälkikätten ettei ehditäkään soittamaan kyseisiä keikkoja ja jättäydyttiin pois.
maraparta
D_Steele
08.12.2005 15:29:06

Mekin saimme emailin ja päätimme lähteä kokeilemaan. Ei tuo 70$ nyt niin kovin iso raha ole, kun ajattelee, että bändissä on 5 jäsentä ja 70$ = n.60€ = 12€/nuppi.
Ja jos jokainen saa jonkun kieleisetin tai muuta vastaavaa niin eihän hinta sitten ole tavallaan kuin öbaut 7€/nuppi. Jopa minulla on varaa siihen.

Ja siitä kusetushommasta, niin en oikein usko tuohon teoriaan. Joku englanninkielinen heppu soitti yhteyshenkilöllemme pari päivää sitten sopiakseen tapaamisen, jossa sovimme karsintakeikkojen ajankohdista yms. Osallistumismaksua emme ole vielä maksaneet. Ja lisäksi nettisivut ovat aika ammattimaisen ja luotettavan näköiset. Löytyy jopa videoita viime vuoden kansainvälisestä finaalista.

Mielestäni tämä on oivallinen mahdollisuus kaltaisellemme nuorelle bändille kartoittaa vähän omaa tasoaan ja katsoa miten pitkälle rahkeet riittävät. Olisi hienoa päästä Nosturiin soittamaan. Puhumattakaan kansainvälisistä jatkoskaboista, mutta jos nyt ei ihan sinne asti mennä spekuloimaan ;)
"Tässähän alkaa pikkuhiljaa nousta hätäpaskat otsalle" -Sexhundrasextiosex bändimme ekan keikan bäkkärillä
Khimil
08.12.2005 19:22:11 (muokattu 08.12.2005 19:24:25)

Ollaan jo juteltu puhelimessa yhteyshenkilön kanssa, mutta rahavirrat eivät ole vielä virranneet mihinkään suuntaan.

Saas nähdä!

Aika kova duuni tehty vedätyksen eteen, jos tuollainen kasa esim. kuvamateriaalia löytyy sivuilta jne. Lisäksi noita tuotemerkkejä on jo siinä etusivulla sellainen liuta että varmaan tulisi kontaktia edes jonkun firman lakiedustukselta jos kyseessä olisi kusetus.
Tämä on niitä päiviä kun kadun sitä, että lähdin pois yliopistolta.

The Love Ambassadeurs @ mikseri.net
Wack @ Virastojazz.net
CaptainC
08.12.2005 20:12:44
Jou, en itse oikeastaan epäile kusetusta. Pohdin enemmänkin tämän kyseisen skaban merkitystä yksittäiselle bändille - kannattaako lähteä mukaan? Ketä siellä on tuomaristossa tms. Jos paikalle ei tule ketään paikallisia A&R-vaikuttajia, keikkajärjestäjiä tms. jannuja niin eipä taida kannattaa lähteä värkkääntymään. Kun ei asuta Hgissä, niin rupeaa tuota kustannusta kertymään...Koko skaban voittoon ei välttämättä kuitenkaan jaksa uskoa.

Olikos siellä jotain palkintoja esim. Suomen karsintojen parhaalle tms? (laiskalaiska olen)
kivi
08.12.2005 20:49:19

En mä sitä epäillyt, ettei Emergenza-kiertuetta ja shöytä olis olemassa. Epäilin sitä, mahtoiko bändeille tullut sähköposti sitten kuitenkaan olla tuolta Emergenzasta peräisin ...mutta kun en voinut varma olla, niin pistin pikaviestiä ja pyysin Moderaattoria poistamaan koko ketjun ettei vahingossa loata hyvän skaban mainetta, jos se sellainen sitten vaikka olisikin
:-D

Syynä epäilyyn oli mm se, että itselle osoitettu kutsu oli bändille, joka hajosi jo 10 vuotta sitten, sen sijaan eräille ihan samoissa rekistereissä ja listoissa näkyville paljon potentiaalisemmin tuohon kisaan kuuluville bändeille ei kutsua kaiketi oo tullut, ja muuta sellaista...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
SSilver
08.12.2005 20:49:38
Jou, en itse oikeastaan epäile kusetusta. Pohdin enemmänkin tämän kyseisen skaban merkitystä yksittäiselle bändille - kannattaako lähteä mukaan? Ketä siellä on tuomaristossa tms. Jos paikalle ei tule ketään paikallisia A&R-vaikuttajia, keikkajärjestäjiä tms. jannuja niin eipä taida kannattaa lähteä värkkääntymään. Kun ei asuta Hgissä, niin rupeaa tuota kustannusta kertymään...Koko skaban voittoon ei välttämättä kuitenkaan jaksa uskoa.

Olikos siellä jotain palkintoja esim. Suomen karsintojen parhaalle tms? (laiskalaiska olen)

Yleisö äänestää, ja palkintoja tulee sylin täydeltä.
Teijo K.
08.12.2005 22:09:51

En mä sitä epäillyt, ettei Emergenza-kiertuetta ja shöytä olis olemassa. Epäilin sitä, mahtoiko bändeille tullut sähköposti sitten kuitenkaan olla tuolta Emergenzasta peräisin ...mutta kun en voinut varma olla, niin pistin pikaviestiä ja pyysin Moderaattoria poistamaan koko ketjun ettei vahingossa loata hyvän skaban mainetta, jos se sellainen sitten vaikka olisikin
:-D

Syynä epäilyyn oli mm se, että itselle osoitettu kutsu oli bändille, joka hajosi jo 10 vuotta sitten, sen sijaan eräille ihan samoissa rekistereissä ja listoissa näkyville paljon potentiaalisemmin tuohon kisaan kuuluville bändeille ei kutsua kaiketi oo tullut, ja muuta sellaista...

Miullekin tuli kutsu bändille joka on kuopattu 6-7 vuotta sitten.
Munsta.
kivi
08.12.2005 22:28:33
Yleisö äänestää, ja palkintoja tulee sylin täydeltä.

The Running Band?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Teijo K.
08.12.2005 22:53:31

Näistä kisoista tulee aina mieleen kun nuorina idealisteina osallistuimme silloisella punk/indierock bändillä bändikisaan, oli oikein karsinnat ja sitten päätapahtuma erikseen, jonne näytti päässeen noin 80% karsintoihin osallistuneista bändeistä. Oli kaikenlaista rokkia ja rollia. Kaksi ekaksi tullutta orkesteria sai oikein sponsorilahjat vielä.

Tuli sitten ensimmäiseksi joku tanssiorkesteri, toiseksi tuli vähän texmex tyyliä tanssimusiikkiin yhdistellyt pumppu, erona tuohon ensimmäiseen oli että kiipparisti soittikin haitaria. Se oli siis tasan sama porukka molemmissa, kiipparisti vain vaihtoi soitinta ja voila, bändin nimi vaihtui. Myöhemmin selvisi että se ensimmäiseksi ja toiseksi tullut porukka oli järkkärin kavereita. Ja tämä sama hahmo oli järjestellyt noita "bändikisoja" jo useamman. Aina joku Hartwall tai muu vastaava sponsorina. Ovelaa. Se oli silloin lama-aikaan, ysärin alussa se.
Munsta.
wom69
09.12.2005 15:25:34

Meidän pändi sai myös E-mailia tuolta, jostain irlannin osastolta, epäilin itsekkin että onkohan tossa perää... mutta osaisko joku joka siihen on osallistunut jo kertoo vähän miten siihen osallistumisen käytännön hommat menee...?
Rock 'n' Roll ain't just a style of Music - Its a Lifestyle!
Khimil
10.12.2005 20:53:34

Me oltiin tänään aamulla Helsingin Musamaailmassa tapaamisessa ja tiedot otti ylös sellainen mukavan oloinen nuori amerikkalainen. Sovittiin keikka Semifinalissa maaliskuun 27. päivä (tule sinäkin katsomaan!) ja saatiin 100kpl lippuja, joita voidaan myydä. Itsemyydyt liput maksaa ostajalle 9 euroa ja 12 euroa ovelta. Kaikki rahat ja jäljellejääneet liput pitää tilittää keikkapäivänä ja provikkaa ei myydyistä lipuista tipu yhtään. Omaksi eduksihan se on promota bändiä koska äänestys hoidetaan aina bändin setin jälkeen kädet nostamalla. Lavalta siis lasketaan äänet per bändi. Kuulostaa vähän hassulta systeemiltä mutta ehkäpä se toimii.

Mutta tosiaan puhuivat englanniksi "self-promotionista" eli siis tosiaan bändien kannattaa itse hommata kaikki kaverit kilpailupaikalle käsiä nostamaan.
Tämä on niitä päiviä kun kadun sitä, että lähdin pois yliopistolta.

The Love Ambassadeurs @ mikseri.net
Wack @ Virastojazz.net
mr_b
10.12.2005 22:35:10 (muokattu 10.12.2005 22:36:57)

ja saatiin 100kpl lippuja

Ööh, Emergenzan sivujen mukaan 7 bändiä / ilta ja jos jokaisella on 100kpl lippuja niin 7 * 100 = 700 ja Semifinalin kapasiteetti on itseasiassa vain 150 henkeä. Tosin eivät yhtyeet tietenkin kaikkia saa myytyä, mutta onkohan ihan laillista kierrättää 700 ennakkolippua 150 vetävään tilaan.

Ja mitäköhän sitten tapahtuu jos kaikki _saavat_ liput myytyä?

Olen ilonpilaaja, tiedän...
Everything I do is gonna be funky from now on!
mr_b
10.12.2005 23:50:01

150? Me ollaan ainakin saatu Semifinaliin 300 henkeä sisään, Roudi hymyili varmaan vuoden.

Ja silti kirjoittelee tälläisiä virallisilla sivuilla: http://www.tavastiaklubi.fi/sivu.php/tekniikka-semifinal.html That evil man.

Vaikutti se vähän pieneltä minustakin, mutta ainahan tietysti sisään mahtuu ainakin Tokion metro -tyyliin. Narikan kapasiteetti kyllä loppuu heti kesken, kun vähän enemmän porukkaa sisällä. Muutenkaan ähkytäysi Semi ei ole mukava paikka.

No, ei sinne ainaakaan 700 mahdu, se on muuten virallisten sivujen mukaan Tavastian kapasiteetti, ja kuullostaa myös hyvinkin alimitoitetulta. Miksiköhän ne on noin?

Toff-opic...
Everything I do is gonna be funky from now on!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)