Aihe: Kysymys Cordialin piuhojen kolvaamisesta
1 2
Aki
05.12.2005 03:27:42

Ja se kolvataan osaltaan plugin liuskaosaan?

Kyllä. Mutta toi johtava muovi saattaa aiheuttaa ongelmia. Ite taistelin pitkään kun en tajunnu että se on johtavaa. Sitä oli hieman sulanut kuumaan karvaan kiinni, ja siitäkös piuha kummallisesti käyttäytyi.

Eli kuori varovasti sitä mustaa rimpulasukkaa maavaipan alta pois, ettei se VAAN pääse lähellekään alastonta + napaa.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
pjl
05.12.2005 09:36:27

Mittailin tässä taannailtana piuhojen kapasitansseja (Yleismittarilla, "kuuman" ja "kylmän" johtimen väliltä, piuha lattialla mytyssä):

- 4metrin Cordial Cik 122, Neutrikin liittimillä oli noin 530pF
- 4metrin Sommer Cable Spirit oli noin 540pF

Sommer oli muistaaksen speksattu reiluun 75 pikoon/metri ja cordial reiluun 80pF/m.

Harmillisen lähelle osuivat nuo mittaukset... Käytetty mittari ei kyllä ole mikään ihan absoluuttinen mutta suuntaa nuo kuitenkin antavat.

Onko joku muu innostunut mittailemaan piuhojaan? Olisi mielenkiintoista kuulla tuloksia vaikkka tuosta Cordialin "viimitteenpäälle" piuhasta.
päänahka
05.12.2005 12:36:08
Onko joku muu innostunut mittailemaan piuhojaan?

Nyt kun otit puheeksi:

- Cordial CIK 122 Neutrikin plugeilla, 3 m, 450 pF (150 pF/m)
- DiMarzio joku tweedpiuha, 5 m, 650 pF (130 pF/m)
- Fender Vintage Voltage, 3 m, 380 pF (127 pF/m)

Mittasin myös yhden pedaalilaudan pätkäpiuhoista, jotka ovat tuota Cordial/Neutrik-tavaraa, ja sen perusteella suurin osa kapasitanssista tulee plugista tai juotoksista.
Soolot on perseestä. AKKK #7
pjl
05.12.2005 13:28:49 (muokattu 05.12.2005 13:29:11)

Mittasin myös yhden pedaalilaudan pätkäpiuhoista, jotka ovat tuota Cordial/Neutrik-tavaraa, ja sen perusteella suurin osa kapasitanssista tulee plugista tai juotoksista.

Itseasiassa mittaamani Sommer Cable oli vain pätkä kaapelia ilman liittimiä. Pitääpä toistaa mittaus illalla ettei vain olisi tullut virhettä...
myrtonen
08.12.2005 22:05:08
Tunnin nyt kolvaillu eikä se saatanan homo piuha voi tarttua siihen liittimeen. Vähemmästäki menee hermo.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Crackis
09.12.2005 14:45:20
Itse juotin CiK 122 tehdyt piuhat aivan kuten minkä tahansa muunkin piuhan. En siis edes yrittänyt tuota JOHTAVAA vaippaa saada maihin juotettua/muutenkaan kiinni. Tuntuu toimivan noinkin paremmin kuin hyvin. Hiljaisin kitarapiuha mitä mulla on ikinä ollu! Vertailukohtava on ollu pari kappaletta n. 40€ kaupan piuhoja, jotka olivat kaiken lisäksi 4m lyhyempiä, kuin omatekele Cordinal/Neutriluk yhdistelmä.
Shit happens when u party naked
myrtonen
09.12.2005 17:40:09
Taiskin olla paskaa tinaa. Ei nimittäin tarttunut/sulanut kunnolla.. Ongelmana oli maan saaminen siihen isompaan liuskaan kiinni. Mutta nyt uusin tinoin ja jos ei sekään auta, vaihdan kolvia isompaan.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Aki
09.12.2005 22:13:19

Taiskin olla paskaa tinaa. Ei nimittäin tarttunut/sulanut kunnolla.. Ongelmana oli maan saaminen siihen isompaan liuskaan kiinni. Mutta nyt uusin tinoin ja jos ei sekään auta, vaihdan kolvia isompaan.

Ettei sulla vain olisi Neutrikin kulmaplugeja? En voi ymmärtää miten laatumerkillä on mahdollista, mutta oma kasa Neutrikin kulmia on todella rasittava. Pinta pitää naarmuttaa kunnolla, ja sittenkin vasta tehokkaan kolvin pitkäaikaisella kuumentamisella saa tinan tarttumaan. Ehkä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
zepeteus
09.12.2005 23:29:55
Just oli meidänkin jonglöörikoulussa taas kertaustunti, kun otin Neutrikin kulmaplugin liian pian kolvauksen jälkeen telineestä. Switchcraftit ovat ainakin tuossa mielessä mukavampia, ei ole sitä lämmitettävää massaa niin paljoa.
Kumiankka
10.12.2005 09:08:18
Vai ei tina tarttunut??

Onkohan ilmassa jotain tai johtuuko auringonpilkuista vai onko Neutrik mennyt muuttamaan tuotteitaan?

Kolvasin pari viikkoa sitten Neutrikin 6,3 mm monoplugiin Cordialin kaiutinkaapelia (taisi olla ehkä liian paksua) ja sama ongelma ilmeni. Luulin että vika oli paskassa kolvissa, kolvasin ikivanhalla halvalla kaasukolvilla jossa oli syöpynyt kärki ja katalyyttitavara ei oikein katalysoinut. Homma ei onnistunut ja parempi kolvi oli jossain ties missä. Otin kaapin päältä salaisen aseeni, Itä-Saksassa valmistetun peltisepän kolvin, jossa on tehoa ainakin riittävästi. Teho riitti mutta olisiko lämpötila jäänyt liian alhaiseksi, jouduin tekemään juotoksen ja kaapelien pätkinnän ja kuorimisen useampaan kertaan. Liitoksesta tuli huono ja johdon eriste paistui jäykäksi korpuksi. Kaverit saivat keikan kuitenkin hoidettua mutta joskus pitää laittaa uusiksi tuo liitos, vähän hirvittää.

Aina tulee kitarapiuhaa tehdessä toimittua niin että yrittää sen suojasukan tinata siihen runkoon, ja siitähän syntyy monenlaista hankaluutta kun pyörittää kudelman paksuksi syheröksi, ja juotettaessa karvat on kuitenkin sinksin sönksin tai sitten syntyy niin paksu ja pullea möykky ettei vehjettä saa enää sopimaan kasaan. Eräs lauluntekijä/muusikko näytti kerran kauan miten hän piuhat tekee, laittoi erillisen karvan siististi ja helposti tinaten maadoitussukan ympärille ja sen yhtä helposti runkoon tinalla. Täytyy muistaa kokeilla tuota jos tulee piuhoja joskus kolvattua. Älkää antako kolvinne kylmetä!
McNulty
10.12.2005 15:29:11
Minä aina vähän rapsuttelen jollain hiekkapaprulla tms. sitä plugin kontaktipintaa mihin olen kolvaamassa... tarttuu se tina pikkasen paremmin.
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
tommiot
10.12.2005 19:38:29 (muokattu 10.12.2005 19:38:41)
Miten perkeleessä tuon Neutrikin vedonpoiston saa Cordialin piuhaan? Ihan liian paksua. Ja mulla on myös Sommeria, joka on vielä paksumpaa...
McNulty
10.12.2005 20:46:17
Miten perkeleessä tuon Neutrikin vedonpoiston saa Cordialin piuhaan? Ihan liian paksua. Ja mulla on myös Sommeria, joka on vielä paksumpaa...

napsase siitä sinisestä vedonpoistajasta se yksi "kehä" irti. Lyhentää vähän tuota holkkia ja mahtuu paremmin. Kyllä sen Cordialin johtoon saa kun vähän nikkaroi :)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
zepeteus
10.12.2005 22:38:30
Minulla taitaa olla erilaisia Neutrikkeja sitten, kun ei ole ollut ongelmaa vedonpoiston & Cordialin kanssa? Olen vain sovittanut vedonpoistimen paikoilleen mahdollisimman lähelle itse juotettuja korvakkeita, ja sitten ruuvannut kiinni. Kaikissa ei toki ole mennyt se kiristysholkki ihan pohjaan, mutta se ei ole haitannut.
PL
12.12.2005 09:16:34
Jotkut piuhat ovat todella viheliäisiä juotettavia, vaikka kuinka pro-leima kyljessä olisikin.
Sain juuri loppumaan kiireessä ostetun rullan Tasker C128 professional....mikkipiuhaa, kestävää kyllä kudotun vaippansa ansiosta, mutta tosi hankalaa juotettavaksi.
Mielestäni parhaat löytyvät Belden ja Gotham osastoilta.

Liittimissä Neutrikeissa tai Swipareissa ei ole eteen tullut juotettavuusongelmia, kunhan on kunnon peli jolla lämmittää.
saha
13.12.2005 19:55:28
Minulla taitaa olla erilaisia Neutrikkeja sitten, kun ei ole ollut ongelmaa vedonpoiston & Cordialin kanssa? Olen vain sovittanut vedonpoistimen paikoilleen mahdollisimman lähelle itse juotettuja korvakkeita, ja sitten ruuvannut kiinni. Kaikissa ei toki ole mennyt se kiristysholkki ihan pohjaan, mutta se ei ole haitannut.

Sama juttu.
>-)))> #2
Punttisika #5
"kuuntelette musaa jossa porukalla on kireetä nahkaa munien ympärillä ja sanotte jotain kaulaliinaa noloksi." -pliksu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)