PuNkKi 17.07.2003 15:20:51 | |
---|
Älytön naapuri, tulla nyt valittamaan akustisesta. Olisit sanonut sille jotta pentele kun pistän kunnon vermeet päälle ja soitan täysillä.
mulle tultiin kans joskus tossa valittamaan samasta aiheesta perkele kun ei ees akustisella saa enää soittaa... etteikö se naapureita häiritsisi... noh enempi se riemastu kun aikoinaan soitti jcm900 putkinupin + 4*12" kaapin kautta... ei mikään kelvannu =D Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
-K- 17.07.2003 18:49:28 | |
---|
mulle tultiin kans joskus tossa valittamaan samasta aiheesta perkele kun ei ees akustisella saa enää soittaa... etteikö se naapureita häiritsisi... noh enempi se riemastu kun aikoinaan soitti jcm900 putkinupin + 4*12" kaapin kautta... ei mikään kelvannu =D Kaikkien sähköisesti vahvistamattomien instrumenttien soitto pitäisi olla ilta 9:ään asti sallittua, muistaakseni. Käske naapurin soittaa poliisit jos ei musiikin kuuntelu kiinnosta, eivät nekään mitään asialle voi. Ei suotta elämys. |
PuNkKi 17.07.2003 19:22:43 | |
---|
juu olihan se sallittua, mutta kun sillä oli jotakin pikku pentuja, ja ne meni aikaisin nukkumaan (seitsemältä) niin... pitihän ees vähän valittaa :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
thomaso 17.07.2003 19:25:05 | |
---|
mä tapaan joskus soittaa kuulokkeilla. joku kerta täs naapuri tuli valittaan ku soitin akustisella. mutta mä sanoin että ei vielä ollu oves eristeitä (oltiin just muuttamas) :)):)):) Noita niuhottajia sattuu aina jonkun naapuriksi, sinänsä sääli kun eivät ymmärrä musan päälle tai ovat sitten kateellisia. Meidän talossa erään asukkaan alakertalainen rupesi hakkaamaan luudalla kattoon joka kerta kun pianonsoitto alkoi(kyseessä ei ollut 10-vuotiaan fur elise-harjoitukset) vaan aikuinen joka osaa soittaa melko hyvin. Asukas valitti asiasta isännöitsijälle joka uhkasi antaa alakertalaiselle varoituksen häritsevästä meluamisesta! Eikö hiljaisuus muuten tule viikolla klo 22 ja viikonloppuna klo 23? |
hemmo 17.07.2003 19:43:46 | |
---|
Säröä beibi! |
Gypsy 17.07.2003 19:51:08 | |
---|
Ei päiväsaikaankaan saa miten vaan meluta. Kyllä siihenkin on db rajat |
hemmo 17.07.2003 19:54:31 | |
---|
Ei päiväsaikaankaan saa miten vaan meluta. Kyllä siihenkin on db rajat Hyvä Gypsy! Just noin se menee. Ei päivisin eikä varsinkaan öisin. Säröä beibi! |
Alesis 17.07.2003 19:59:29 (muokattu 17.07.2003 20:01:43) | |
---|
joo, olis muutto kerrostaloon edessä, eikä tolla marshallin JMP:llä ja 4*12 kaapilla taida mitään siellä tehdä. auttaisko asiaan esim. 2*12 tai 1*12 kaappi vai pitäisikö ostaa joku pikkunen treenivahvari? entäs keinokuormat? taitavat vaan olla aika kalliita.. hehei, itselläni myös kerrostalossa marsun kaapit eikä kukaan sanonu vielä mitään. enkä ihan hiljaa vältämättä sillä soittele..pitäs kysellä naapureilta mitä ovat kuullet. Life is life |
Gypsy 17.07.2003 20:15:01 | |
---|
Mutta toi riippuu todella paljon talon rakenteesta miten voi pitää ääntä. Esimerkiks Ite oon soitellu joskus 10vuotta sitten rumpuja kerrostalossa. No, naapurihan siitä valitti sitten. Mutta kun kaverini isosisko oli ollut valittajan tyttärellä kylässä kerran samaan aikaan kun soitin, niin se sano että muuten ei kuulu mitään mutta jos korvan pistää lämpöpatteriin kiinni niin kuuluu vaimeesti. Eli siis käytännössä ei kuulunut. Sama naapuri myös valitti että kavereita ei saa käydä kun rappukäytävästä kuuluva melu nostaa verenpainetta ja telkkaria ei saa katsoo illalla kun äänettömänä. No nyt asun taas kerrostalossa ja yleensä soittelen kitaraa läpi yön, yöeläjä kun olen. nytkin oon valvonu vasta jonkun tunnin. Yleensä tohon marshalin 100w nuppiin ja käytän powerbrakea. Puol vuotta oon asunu ja kertaakaan ei ole valitettu. oonkin ihmetelly että miksei valiteta kun kuitenkin soitan niin kovaa että jos ikkuna on auki niin koko lähiö raikaa. Ja usein vielä stereot huutaa. Ja kuitenkin yöllä selvästi kuuluu naapurista kusen lorina joten äänieristys tuskin on kummoinen. No, näin en varmasti sais menetellä, mutta jos valituksia ei tule niin hyvä, sillonhan voin jatkaa vanhaan malliin. Ja mummotkin vielä ohikuliessa moikkaa joten ei taida hirveesti haitata. Joten kokeilemallahan se selviää kuinka kovaa kerrostalossa voi soittaa PS. Rummut on lattialla palasina kokoomista odottelemassa kunhan vaan jaksais |
Dr. Love 18.07.2003 12:38:24 | |
---|
ei paska. mie roudaan marshallin treenikämpälle ja hankin jonkun pikkuisen matopurkin kotiin. ja kuitenkin käy silleen että kerrostalossa ei ole hissiä, nii eihän sitä nuppia ja kaappia rupea roudaa hullukaan. Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
Olli S. 18.07.2003 21:09:37 | |
---|
Ei päiväsaikaankaan saa miten vaan meluta. Kyllä siihenkin on db rajat Ei saakaan. Mutta lain mukaan meluraja on muistaakseni 50 db:tä asumisympäristössä eli tässä tapauksessa kerrostaloasunnon sisällä. Siihen saa kyllä luukuttaa aika vapaasti, ellei ihan pahvilaatikossa asu. Tietenkin voi olla taloyhtiökohtaisia eroja. Tuohon myöhempään kertomukseesi naapurisi niuhottamisesta sanoisen että se on perseestä. Harrastan itse myös enduroa ja siellä on tullut samantyyppisiä valituksia kun kuuluu jotain kaksi tuntia viikossa hyvällä säällä, korvia höristämällä. Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa. |
hemmo 18.07.2003 21:25:17 | |
---|
Mutta lain mukaan meluraja on muistaakseni 50 db:tä asumisympäristössä eli tässä tapauksessa kerrostaloasunnon sisällä. Juu, ei. Varsinaisia melurajoja ei ole. On pelkästään kyse häiritsevyydestä ja se on valitettavasti kiinni nimenomaisesta häiritystä henkilöstä. Asumishäiriön tulee tosin olla selkeästi osoitettavissa ja toistuvaa. Siihen saa kyllä luukuttaa aika vapaasti, ellei ihan pahvilaatikossa asu. Tietenkin voi olla taloyhtiökohtaisia eroja. Jaa siis 50 dB? Se kyllä ylittyy kun puhut tai hieman huudat kovempaa. Kaikki taloyhtiöt ja naapurit ovat erilaisia. Ystäväni Jouni asuu kivitalossa Kalliossa Hgissä ja hän huudattaa hi-end-stereoitaan minusta aika kovaa, saundin vuoksi, ja usein iltamyöhään eivätkä naapurit ole valittaneet. Ollapa sellaiset naapurit tai oikeammin pihamökki a'la Ossi sopisi minulle. Säröä beibi! |
Olli S. 18.07.2003 21:28:14 | |
---|
Jaa siis 50 dB? Se kyllä ylittyy kun puhut tai hieman huudat kovempaa.
Niin omassa asunnossa (riippuen tietysti eristyksest'). Mutta 50 debbaa ei saa ylittyä siinä naapuriasunnossa.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa. |
hemmo 18.07.2003 21:40:53 | |
---|
Niin omassa asunnossa (riippuen tietysti eristyksest'). Mutta 50 debbaa ei saa ylittyä siinä naapuriasunnossa. Niin siis ei saisi, mutta varmasti ylittyy, joskus. Säröä beibi! |
Olli S. 18.07.2003 21:58:00 | |
---|
Niin siis ei saisi, mutta varmasti ylittyy, joskus. Varmasti:) Mutta toi on lain mukaan. Välillä tuntuu että tuo ylittyy itelläkin (asun omakotitalossa ja naapuri viidenkymmenen metrin päässä). Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa. |
Gypsy 19.07.2003 02:06:20 (muokattu 19.07.2003 02:12:24) | |
---|
Niin tossa jutussa missä kerroin tosta valittajasta niin en tietenkään totellu sitä ja isännöitsijä uhkas sitä häädöllä jos se valittaa vielä turhista. No, ei tarvinnu valittajaa häätää kun olin ite muuttamassa siitä jo pois, En sitten tiiä mitä kävi seuraavan asukkaan kanssa
Ja muuten, yhen valittajan kohdalla mä soitin poliisille ja kysyin kun olin ite lukenu tosta 50db rajasta. No, ne sano mulle että jos naapuri valittaa usein, niin poliisi tulee haastattelemaan naapurin ja päättää onko aiheellista vai ei. Eli siis ei mitään db mittauksia. On se kumma kun jokapaikassa lukee noista db rajoista mutta sitten poliisi sanoo toisin. Tosin nää jutut ei ikinä oo niin mustavalkosia |
Guitarfreak 19.07.2003 23:37:20 | |
---|
Mun naapurilla oli marsu, kun asuttiin kerrostalossa, mut en koskaan kuollu. Oli se ihan söpö :D Jepsh! meidän kissa metsästää jyrsijöitä! Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat |
hatapi 20.07.2003 12:14:30 | |
---|
Meidän naapuri alkaa joskus soittaa pianoa jos se kuulee, että soitan ite tätä mun akustista. (josta lähtee semmoset saundit että koko talo jytisee) "fuck piano, I wanna play guitar" -Tegan and Sara |
Dr. Love 20.07.2003 13:31:51 | |
---|
nyt alkaa kuullostaa pelottavalta... mitkään ei ole niin pelottavia naapureita kuin vanhat mummot. tiedän yhden tapauksen kun naapurin mummo tuli kerrostaloasuntoon sisälle valittamaan omilla avaimillaan kun parvekkeelta oli ammuttu 3 kissanpierua uutena vuonna. heilutti vielä niitä avaimia nenän edessä... lukot vaihtu aika nopeasti sen jälkeen. Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
Marsu. |