Aihe: Ääni takaisin?
1
Graniitti
04.07.2003 12:49:56
Kitaristi laulajallamme katosi ääni. Musiikkimme on metallia siis laulukin on mieletöntä äänen "raiskausta" (-anteeksi)

( http://www.mikseri.net/artistit/?id=22329 )

Olimme studiolla viime syksynä viikonlopun ja tuli niin kiire että kaikki laulut täytyi vetää samana päivänä. Sen jälkeen ei kitaristimme ole voinut laulaa, saati sitten oikein karjua ilman viiltävää tuskaa kurkussa.

Emme ole yrityksistä huolimatta löytäneet tilalle uutta yhtä hyvää laulajaa..
Vanhat kaatuilee.
Unworthy Knight
04.07.2003 13:21:51
Väärä laulu tyyli tekee pahaa jälkee. "Asenteella se menee " meno ei ole hyvästä. Laulajan ei tulisi minusta koskaan huutta. Vehkeet on sitä varten että sen äänen saa kuuluun.Ja Huutamien on muutenkin niin hallitsematonta toimintaa että se menee vain efektinä.
"...So croak the king of Grey."
Tommi S.
08.07.2003 19:08:37
Äänen vaurioihin olen kuullut suositeltavan muutaman viikon hiljaisuutta, eli pari kolme viikkoa täytyy olla ihan hiljaa, ei saa puhua ollenkaan. Täytyy kanniskella mukanaan paperilehtiötä ja kynää ja kommunikoida kirjoittamalla paperille, siis pienintäkään ääntä ei saa päästää, mutta jos on ihan äärimmäinen pakko sanoa jotain niin täytyy puhua selvällä äänellä eikä kuiskaamalla tai yrittämällä väkisin puhua hiljaa.
Coraxo
28.07.2003 20:17:42
Huh, tuo laulu kuulosti kyllä pahalta. Jos rääkyy/huutaa noin väärällä tekniikalla niin ääni on todellisessa vaarassa. Örinä, huuto ja rääkyminen kun eivät missään tapauksessa saa lähteä äänihuulista vaan valeäänihuulista (tällaista termiä olen kuullut käytettävän, oikeellisuudesta en tiedä). Ei muuta kuin laulajalle tekniikkaharjoittelua kun hän saa äänensä takaisin, kyllä sitten taas hyvin menee.
Unworthy Knight
29.07.2003 10:40:54 (muokattu 29.07.2003 10:41:29)
. Örinä, huuto ja rääkyminen kun eivät missään tapauksessa saa lähteä äänihuulista vaan valeäänihuulista (tällaista termiä olen kuullut käytettävän, oikeellisuudesta en tiedä).
Itse käytän nimitystä "kurkku tekniikka". Eli ääni tuotetaan paljolti kurkun avulla(limoilla ja limattomuudella).
"...So croak the king of Grey."
Ta Wicked G
30.07.2003 10:10:12
Kitaristi laulajallamme katosi ääni. Musiikkimme on metallia siis laulukin on mieletöntä äänen "raiskausta" (-anteeksi)

Niinhän siinä örinässä voipi käydä :)

PS: *groan!*
Fuck the reality! I'm going home!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)