Aihe: Ikkunat SX2 työpöydän reunan takana
1
kivi
09.12.2005 18:36:00
Ok, tämä varmaan selviäisi muutenkin, mutta olen nyt lukenut sata sivua manuaalia ja ei valjennut.

Vaihdoin toisen näytön pienempään, ja puoli työpöytää muuttui scrollattavaksi. Rasittavaa, joo, mutta sen kanssa elää. Suurempi ongelma on, että kaikkien pohjien Direct-X -plugareiden ikkunan avautumispaikka jäi jotenkin reunan taakse, eikä niitä saa sieltä takaisin vaikka kuinka avaisi työpöydän äärimmilleen nuolilla venytellen, ja siirtäisi isomman näytön alueelle.

Normaalit Windows -> Cascade tms funktiotkaan eivät auta, kun ei näy niin ei näy.

Ideoita? En varmaan oo ainoa, jolta on joskus jäänyt ikkuna työpöydän ulkopuolelle..
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Reddie
09.12.2005 18:53:04
Heh... Näinä hetkinä miettii tätä digitaaliaikakauden ihanuutta. :D
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
askomiko
09.12.2005 19:19:34 (muokattu 09.12.2005 19:22:27)
Eikös se hoidu kun laittaa saman resoluution kuin isommassa oli? Paitsi jos näyttö ei semmosta ymmärrä lain. Toisaalta en ole pitkään aikaan nähnyt näyttöä joka tilttaisi 1152xjotakin -resoluutioon. Että toivottavasti et museonäytöllä räknää. :)
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
kivi
09.12.2005 19:25:06
Että toivottavasti et museonäytöllä räknää. :)

Mikä luetaan museonäytöksi? Kyllä mä olen jo siirtynyt Hercules Monochromesta S-VGA:han, jos sitä tarkoitat?

Saattaa se näyttö silti olla sellaiset 7-8 vuotta vanha, se on meidän uusin
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikael
09.12.2005 22:52:55

Rakensin studioon uudet väliseinät. Bassovahvain jäi näköjään eri huoneeseen. Mitä teen?
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
passe
09.12.2005 23:04:21
Ok, tämä varmaan selviäisi muutenkin, mutta olen nyt lukenut sata sivua manuaalia ja ei valjennut.

Vaihdoin toisen näytön pienempään, ja puoli työpöytää muuttui scrollattavaksi. Rasittavaa, joo, mutta sen kanssa elää. Suurempi ongelma on, että kaikkien pohjien Direct-X -plugareiden ikkunan avautumispaikka jäi jotenkin reunan taakse, eikä niitä saa sieltä takaisin vaikka kuinka avaisi työpöydän äärimmilleen nuolilla venytellen, ja siirtäisi isomman näytön alueelle.

Normaalit Windows -> Cascade tms funktiotkaan eivät auta, kun ei näy niin ei näy.

Ideoita? En varmaan oo ainoa, jolta on joskus jäänyt ikkuna työpöydän ulkopuolelle..

alt-tab
passe
09.12.2005 23:17:00
alt-tab

Tuli luettua vähän hätäsesti, toi lieni jo tiedossa...?

Yksi mikä saattaa auttaa on, että meet kontrollipaneelin kautta säätämään näytön asetuksia, kuvaa pienemmäksi. Sitten vaan venyttelet kuvan näytön reunoille asti näytön omilla namiskoilla. Menee toki vähän tihrustamiseksi kun yhtäkkiä kaikki on näytöllä pienempänä kuin mihin on tottunut. Mulla ei mitään saumaa pitää kuvaa isoimmalla, ei näy kun jämät projekti-ikkunasta jos niin haluaa työskennellä..
kivi
09.12.2005 23:58:18 (muokattu 10.12.2005 00:05:04)
Rakensin studioon uudet väliseinät. Bassovahvain jäi näköjään eri huoneeseen. Mitä teen?

Hehe, just! :-D

Alt-Tab vaihtaa kyllä Windowsin ikkunoita, mutta plugarin ikkuna projektin sisällä ei oo varsinaisesti Windows-ikkuna, eihän? Se kun ei oo kuin projektin omalla työpohjalla.

Samoin SX-työpohjan skaalaaminen niin isoksi kuin menee on kokeiltu, mutta pitää tosiaan kokeilla Windowsin työpöydästä säätää näytön resoluutio tarpeettoman isoksi (=täysille!) ja katsoa, josko se saisi SX-työpohjan vieläkin isommaksi, vai onko "kahden näytön kokoinen" todella maksimi..?

Paremmissa graafisen alan ohjelmissa on sentään joku "Center all windows" -komento, jolla saa eksyneet palat mukaan. Mutta ei sekään oo täydellistä, aikoinaan työskennellessäni AD:na eräässä rockin ajankohtaislehdessä ihmeteltiin kun työpohja oli kumman raskas, no, vieraileva taittaja oli "unohtanut" QuarkXpressin työpöydälle jonkun valtavan kuvan, josta ei näkynyt sen vertaa nurkkaa reunan alta, että hiirellä nappaisi...

Yksi mikä saattaa auttaa on, että meet kontrollipaneelin kautta säätämään näytön asetuksia, kuvaa pienemmäksi. Sitten vaan venyttelet kuvan näytön reunoille asti näytön omilla namiskoilla. Menee toki vähän tihrustamiseksi kun yhtäkkiä kaikki on näytöllä pienempänä kuin mihin on tottunut. Mulla ei mitään saumaa pitää kuvaa isoimmalla, ei näy kun jämät projekti-ikkunasta jos niin haluaa työskennellä..

Mitä tarkoitat? Mulla on aina säädettynä sillai, että Windowsin pohja loppuu just ennen näytön laitaa, so. että näytön laidassa on milli mustaa. Sen isommalla alalla ei Windowsin alla ikkunoita _voi_ olla.

Samoin SX:n työpöytää olen nuolilla venyttänyt auki niin paljon kuin menee, mutta ei vaan näy efekti-ikkunoita (eli siis niitä efektejä itsessään, ikkunoita nekin ovat, olipa skin minkä näköinen tahansa)...

Onko ohjelman työpöydän suurin aukeamiskoko todella sidoksissa Windowsin työpöydän kokoon sillai, että jos nämä pienenevät, ohjelma ei osaa tuoda elementtejä mukanaan laidoilta?
(Handsome Dick Manitoba)    
SamPpaa
10.12.2005 12:15:33
Alt-Tab vaihtaa kyllä Windowsin ikkunoita, mutta plugarin ikkuna projektin sisällä ei oo varsinaisesti Windows-ikkuna, eihän? Se kun ei oo kuin projektin omalla työpohjalla.

En tiedä onko tästä apua tässä, mutta ctrl+tab vaihtaa ohjelman sisällä olevia ikkunoita.
Sinap
10.12.2005 12:30:38
Heh... Näinä hetkinä miettii tätä digitaaliaikakauden ihanuutta. :D

He hee...ajatelkaas jos rakentais kelamankan seinän sisään puoliks...jäis rec seinän sisään..huh huh..aamun piikkiin tuo läppä...:)
kivi
10.12.2005 13:00:45
He hee...ajatelkaas jos rakentais kelamankan seinän sisään puoliks...jäis rec seinän sisään..huh huh..aamun piikkiin tuo läppä...:)

Ok, soitin omalle propellihatulleni, ja homma on kuulemma ihan tavallinen ja selviää renklaamalla näyttöresoja eri suuntiin - jollakin resolla ikkunat vaan aukeaa isommiksi kuin toisilla, eikä siinä ole mitään logiikkaa, sanoi alan rautainen ammattilainen.

Kiitos kaikille avusta. Windowsin näppäinkomennoista tavallisimmat ovat tulleet mulle aika tutuiksi kun olen vuosikaudet käyttänyt läppärissä 3.1:stä ilman hiirtä.
(Handsome Dick Manitoba)    
passe
10.12.2005 13:24:07
Ok, soitin omalle propellihatulleni, ja homma on kuulemma ihan tavallinen ja selviää renklaamalla näyttöresoja eri suuntiin - jollakin resolla ikkunat vaan aukeaa isommiksi kuin toisilla, eikä siinä ole mitään logiikkaa, sanoi alan rautainen ammattilainen.

Kiitos kaikille avusta. Windowsin näppäinkomennoista tavallisimmat ovat tulleet mulle aika tutuiksi kun olen vuosikaudet käyttänyt läppärissä 3.1:stä ilman hiirtä.

Tätä yritin sanoa juu, tuli puettua se onnistuneen kömpälösti sanoiksi.. Hyvä että toimii!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)