Aihe: Kitaralle vahvistin.
1
Akiman
19.07.2003 22:16:42

Tuo Marshall vahvistinkeskustelu oli todella turha, sen voi heittää vaikka kuuhun tai persiiseen, ei tee yhtikäs mitään. Parempi alottaa asiani tiimoilta ihan kunnon juttu jossa voisi saada vähän enemmänkin mielipiteitä.

Tuossa aiemmin keskusteltiin minkä kitaran hankkisin ja sen sekä oman kokeilun myötä päädyin tuohon ESP KH-202 skebaan, mutta siitä ei sen enempää. Kunhan mallin saatoin tietoon vaan, sillä on vaffarin kanssa kuitenkin merkitystä.

Asiaan. Tykkään soitella/kuunnella metallia/heviä jne., mutta tartten ehdottomasti myös kohtuullisen puhtaan kanavan vahvistimeen, molemmat onneksi useissa on. Olen katsellut useita Marshallin malleja, mutta ne aikalailla hylännyt. Sen sijaan Laneyn TF-300 tai TF-200 malleja on ollut montakin kiikarissa ja kohtuuhintaan kun olisin saamassa niin sellaisen saatan päätyä. Epäilyttää vaan sen suhteen, että ihan täysputkicombo voisi (ja olisikin) tietenkin parempi.

Aloitteleva kitaransoittaja olen siis, kuten siinä aiemmin kävi ilmi. Joten sekin kannattaa ottaa huomioon.

Joten ehdotelkaas minulle sopivia vahvistimia merkkeineen ja malleineen, olisi kiva kuulla ihan kunnon mielipiteitäkin. Budjetti olisi siinä 300-500 euron korvilla ja käytetty tietenkin kelpaa. Jos jotain kysyttävää on mitä jätin epäselväksi, niin kysykää, pidän keskustelua silmällä. Kiitos. :)
Lauri666
19.07.2003 23:26:37 (muokattu 19.07.2003 23:32:12)
Tuo Marshall vahvistinkeskustelu oli todella turha, sen voi heittää vaikka kuuhun tai persiiseen, ei tee yhtikäs mitään. Parempi alottaa asiani tiimoilta ihan kunnon juttu jossa voisi saada vähän enemmänkin mielipiteitä.

Tuossa aiemmin keskusteltiin minkä kitaran hankkisin ja sen sekä oman kokeilun myötä päädyin tuohon ESP KH-202 skebaan, mutta siitä ei sen enempää. Kunhan mallin saatoin tietoon vaan, sillä on vaffarin kanssa kuitenkin merkitystä.

Asiaan. Tykkään soitella/kuunnella metallia/heviä jne., mutta tartten ehdottomasti myös kohtuullisen puhtaan kanavan vahvistimeen, molemmat onneksi useissa on. Olen katsellut useita Marshallin malleja, mutta ne aikalailla hylännyt. Sen sijaan Laneyn TF-300 tai TF-200 malleja on ollut montakin kiikarissa ja kohtuuhintaan kun olisin saamassa niin sellaisen saatan päätyä. Epäilyttää vaan sen suhteen, että ihan täysputkicombo voisi (ja olisikin) tietenkin parempi.

Aloitteleva kitaransoittaja olen siis, kuten siinä aiemmin kävi ilmi. Joten sekin kannattaa ottaa huomioon.

Joten ehdotelkaas minulle sopivia vahvistimia merkkeineen ja malleineen, olisi kiva kuulla ihan kunnon mielipiteitäkin. Budjetti olisi siinä 300-500 euron korvilla ja käytetty tietenkin kelpaa. Jos jotain kysyttävää on mitä jätin epäselväksi, niin kysykää, pidän keskustelua silmällä. Kiitos. :)

Tässäkin tilanteessa suosittelen tuolla budjetilla halpa vahvistin ja mallintava yhdistelmää. Itselläni on Behringer Blue Devil 60w jossa kiinni V-Amp2 ja pelitää kovaa! lähtee metallit, bluessit, rockit jne jne... BlueDevil vissiin maksaa nykyään about~200€+ ja V-Amp2 ~150€ että kannattaa miettiä! Varmasti löydät tuolla budjetilla hyvän.

EDIT: Nythän on tullut myös V-ampire. 2x50w mallintava vahvistin Behringeriltä ja maksaa jotain 300-400€! Samat ominaisuudet kun V-Ampis ja yms..

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
outo_O
20.07.2003 00:02:26
Hieno lainaus lauri ! , ei olisi tullu varmasti kenellekkään mieleen, että viittaat tekstilläsi ensimmäiseen kirjoitukseen..

Ja saa toki lyhentää lainauksia..
olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt.
Akiman
20.07.2003 00:09:36

Hieno lainaus lauri ! , ei olisi tullu varmasti kenellekkään mieleen, että viittaat tekstilläsi ensimmäiseen kirjoitukseen..

Saa toki pysyä aiheessa :)
Lauri666
20.07.2003 11:03:03

Mitäs tähän menisi sanomaan... järkevää...

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
Olli S.
20.07.2003 11:05:21

Tuolla budjetillahan saattaisi löytyä käytetty Flexu.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
Akiman
20.07.2003 16:33:44 (muokattu 20.07.2003 16:35:13)

Tähän mennessä minulle on tarjottu seuraavia vahvistimia. Maksujen kanssa on vähän ongelmia ja niitä miettiessä voisi vaikka parit mielipiteet lukea, kirjoitelkaaa.

Laney TF-200 ------ 250 euroa
Laney TF-300 ------ 350 euroa
Marshall VS100r --- 370 euroa
Marshall MG30DFX - 250 euroa
Marshall JTM 312 -- 400 euroa

Noista edelleen nuo Laneyt tuntuu tarkoituksiini parhailta. Kotonakin kun olisi tarkoitus soittaa niin se hiljainen toimivuuskin on kaikin puolin etua, kun ei olla mihinkään bändijuttuihin vielä aikoihin sotkeutumassa. Putkivahvareissa kun tarttisi vielä rahaa vieviä pedaaleita ym. Ekasta viestistä varmasti näkee kaikki muut tarpeet ynnä muut. Kertokaas minulle vähän kokemuksia ja mielipiteitä ok?
Lauri666
20.07.2003 16:37:57
Edelleen suosittelisin V-ampirea. Varmasti enenmän käyttöä, kuin esim Laneyn TF sarja, ainakin vaihtoehtoja! Mutta mun mielipide sekin.

~Late~
Akiman
20.07.2003 16:41:06 (muokattu 20.07.2003 16:42:59)

Edelleen suosittelisin V-ampirea. Varmasti enenmän käyttöä, kuin esim Laneyn TF sarja, ainakin vaihtoehtoja! Mutta mun mielipide sekin. ~Late~

Heitäppä linkkiä minkälainen on kyseessä niin voin sitäkin vähän tutkia.

Minä kyllä komppaisin tätä. Jokin Flextone 2 (vähintään plus-malli, ei sitä perusmonokonetta) ja mukaan minimissään se FB4-jalkaohjain, saa varmasti 400-500 euron hintaan käytettynä.

Sinulle samaa. Heitäppä jotain linkkiä kun olit noinkin hyvät perusteet heittänyt. En viitsisi kaikkia juttuja itse kaivella :)
Lauri666
20.07.2003 16:48:57
Fortune
20.07.2003 16:52:13
Heitäppä linkkiä minkälainen on kyseessä niin voin sitäkin vähän tutkia.

V-ampire:

http://www.behringer.com/02_product … odindex.cfm?id=LX1-112&lang=eng

Flexusta ei virallista speksisivua löydy (se kun ei ole enää tuotannossa), mutta Googlella nyt löytyi jotain:

http://www.dthraco.com/flextone_ii.htm
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Akiman
20.07.2003 17:00:48

Tuolla Torilla ei noista v-ampireista ole oikein mitään, Flexuja löytyi yksi kookkaammasta päästä ---> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=8358

Mutta tuokin taitaa mennä vähän kovemmaksi hintaluokiltaan, mutta kysyn varmaan myyjältä silti. Minulla kun on edelleen tuo ongelma, ettei ole varaa maksaa heti koko summaa oikein minkään hintaisen tapauksessa ja olenkin käytettyjä etsinyt jonka myyjä olisi valmis vähän joustamaan ja suostuisi parin kuukauden osamaksuun.

Tuosta tulikin mieleeni. Tietääkö kukaan kauppoja jotka myyvät jopa uusia ihan varsinaisilla osamaksuilla? Sillä tyylillä voisi ostaa vaikka miten hyvän mallin jos kunnon osamaksusysteemi irtoaisi. Saattaisi ratkaista koko asian.
Härski
20.07.2003 17:06:39 (muokattu 20.07.2003 17:09:39)
Osta se TF300 ja sillä siisti. Kaikki mitä tarvitset. Niin bändikäytössä kuin kotona. Volaa riittää. Myöhemmin voit ostaa sitten sen paljon "kehutun" V-ampin siihen kaveriksi, jos niikseen menee. Olen puhunut.

Edit: Ainiin, ja tsekkaa vaikka toi mun laitearvio TF200:sta tuolta laitearvio- palstalta, niin saat ehkä jotain osviittaa siitä, minkälainen se on (TF- sarja siis).
-K-
20.07.2003 17:06:41
Tuolla Torilla ei noista v-ampireista ole oikein mitään, Flexuja löytyi yksi kookkaammasta päästä ---> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=8358

Johtunee siitä ettei v-ampire ole vielä ilmestynyt.
Ei suotta elämys.
Akiman
20.07.2003 17:09:20

Osta se TF300 ja sillä siisti. Kaikki mitä tarvitset. Niin bändikäytössä kuin kotona. Volaa riittää. Myöhemmin voit ostaa sitten sen paljon "kehutun" V-ampin siihen kaveriksi, jos niikseen menee. Olen puhunut.

Sen kannalla olen itsekin tällä hetkellä. Tosin saatan siihen kaksisataseenkin tyytyä jos vain osamaksut järjestyy ;)
Fortune
20.07.2003 18:08:49

Sitten parin vuoden kuluttua voi vain hybridisirkkeli yksipuolisuus ruveta ketuttamaan, näin kokemuksen keskisyvällä rintaäänellä... Omistin ykkössarjan Valvestaten, joka sinänsä on vallan hieno hevipeli, mutta sitten kun halusi jotain muutakin kuin tapposäröä, niin köyhäksi kävi.
Fortune
20.07.2003 18:10:00

Tuosta tulikin mieleeni. Tietääkö kukaan kauppoja jotka myyvät jopa uusia ihan varsinaisilla osamaksuilla? Sillä tyylillä voisi ostaa vaikka miten hyvän mallin jos kunnon osamaksusysteemi irtoaisi. Saattaisi ratkaista koko asian.

Joka ikinen kauppa myynee työssäkäyville ihmisille osamaksulla, joko Käyttöluotto-tyyppisillä sopimuksilla tai sitten ihan omin järjestelyin. Pienemmissä usein onnistuu ilman työssäkäyvän statustakin, jos saa vakuutettua myyjän maksukyvystään.
Akiman
20.07.2003 18:26:32

Sitten parin vuoden kuluttua voi vain hybridisirkkeli yksipuolisuus ruveta ketuttamaan, näin kokemuksen keskisyvällä rintaäänellä... Omistin ykkössarjan Valvestaten, joka sinänsä on vallan hieno hevipeli, mutta sitten kun halusi jotain muutakin kuin tapposäröä, niin köyhäksi kävi.

Tuo on varmsti hyvinkin totta, mutta sitten kun on kyllästynyt niin on ehtinyt jo säästämään rahaa parempaankin ja voi vähän laadukkaampaa harkita. Eipä siinä mitään, edelleen olen avoin uusille ehdotuksille, kunhan se osamaksu ym. hoituisi, katsoo nyt tuoko tuo ilmoitukseni uutta ehdotusta vielä. Jos parempaa ilmenee niin saattaa Laneyt lentää ideakopasta pois...

Joka ikinen kauppa myynee työssäkäyville ihmisille osamaksulla, joko Käyttöluotto-tyyppisillä sopimuksilla tai sitten ihan omin järjestelyin. Pienemmissä usein onnistuu ilman työssäkäyvän statustakin, jos saa vakuutettua myyjän maksukyvystään.

...Sillä nytkin olisi tarkoitus kiertää Hämeenlinnasta ja Tampereelta pari kauppaa läpi, jos saisi niistä vähän luottoa säädettyä niin hyvä olisi. Katsoo miten homma menee.

Eli edelleen ehdotuksia otetaan vastaan ja ehdottomasti ilmoitatte jos tiedätte että tutuilla,kavereille tai itsellänne on jotakin sopivaa myynnissä :)
Olli S.
20.07.2003 21:38:12

On muuten harvinaisen totta. Koululla on tommonen TF-200. Kyllä siitä sen junttakomppaus-särön saa, mutta soolosaundit on joko puuroa tai sirkkeliä. Itse pitkään mietittyäni ostin, minkäs muun kuin, hybridin, mutta tuo ei minusta ole kovin yksipuolinen, tuo Fenderin Cyber. Mutta ei äänentoistoon perehtymättömälle missään nimessä. Minusta se on saundeiltaan pikkuisen Flexu 3:sta parempi, mutta käyttöliittymä "hieman" vaikea.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)