Aihe: Särö-pedaali vai efektilaite??
1
-septimisti-
09.12.2005 14:51:16
Se vähän riippuu käytätarkoituksesta. Pieni, mutta jämäkkä säröpedaali toimii esimerkiksi paremmin paperipainona, kuin iso ja kömpelö hilavitkutin. Itse se on sun päätettävä mitä tarvitset. Säröpedaali on säröpedaali. Multiefektihässäkästä (näitäkin löytyy ihan joka lähtöön mallintavista etuasteista g-majoriin) lähtee kaiut, modulaatiot ja muut.

En mä osaa mitään järkevää sanoa. Kerron nyt edes hieman että millä kamoilla soittelet, ja mikä osa-alue näissä kamoissa mättää - mihin pitäisi löytyä parannusta.
Aki
10.12.2005 15:31:52

Tekis mieli saaja saundiin vähä potkuu.

Jos potkua kaipaat, niin tarvitset luultavasti uuden vahvistimen ja/tai kaiuttimen ja/tai uudet kielet kitaraasi. Efektit yleensä nimenomaan poistavat sitä potkua, muutamia poikkeuksellisia säröjä lukuunottamatta.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Tomtom
10.12.2005 19:10:31
Muljuttimiahan on saatavilla jos jonkinlaista ja useimmat perus-säröpedaalien kanssa samassa hintaluokassa painivat ovat melko keskinkertaisia laadultaan. Muljuttimet ovat kyllä kivoja, ei siinä mitään, mutta harvemmin niistä saa sitä todellista potkua soittoon. Tietysti tuollainen suht toimiva moniefekti antaa uusia ulottuvuuksia soittoon, kokisin silti että perus säröpedaali saattaisi kehittää sitä oman soiton ilmaisurikkautta enemmän. Eli tehdään soitolla enemmän ja jätetään suttuiset efektit käyttämättä. Karrikoituna siis. Olisinpa tehnyt itse näin.

Toisaalta taas esim. Pod on ihan ok kotisoitteluun ja testailuun ( eikä ole taasen tarkoitus vihastuttaa teitä Podilla bändi/livesoittoa tekeviä!) Uusien efektien mallinnuksien testailu avaa koko tuon efektikirjon maailman siinämielessä hyvin, että oppii vähän hahmottamaan että mikä olisi se järkevä efekti ostaa "oikeana".
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
epeli
11.12.2005 12:53:47 (muokattu 11.12.2005 12:54:35)

kokisin silti että perus säröpedaali saattaisi kehittää sitä oman soiton ilmaisurikkautta enemmän. Eli tehdään soitolla enemmän ja jätetään suttuiset efektit käyttämättä. Karrikoituna siis. Olisinpa tehnyt itse näin.

Toisaalta taas esim. Pod on ihan ok kotisoitteluun ja testailuun

samaa mieltä olen, mutta voisin suositella ihan oikeasti behringerin tuotteita. esim. ultra metal särö
http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=33fc32978ed6579f3cb9a3e509a1e217
on vallan loistava. itse vertailin sitä pitkään ibanezin smash boxin kanssa ja olin jo laittaa sen Smash boxin tilalle pedaalilautaani. hinnalla ei ole pilattu, että en puoleen aloittelijalle sopiva.

ja podin tilalle (jos haluaa kikkailla muillakin efekteillä) käy ihan nyvin V-amp 2. edelleen hinta jne. on enemmän aloittelijan tasoa. ite olen tuolla vetänyt pari keikkaakin, eikä kukaan tullu vetämään turpaan ku oli niin paskat saundit.

Mutta jos on sitä penniä kertynyt vähän enemmän niin kannattaa toki hankkia heti paremmat vehkeet.
Death before dishonor.... ....bukkake before all!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)