Aihe: Ankeimmat ja yliarvostetuimmat klassikkoalbumit
1 2
Cathi777
09.12.2005 10:17:53

NII!

Eikös näitä ali-/yliarvostuslistoja ole jo ihan tarpeeksi?

Komppaan tätä.

Vau, tää on taas näitä keskusteluja joita ei koskaan pitäisi aloittaa. Mitään järkevää ei saada puhuttua, toisaalta aihekin sellainen, että tämmöisestä on täysin turha jauhaa.
Only pop music can break my heart...
Mika Antero
09.12.2005 10:34:13
Vielä sen verran kuitenkin, että jos aloittais ketjun jossa perustelisi miksi kannattaa arvostaa esim. levyjä Stormbringer, Zooropa ja In through the outdoor. Tulisi heti parempi fiilis.
sirdickyj
09.12.2005 10:34:17
NII!

Eikös näitä ali-/yliarvostuslistoja ole jo ihan tarpeeksi?

Jaa, taitaa olla. Eikös näkkäriä ja edam-juustoakin ole ihan tarpeeksi?

Joskushan saattaa käydä niinkin, että tämmöisestä syntyy esim. jotain keskustelua, vaikkapa ihan yleisellä tasolla siitä, miksi joku levy nostetaan klassikoksi, ja mitkä ovat sen ansiot verrattuna muihin k.o. artistin tuotoksiin.

Taisin tuolla jo mainitakin, että ei ole tarpeen verrata mihinkään absoluuttiseen huonouteen (jota ei oikeestaan edes oo olemassa) vaan esim. kyseisen taiteilijan muihin tuotoksiin. Mun mielestä kun monella legendaarisella artistilla on paljonkin tuotoksia, jotka ansaitsisivat enemmän arvostusta kun heidän "klassikkonsa".

Ne, jotka vastaavat "Nirvanan ja Metallican koko tuotanto" pilaavat asiaa paljon enemmän kuin tämä itse aihe, mielestäni. Tossahan viitataan siihen, että k.o. artistin tuotanto ei miellytä ollenkaan. Mutta siinähän inisette.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
sirdickyj
09.12.2005 10:35:51
Vielä sen verran kuitenkin, että jos aloittais ketjun jossa perustelisi miksi kannattaa arvostaa esim. levyjä Stormbringer, Zooropa ja In through the outdoor. Tulisi heti parempi fiilis.

Senku liität ne tähän ketjuun, "mielestäni Stormbringer taas on huomattavasti hienompi levy funk-vaikutteineen ja Hughesin hienon vocalisoinnin ansiosta kuin yksioikoinen In Rock". Jospa luet ton aloitusviestin, eikös siellä vähän tätä tarjoillakin vaihtoehdoks?
Mika Antero
09.12.2005 10:36:59
Senku liität ne tähän ketjuun, "mielestäni Stormbringer taas on huomattavasti hienompi levy funk-vaikutteineen ja Hughesin hienon vocalisoinnin ansiosta kuin yksioikoinen In Rock".

Enhän minä voi tuollaista sanoa, kun olen toista mieltä. Ajattelin, että jos sinä tekisit sen vielä aloitusviestiäsi selkeämmin.
sirdickyj
09.12.2005 10:38:53
Enhän minä voi tuollaista sanoa, kun olen toista mieltä. Ajattelin, että jos sinä tekisit sen vielä aloitusviestiäsi selkeämmin.

Nii joo, sähän olit anti-Mark III-miehiä. Mut joo, olkoon. Tuli show turhasta.
Mika Antero
09.12.2005 10:41:26
Nii joo, sähän olit anti-Mark III-miehiä. Mut joo, olkoon.

En ole mitään anti-mark III -miehiä. Anti-Hughes -miehiä ehkä. Mielestäni on vain järkevämpää aloittaa keskustelut jotenkin muuten kuin yliarvostuksen tai muuten negaatioiden (??) pohjalta.

Mut joo, olkoon.
sirdickyj
09.12.2005 10:56:11
En ole mitään anti-mark III -miehiä. Anti-Hughes -miehiä ehkä. Mielestäni on vain järkevämpää aloittaa keskustelut jotenkin muuten kuin yliarvostuksen tai muuten negaatioiden (??) pohjalta.

No niin kai se on...mut tää nyt alko kumminki tällee.

Ai se oliki vaa Hughes, niin tais olla. Tuus tonne Purple-keskustelun puolelle kohta.
Feggy
09.12.2005 11:00:04

Tää on tosiaan turha ketju. Arvostus voi johtua niin monista syistä, ettei se mitenkään välttämättä liity ns. musiikilliseen arvoon. Kyseessä voi olla ns. oikeassa paikassa oikeaan aikaan tai helposti sulava-ilmiö. Mieluummin näkisi ketjuja tyyliin

- luulin sen olevan ihan paska, mutta mieleni onneksi muuttui
- harmittavan epätasainen levy
- missä levyssä on järkevät bonukset
- miksi en pidä jostakin suuren yleisön suosimasta levystä
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
Raimo Luksusjahti
09.12.2005 11:13:59
Pink Floydin kaikki levyt.
Ne on ihan huonoja ja ei niiinku yhtään kiinnosta. Siihen aikaan tehtiin varmaan ja paljon parempaakin musiikkia. Mielummin kuuntelen vaikka taxi driver in bombayta. Beatles on kans hikinen eli ihan perseestä. Hitto yritin kerran kuunnella sitä mutta eihän siitä mitään tullut. Menin vessaan ja pistin musiikin stop. Myös red hot chili peppers. Ja yksi toinen on myös kaikki huumebändit jotka onva kuuluisia vain koska käyttä vät huumeita eli beatles red hot chili peppers led zeppelin (stair way to heaven on melko heikko) enkä edes muista miten se menee deep purple accd yleensäkin kaikki 'kalssikko' orkesterit ovat tosi huonoja kuten black sabbath (paranoid, no thanx) ja deep purple. Myöls suomalaiset kuten yup ovat pahasti yliarvostettuja koska ne ovat vain tekotaiteeellisia. Näitten bändien jäsenet ehkä yrittävät julkaista jotain rhunokirjoja muta eivät he huijaa ketään sillä nämä kirjat ovat vain tekotaiteellista sanahelinää. Olen lukenut jotain esim av yrjänän kirjaa ja se oli huono. en haluaisi ostaa sellaista äidilleni joululahjaksi. yleensäkin kaikki mistä tykätään on huonoa koska ne on yliarvostettjuja sillä m..ikään ei lole maailmanparas. se on vain mielipideseikka ja kaikilla on persereikä!

No hoh ja hoh.
Jätkähän on ihan Oscar Wilde.
sanokaa mitä sanotte, mutta tankki se on!
maelstorm
09.12.2005 11:21:18
KISS, koko tuotanto.
Siivet.
carnation
09.12.2005 11:25:48
Voisin tilittää vaikka mistä eri klassikkoalbumeista, mutta en jaksa koska tämä on vähän turha ketju!
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
carnation
09.12.2005 11:28:43
jos sä et pidä jostain, niin se ei aukea sulle.

Eli jos en pidä jostain, en saa sanoa että en pidä siitä koska todellisuudessa se ei vain aukea. Onko ne jotenkin kaksi eri asiaa ja onko siinä sitten jotain mikä joskus ehkä aukenisi? Saan kyllä heti kiinni Il Divon ja Crazy Frogin musiikista, eli se aukeaa minulle mistä siinä on kyse. Mutta en pidä siitä, koska musa on ihan paskaa. Eli jos Tool ei aukea sinulle, niin yritä vaan, kyllä se vielä joskus aukeaa.
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
ydinaukio
09.12.2005 12:02:35 (muokattu 09.12.2005 12:02:57)
Eli jos en pidä jostain, en saa sanoa että en pidä siitä koska todellisuudessa se ei vain aukea. Onko ne jotenkin kaksi eri asiaa ja onko siinä sitten jotain mikä joskus ehkä aukenisi? Saan kyllä heti kiinni Il Divon ja Crazy Frogin musiikista, eli se aukeaa minulle mistä siinä on kyse. Mutta en pidä siitä, koska musa on ihan paskaa. Eli jos Tool ei aukea sinulle, niin yritä vaan, kyllä se vielä joskus aukeaa.

Tool on kyllä aika huono esimerkki, koska siitä voi sanoa myöskin että se on paskaa. Vaikkapa Stravinski olisi parempi esimerkki, koska on fakta, että hän teki oikeasti hyvää musaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)