Kuka osais neuvoa, kyseinen laite tuottaa päänvaivaa. Yksi biisi saatu CD:lle ja siihen tuntui jäävän. Jokainen soitin on äänitetty omalle raidalle, mutta kun raitoja tiputtaa virtuaaliraidoille, niin ne lakkaavat kuulumasta, joten äänitys stereoraidalle ei onnistu ja kun ei biisi ole stereoraitana niin ei sitä voi polttaa CD:lle. Outoa, sillä mielestämme teimme kaiken niin kuin silloin kun homma onnistui? Kokeilematta jäi jos äänittäisi suoraan virtuaaliraidoille? Toinen asia on äänitystason säätö. Kun ohjekirjasta saa sen käsityksen, että äänitettävän raidan faaderi tulee olla laskettu alas ja stereofaaderi nostettu nollakohtaan ja äänitys tason voimakkuus säädetään inputin nupikasta. Noin jos tekee niin monitoriulostulosta ei kuulu äännähdystäkään eikä äänitystason pykälät nouse? Joten ollaan nostettu raidan faaderi nollakohtaan, mutta taas ollaan saatu käsitys, että silloin äänityksen voimakkuus/dynamiikka ei ole niin suuri kuin se voisi olla? Ohjekirja on englanniksi joten siitä nuo "käsitykset". Jos joku tietävä voisi kommentoida lukemaansa ja selvittää asiaa amatööreille. |
Miksi niitä pitää tiputtaa virtuaaliraidoille, jos hyvät otot on valmiina jo "norm."-raidoilla...? Tosin itse kokeilin joskus myös siirtää (AW 2816:lla) raitoja virtuaaliraidoille, ja hups, nekin hävisi johonkin... Luulisin, että jos haluaa virtuaaliraitoja käyttää, niin täytyy ehkä äänittää suoraan niille...En tiedä onko näin, viisaammat vastatkoon...?? Ja kävipä itselle niinkin kerran, kun piti vetää stereoraidaksi, niin kaikki hävisi... Itse olen vetänyt Yammusta biisit suoraan tietokoneelle "raakamiksauksen jälkeen", kun en ole niitä jaksanut vetää stereoraidaksi, enkä "masteroida, ja siitä sitten polttanut cd:lle... |