Leper Messiah 07.12.2005 17:25:21 (muokattu 07.12.2005 17:43:04) | |
---|
Niin, keväällä on edessä sähkökitaran 2/3 tutkinto, ja siinähän vaaditaan tuo yksin soitettava kappale, jossa kompataan itseään (esim. Autumn leaves ym.). Siihen siis ehdotuksia, olen ajatellut, että voisi soittaa jotain vähän erilaista, esim. kantri tai ragtime biisin noin. Itse en ole näihin (countryyn ja ragtimeen) niinkään perehtynyt, joten siksi kysynkin teiltä ehdotuksia. Ragtime-säveltäjiä tiedän ainoastaan Joplinin, esim. maple leaf ragista olisi hieno tehdä sovitus. Kantripuolelta ainoana mieleen on noussut Hynnisen Tele pickin', joka tosin vaatisi tosin paljon harjoittelua, että menisi kunnolla. Noniin, ehdotuksia otetaan vastaan. Ja muut tyylit EIVÄT tietenkään ole poissuljettuja, kunhan piisissä on yhdellä kitaralla soitettavissa melodia ja komppaus. e: klassistakin saa toki olla. |
secondarymind 07.12.2005 19:41:22 (muokattu 07.12.2005 19:47:05) | |
---|
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Carpenter 07.12.2005 19:54:53 (muokattu 07.12.2005 19:55:31) | |
---|
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
blastoff 07.12.2005 19:59:09 | |
---|
Kantripuolelta ainoana mieleen on noussut Hynnisen Tele pickin', joka tosin vaatisi tosin paljon harjoittelua, että menisi kunnolla. Tuossa samaisessa Hynnisen kirjassa oli sellainen akustisella soitettu biisi, jota oli muistaakseni ihan mukava soittaa. Sen nimi taisi olla "Reedin'" (?). Olisikohan se sopivan vaikea/helppo tuohon 2/3-tutkintoon? |
arvid70 07.12.2005 19:59:28 | |
---|
Tällä ilmeellä mennään kirkkaasti läpi! :D =O) aika epeli KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Aksu89 07.12.2005 20:07:04 (muokattu 07.12.2005 20:08:25) | |
---|
Tuossa samaisessa Hynnisen kirjassa oli sellainen akustisella soitettu biisi, jota oli muistaakseni ihan mukava soittaa. Sen nimi taisi olla "Reedin'" (?). Olisikohan se sopivan vaikea/helppo tuohon 2/3-tutkintoon? Yritin heittää Taidelukion pääsykokeissa tuota biisiä, ihan vituikshan se meni. Jännitys kun puski vielä päälle ni ei toivoa. En piässy :).. Mutta tuo on ihan hyvä biisi jos osaa soittaa. Edit: Ja luultavasti riittää 2/3 kun heittää vähän soolo päälle jne. ja saa kunnialla läpivedettyä |
HFE 08.12.2005 20:16:16 | |
---|
Onkos tuo ihan hiljan tullut vaatimus tuo itsensä komppaaminen vai onko täällä korvessa vain eri säännöt? Itse vedin 2/3:sessa muistaakseni Vinnie Mooren versioinnin "Gently my guitar weeps":sistä, Satrianin "Mighty Turtle Head":in Osbonen crazy trainin soololla ja tunnetumman Mooren "Walking all by myself":in. |
wrshredder 08.12.2005 20:19:33 | |
---|
Minä soitan nyt koevuositutkinnossa Tarregan Lagriman ja Brouwerin etydin I. se on kans 2/3 -tasoa ,muistaakseni, rölö.. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
Onkos tuo ihan hiljan tullut vaatimus tuo itsensä komppaaminen vai onko täällä korvessa vain eri säännöt? Itse vedin 2/3:sessa muistaakseni Vinnie Mooren versioinnin "Gently my guitar weeps":sistä, Satrianin "Mighty Turtle Head":in Osbonen crazy trainin soololla ja tunnetumman Mooren "Walking all by myself":in. siihen kuuluu tuo asteikot (niiden 5 asemaa), primavista, tuo soolobiisi, sitten 5 piisiä bändin kanssa. tai ei kai niitä bändin kanssa pakko ole soittaa, mutta en tiiä.
muttajoo, senverta otetaan takas vielä, että mieluummin niitä jazzeja kantreja ja rageja kun klassista, jätetään ne sitten sille klasarikitaralle. loppujen lopuksi en ole edes varma, saako niitä tuossa soittaa, mutta luulisi nyt.. |
HFE 08.12.2005 20:50:26 | |
---|
siihen kuuluu tuo asteikot (niiden 5 asemaa), primavista, tuo soolobiisi, sitten 5 piisiä bändin kanssa. tai ei kai niitä bändin kanssa pakko ole soittaa, mutta en tiiä. muttajoo, senverta otetaan takas vielä, että mieluummin niitä jazzeja kantreja ja rageja kun klassista, jätetään ne sitten sille klasarikitaralle. loppujen lopuksi en ole edes varma, saako niitä tuossa soittaa, mutta luulisi nyt.. Minä käsitin, että sähkökitarasta oli puhe ja itse tutkintokappaleista, jotka ovat sen kolme kappaletta etydien (2 vai 3) lisäksi. 2/3 on sähkiksellä yksi blues- ja 3/3 yksi jazz-kipale. |
Leper Messiah 08.12.2005 23:11:26 | |
---|
Minä käsitin, että sähkökitarasta oli puhe ja itse tutkintokappaleista, jotka ovat sen kolme kappaletta etydien (2 vai 3) lisäksi. 2/3 on sähkiksellä yksi blues- ja 3/3 yksi jazz-kipale. sähkökitarasta nimenomaan on kyse, ja minulle opettajani informoi, että noiden viiden vapaavalintaisen kappaleen lisäksi siihen kuuluu tämä piisi, jossa soitetaan melodia ja säestys. tähän pätevä voi olla esim. autumn leaves, opettaja ehdotti, että yksi mahdollisuus olisi vaikka Methenyn map of the world. tämän tyylistä siis. |
blastoff 08.12.2005 23:41:16 | |
---|
Mike Sternin "After You"-kappaletta on käsittääkseni aika moni soitellut tutkinnoissa. Toimii erittäin hyvin myös soolobiisinä vaikka onkin alunperin soitettu bändin kanssa. |