Aihe: Tallaa tilaamassa.
1
Akkaset
06.12.2005 16:00:48 (muokattu 06.12.2005 16:06:21)
Elikkäs teen parhaillaan kitaraa ja pitäisi kohtapuolin tilata talla.
Meinasin jo tilata seuraavanlaisen tallan: http://store.guitarfetish.com/blflroflotrs.html

Tulikin sitten vaan yks päivä mieleen että onkos tuossa mukana sitä kappaletta johon jouset kiinnittyvät? Itse kun en ole perehtynyt kitarasanastoon ja en kyseistä sanaa löytänyt foorumeilla olleesta sankirjasta.

Jos kappale puuttuu, niin olisikos se helppo tehdä itse?
mhaarala
06.12.2005 16:19:04 (muokattu 06.12.2005 16:21:00)
Sellasen kappaleen luultavasti saa hankittua aika helposti.. mutta tuossahan on selvitetty mitä kaikkea tulee mukana, eli:

This is the whole kit as assembled here- Bridge, Arm, Lock nut, Adjusting wrenches, Solid machined Steel studs in zinc threaded inserts, srpings, claw and screws.

Eli vapaasti suomennettuna (joku korjatkoon jos puhun pascea....): talla, kampi, ylälukko(?), säätöavaimet, solid machined steel studs plaaplaa en osaa kääntää, jouset, sakara (mikä ilmeisesti on juurikin se kiinnityskappale) ja ruuvit. Kyllä tuossa minun mielestäni on kaikki tarpeellinen. Sistainblokkihan tietysti kuuluu tuohon koko roskaan...

Ei tuo ainakaan hinnalla ole pilattu. Jos tilaat niin laita ihmeessä kokemuksia tuosta, olisi mielenkiintoista tietää toimiiko tuo oikeasti hyvin. Voisi sitten pistää tuohon LTD:hen sellaisen, jos tuntuma ja muu sellainen on kunnossa... :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
vrajala
06.12.2005 16:19:06
En mä ihan varma ole, mutta eiköhän se olisi tuo claw? Joka tapauksessa paketti sisältää kaiken muun joten miksi tuo osa puuttuisi?

Ja kyllä sellaisen tekee tarvittaessa itse melko nopsaan mikäli työkalut pysyvät kädessä.
Mää sano.
apuri
06.12.2005 17:30:35
Even better- it's similar to the new "Speedloader" style- Forget about the fussy snip-the-end-off-the-string deal- just pop your strings through the tubes and you're all set- NO locks on the saddles, and they got the geometry right because I have Dive Bombed the crap out of this thing and it is RIGHT ON THE MONEY! Yes folks- this bridge can accept regular strings- no special Floyd strings needed.

Meinaatko oikeasti tilata single-lockin ritsan kitaraas? Kovat on myyntipuheet, mutta ei paskasta saa konvehtia.
mhaarala
06.12.2005 18:01:57 (muokattu 06.12.2005 18:04:10)
On joo kovat myyntipuheet. En nyt kuitenkaan menisi suoralta kädeltä paskaksi haukkumaan, jos tuossa kuitenkin on teräsosat sun muuta sellaista. En sitten tiedä onko tuosta ihan oikean floikan korvaajaksi...

Minulle tuli tuosta mieleen Floyd Rosen tuotemerkillä saman tapainen laite:

http://www.floydrose.com/speedloader.html

Muuten varmaan ihan kiva mutta vaatii omanlaisensa kielet, kuten näistä kuvista voidaan nähdä...

http://www.sthacguitars.com/virtuosodlx24jmezoom.html

http://namm.harmony-central.com/SNA … nt/BC_Rich/PR/BC-Rich-Guitar-lg.jpg

Ainakin kuvien perusteella tuo "fastloader" on aikalailla eri juttu kuin speedloader, joka vaatii erikoiset kielet.

Nyt kun itseasiassa tarkemmin mietin, niin eikös tuo ole periaatteessa suunnilleen sama kuin perinteinen raatocastereista löytyä tremolo, mihin on vain lisätty hienovirittimet, ylälukot ja floikan ulkonäkö? Siinähän kielet laitetaan ja paikalleen ujuttamalla kieli alta päin "putkeen" ja kielen päässä oleva "kuula" sitten "lukitsee" kielen paikalleen. Jos noin on niin se selittänee osan halvasta hinnasta ja laskee kyllä ainakin minun mielenkiintoani laitetta kohtaan aika paljon. Tiedä sitten saisiko tuosta tallapaloja vaihtamalla kunnollisen, jos pohja on kuitenkin terästä, mutta se alkaa sitten jo maksaa aika paljon...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Akkaset
08.12.2005 15:52:37 (muokattu 08.12.2005 16:03:41)
Tilaan tollasen ja sanon sitte oliko hyvä ostos.

Niin ja tossa kielet tulee takaa eikä alhaalta. En sitten tiedä mitä eroa sillä on jos kielet ovat kiinni "palloista" tai niin kuin floikan omassa systeemissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)