massnerderer 24.11.2005 11:44:35 | |
---|
onhan sen joku joskus mulle kertonut mutta enpä enää muista. pitäisi laittaa ennen kuin vetää mikin kiinni, kun oli keppimaalauksessa.jotain metallimaalia muistaakseni,joku viisaampi kertokoon oikean ratkaisun ;) t |
Juzzu 24.11.2005 12:06:16 | |
---|
Tjaah yksikelaisten koloissa? Sähköä johtavaa maalia varmaan, että saa muodostettua Faradayn häkin sähköviritelmien ympärille. Ei tiedä noista maaleista, mutta itse olen käyttänyt kupariteippiä tässä hommelissa. Saa vissiin ainakin Biltemasta tms. Itse olen ostanut harrastelasimaalaajien putiikista tätä, vissiin lyijylasimaalauksessa käytetään myöskin |
fox 24.11.2005 12:35:02 | |
---|
Tjaah yksikelaisten koloissa? Sähköä johtavaa maalia varmaan, että saa muodostettua Faradayn häkin sähköviritelmien ympärille. Näijjust. Tosin kaikki musta maali ei oo sähköä johtavaa, on vaan näkönä niinku Jaakkola kirkossa.. Hiilipohjaista maalia löytynee, käyt hakua "carbon conductive paint" mutta niinku Juzzu totesi, kupari ja alumiiniteippi ajaa saman asian.. ja jos hyvin tekee teippaukset, on ihan pro-näköstä jälki. |
Fisher 24.11.2005 17:39:29 | |
---|
Onkos tuo särinän ja pörinän estoon? Kun itse liimasin taakse sähkökotelon pleksiin foliota sen ehkäisemiseksi. |
blöö 24.11.2005 19:27:36 | |
---|
Faktaa/Mutua Fifty/Sixty. |
Piirakka 24.11.2005 22:51:45 | |
---|
Halvimmalla pääset kun haet askarteluliikkeestä tai taidevälinekaupasta kimröökiä ja grafiittia, jauheita siis.. Sekoitat näitä 1/1:een ja lisäät sellulakkaa siten että mömmö on helppo levittää. Tadaa, johtaa sähköä, kovettuu jne.. sitten maadoitat nämä käsitellyt alueet Suosittelen muillekkin, eikä maksa paljon! "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
vrajala 24.11.2005 23:58:20 | |
---|
Kiitämme Piirakkaa kokeilemisen arvoisesta vinkistä. Mää sano. |
Botne80 25.11.2005 11:40:47 | |
---|
Halvimmalla pääset kun haet askarteluliikkeestä tai taidevälinekaupasta kimröökiä ja grafiittia, jauheita siis.. Sekoitat näitä 1/1:een ja lisäät sellulakkaa siten että mömmö on helppo levittää. Tadaa, johtaa sähköä, kovettuu jne.. sitten maadoitat nämä käsitellyt alueet Suosittelen muillekkin, eikä maksa paljon! Voiskohan kimröökin jättää kokonaan pois? Sehän on pelkästään mustaa pigmenttiä joka ei johda sähköä. Vai onko mukana lähinnä täyteaineena? -isolla ja isosti- |
Juzzu 25.11.2005 11:47:56 | |
---|
Halvimmalla pääset... Tuo on siis todellakin halpaa? Halvempaa kuin Bilteman teippi? Noh, hyvä vinkki kuitenkin! |
Piirakka 25.11.2005 11:58:34 | |
---|
Mun käsittääkseni kimrööki on hiiltä tai nokea, elikkä johtaa sähköä.. Ei ole mun cocktail tämä, toimii siitäkin huolimatta ;) "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Piirakka 25.11.2005 11:59:47 | |
---|
Paljon muuten maksaa bilteman teippi? Voisi joihinkin suojauksiin sopia paremmin.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
kulmahiomakone 25.11.2005 12:12:01 | |
---|
Paljon muuten maksaa bilteman teippi? Voisi joihinkin suojauksiin sopia paremmin.. Kymmenellä eurolla saa teippiä loppuelämäkseen. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
SirElwood 25.11.2005 12:15:58 | |
---|
Kymmenellä eurolla saa teippiä loppuelämäkseen. 25m rulla 3.35e Eli halpaa ku saippua. |
Piirakka 25.11.2005 12:18:14 (muokattu 25.11.2005 12:18:54) | |
---|
Siis oliko tuo sen kupariteipin hinta? Kiitoksia tästäkin, bilteman ruuvit muuten on kelpoja soitinvehkeisiin, paljon halvempia kuin milbrookin kappalehintaan myymät, väri vain jotenkin sinertävä.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
SirElwood 25.11.2005 12:29:07 (muokattu 25.11.2005 12:29:57) | |
---|
Siis oliko tuo sen kupariteipin hinta? Alumiiniteippiä. Ajaa saman asian. Itse ostin robin hoodista, ja se on vielä semmoista, missä liimapuolikin on johtavaa, eli ei tarvitse mitään purkkavirityksiä saumakohtiin. |
spyykko 25.11.2005 14:13:35 | |
---|
Kiitoksia tästäkin, bilteman ruuvit muuten on kelpoja soitinvehkeisiin, paljon halvempia kuin milbrookin kappalehintaan myymät, väri vain jotenkin sinertävä.. Millbrookin myymät ruuvit on joko kromattu, tai niklattu, Bilteman (ja rauta- ja ruuviliikkeiden) ruuvit taasen yleensä sähkösinkittyjä ja sinipassivoituja. Sinkitys on jo alunperinkin rumemman ulkonäkönsä lisäksi myös paljon helpompi hapettumaan ilmassa, kiilto katoaa sinkistä huomattavasti nopeammin, kuin kromauksesta. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Juzzu 25.11.2005 14:17:19 | |
---|
Millbrookin myymät ruuvit on joko kromattu, tai niklattu, Bilteman (ja rauta- ja ruuviliikkeiden) ruuvit taasen yleensä sähkösinkittyjä ja sinipassivoituja. Sinkitys on jo alunperinkin rumemman ulkonäkönsä lisäksi myös paljon helpompi hapettumaan ilmassa, kiilto katoaa sinkistä huomattavasti nopeammin, kuin kromauksesta. Sinkistä voi kehittyä myös allergia. En suosittele. Kohta puol vuotta kärvistellut tän kanssa. Onneks ei tullu sormiin. |
spyykko 25.11.2005 14:26:00 | |
---|
Sinkistä voi kehittyä myös allergia. Ja nikkelistä. Ja kromauksen pohjallakin on aina niklaus, eli oikeastaan riski on sielläkin olemassa. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Onko siis käsittely mikkien koloille pakollinen? pistäiskö joku viisaampi vaikkapa pikaviestiä aisasta. Rakennan itse kitaraa. ESP. Astetta paree |
Piirakka 07.12.2005 22:36:25 | |
---|
Ei se pakollinen ole mutta vähentää hurinoita ainakin yksikelaisten mikkien ollessa kyseessä, siis JOS maadoitat käsitellyt alueet.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |