Aihe: Kuluvatko putket vanhetessaan, jos niitä ei käytetä?
1
Rinneto
07.12.2005 16:50:09
No niin. Mulla olis kiikarissa tuommonen parikytä vuotta vanha vahvistin. Sitä ei oo koskaan käytetty (keräilijä näes), eikä putkiakaan ole koskaan vaihettu. Kuluvatko putket vanhetessaan, vaikka niitä ei käytäisi? Ei olisi heti rahaa putki remppaa tehä, kun tuo olisi itsessään niin suuri investointi.
Kiitosta vastanneille.
Twinkle
07.12.2005 17:13:50
No niin. Mulla olis kiikarissa tuommonen parikytä vuotta vanha vahvistin. Sitä ei oo koskaan käytetty (keräilijä näes), eikä putkiakaan ole koskaan vaihettu. Kuluvatko putket vanhetessaan, vaikka niitä ei käytäisi? Ei olisi heti rahaa putki remppaa tehä, kun tuo olisi itsessään niin suuri investointi.
Kiitosta vastanneille.

Ei kulu. Miten muutenkaan voitaisiin harrastaa NOS-putkien myymistä jos ne vanhentuisivat käyttämättöminäkin?
zepeteus
07.12.2005 17:25:13 (muokattu 07.12.2005 17:28:25)
Minä voin ottaa ne vanhat putket, eikä tarvitse edes maksaa mitään. ;)

Eivät kulu käyttämättä. Kaikki elektrolyyttikonkat voivat sen sijaan mennä vaihtoon, ovat saattaneet kuivahtaa parikymmentä vuotta jouten oltuaan. Esimerkiksi ylimääräinen verkkohurina, tai vaikkapa silmin nähtävät patit elkojen pinnassa kielivät ko. ongelmasta. Sellaiseen remonttiin varautuisin itse ainakin.

EDIT:mtääh, mites se nyt näin, vaikka mukamas just tarkistin ettei vastauksia ole. Okei, höpötetään sitten NOS-putkista hieman lisää. Eli olikos se sitten Telefunken vai Amperex, jonka tuubit hehkuvat jopa 100000 tuntia? Ei taida päästä nykyputkilla samaan.
Rinneto
07.12.2005 17:41:41
Minulla ei hajua noista NOS-putkista oo ollenkaan. Mut kiitos vastaneille :).
Jucciz
07.12.2005 21:03:49
Täältä yksi Juu & Jaa:

Ostin kaksi paria vanhoja TAD:in (Tube Amp Doctor) paketoimia Philipsin NOS-6L6-putkia ja soundi on kuin eri planeetalta kun vertasin Electro-Harmonixeihin tai Mesan leimaamiin putkiin: paljon elävämpi, dynaamisempi, lämpöisempi, kirkas vaan ei kirskuva. Hankala kuvailla ääniä sanoin, mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Barska
07.12.2005 21:39:45

Philipsin NOS-6L6-putkia ja soundi on kuin eri planeetalta kun vertasin Electro-Harmonixeihin tai Mesan

Samanlaisia NOS Philips kokemuksia... Tosin EH:ta ei ole verrokkina... Mesaan verrattuna tosiaan ihan eri, eikä edes naapuri planeetalta...

Myös Philips el34 ja Sylvania el34 NOS putkista samanlaisia kokemuksia on. Siis uskaltaisin väittää, että ovat parempia.
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)