Lennu 16.07.2003 21:14:25 | |
---|
Alkaa olla jo aika paksua verrata Beatlesiä Nirvanaan. Vai onko sittenkään? Onhan ne kumpikin mullistaneet popmusiikkia, Smells Like Teenspirit ja Yesterday. Hmm, kyllä! Ihan kiva pumppuhan tuo Nirvanakin oli, ei siinä mitään. |
Makuupussimies 16.07.2003 21:53:52 (muokattu 16.07.2003 21:56:33) | |
---|
No joo. Teen spirit on vähän semmonen laulu mistä nirvana muistetaan. Joillekkin se tosiaan oli ainoa syy kuunnella nirvanaa, uusin tuotos you know youre right on ehkä yks parhaista nirvanan biiseistä... Cobain laulu eri laulut eri tyylillä, kuunnelkaapa vaikka teen spirit livenä ja verratkaa sitä vaikka in bloomin liveen. Ihan hyvä ääni sillä oli. Niillä oli hyvä asenne mielestäni. Tosin livenä en koskaan nähnyt nirvanaa koska olin 4-vuotias silloin kun bändi lopetti. Tästä vielä että ei niissä lauluissa samoja riffejä ole. Teen spirit ja rape me ovat vähän saman tapaisia ja sekin vain rytmin takia. Sliverissä ja Lithiumissa on 1 sama riffi. Nämä 2 sointua A5 ja C5... "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
Ulle 16.07.2003 22:28:27 | |
---|
Smells like teen spirit on mielestäni Nirvanan huonoimpia biisejä. Oon varmaan kuunnellut liikaa, ja biisi tuo huonoja muistoja mieleen: Soitettiin se bändin ensimmäisellä "keikalla" yläasteen ysienjuhlassa. Ja se oli harvinaisen perseestä. Meidänkin poppoo soitti ko. biisin ysienjuhlassa. Tunnelma oli katossa ja jengi täysillä mukana. Ei ehkä kovin omaperäinen valinta coversettiin, mutta ton biisin on varmasti jokainen teinibändi käsitelly jollain tavalla. |
fasd02 16.07.2003 23:18:48 | |
---|
joo, kyllä nirvanaa tulee kuunneltua.. paitsi nyt on vähän taukoo, kun tuli taas kulutettua loppuun.. "wow mikä experience" |
jannu 17.07.2003 00:52:00 | |
---|
Tuleekohan White Stripesista yhtäläinen legenda? Tai Apulannasta, hehheh. Mitä tekemistä kummallakaan noista on Nirvanan kanssa? |
kingdom 17.07.2003 01:07:02 | |
---|
Nyt soi Nirvana - About A Girl Kaverilta lainasin tämän parhaimmat hitit-levyn. 2. kappale menossa. Kerron lisää tunnelmia kun olen kuunnellut koko levyn muutamaan kertaan. See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN! |
Makuupussimies 17.07.2003 01:48:07 | |
---|
Nyt soi Nirvana - About A Girl Kaverilta lainasin tämän parhaimmat hitit-levyn. 2. kappale menossa. Kerron lisää tunnelmia kun olen kuunnellut koko levyn muutamaan kertaan. Ihan hyvä levy. Varo 5. raitaa. Nyt soi You know you're right "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
jannu 17.07.2003 02:05:08 | |
---|
Ihan hyvä levy. Varo 5. raitaa. Nyt soi You know you're right Sillä levyllä ei oikeasti ole mitään muuta virkaa kuin sisältää tuo uusi biisi. Olisin voinut ostaa sen promosinkun kun viimeksi olin levymessuilla. Pahusvieköön maksoi kuitenkin sen verta reilusti, että tuon kokoelman hankkiminen tulisi halvemmaksi. Täytyy katsoa, josko sen kohta jo viimein raaskisi... |
Ozzman 17.07.2003 10:08:08 | |
---|
En kuuntele.Enkä ole koskaan kuunnellutkaan. Paska ei haise jos se on puhdasta! |
SRV 17.07.2003 10:23:46 | |
---|
Kuuntelen. I will not follow where the path may lead, but I will go where there is no path, and I will leave a trail. |
Lennu 17.07.2003 13:04:48 | |
---|
Mitä tekemistä kummallakaan noista on Nirvanan kanssa? No joo, Apulantahan on suomalainen. Ei sillä niinkään ole yhteistä. Eikä ole niin meteliä, kuin nuo kaksi muuta. Vaikka aikalailla sekin. |
jannu 17.07.2003 18:48:07 (muokattu 17.07.2003 18:48:31) | |
---|
No joo, Apulantahan on suomalainen. Ei sillä niinkään ole yhteistä. Eikä ole niin meteliä, kuin nuo kaksi muuta. Vaikka aikalailla sekin. Mitä ihmeen meteliä? Nirvanahan menee lähes pop-bändistä. Oli vaan vähän enempi säröä ja räkää. |
HaloOfFlies 17.07.2003 21:08:01 (muokattu 17.07.2003 21:23:51) | |
---|
Totta kai kuuntelee. Nirvana oli aivan mieletön juttu, silloin kun se breikkasi oikein kunnolla. Ei ole toista bändiä, joka olisi viskannut kokonaisen musiikkityylin pihalle yhdellä biisillä. Tämänhän Teen Spirit nimenomaan teki noille 80-luvun poseeraajabändeille, kuten Mötley Crüe. Nirvana toi mukanaan aivan uuden tyylisuunnan. Eipä ole nykypäivänä Nirvanan kaltaista bändiä näköpiirissä... Ja Teen Spirit nostaa yhä edelleen fiiliksen kattoon. Kun se kitarariffi lähtee ja sitten kun rummut tulee mukaan, niin olo on edelleen kuin teini-ikäisellä, vaikka ikää on 24 vuotta. Koko tuotanto on loistavaa, ja bändi ansainnut paikkansa historiassa. Voi sanoa, että ilman Nirvanaa Pearl Jam. Alice In Chains ja Soundgarden olisivat jääneet HUOMATTAVASTI vähemmälle huomiolle |
jannu 17.07.2003 22:03:58 | |
---|
Voi sanoa, että ilman Nirvanaa Pearl Jam. Alice In Chains ja Soundgarden olisivat jääneet HUOMATTAVASTI vähemmälle huomiolle Mutta arvaa olisiko niitä oikeasti v*tuttanut pätkääkään jos näin EI olisi käynyt?... |
HCW 18.07.2003 10:16:13 | |
---|
Tulee tuota satunnaisesti kuunneltua. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
kassu_90 18.07.2003 12:03:58 | |
---|
JOO (Tähänkin pitää kirjoittaa jotain pidempää) |
pitkätukka 18.07.2003 13:26:52 (muokattu 18.07.2003 13:29:05) | |
---|
Sillä levyllä ei oikeasti ole mitään muuta virkaa kuin sisältää tuo uusi biisi. Olisin voinut ostaa sen promosinkun kun viimeksi olin levymessuilla. Pahusvieköön maksoi kuitenkin sen verta reilusti, että tuon kokoelman hankkiminen tulisi halvemmaksi. Täytyy katsoa, josko sen kohta jo viimein raaskisi... On siellä Bassosoolo-versio Been A Sonista, mikä löytyy vain Blew-ep:ltä. Myös Pennyroyal Tea Scott Littin miksaamana. Löytyy vain PT-singlestä. Edit: Tosin omasta mielestänikin tuo on rahastusta, onneksi kohta pitäisi tulla box set. |
Makuupussimies 18.07.2003 15:55:26 | |
---|
Sillä levyllä ei oikeasti ole mitään muuta virkaa kuin sisältää tuo uusi biisi. Olisin voinut ostaa sen promosinkun kun viimeksi olin levymessuilla. Pahusvieköön maksoi kuitenkin sen verta reilusti, että tuon kokoelman hankkiminen tulisi halvemmaksi. Täytyy katsoa, josko sen kohta jo viimein raaskisi... Katsos toi kokoelma oli ensimmäinen nirvanan levy minkä ostin, aiemmin niitä biisejä oli vaan koneella. Nirvanan levyt on muuten mulle kaikki semmosia et pystyn kuuntelemaan alusta loppuun skippaamatta lauluja. "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
Katsos toi kokoelma oli ensimmäinen nirvanan levy minkä ostin mäkin ostin ekaks ton, nyt ei oikeestaan koskaan tuu kuunneltua sitä kun on Bleach ja Nevermind erikseen...ei kellään muuten ideaa mistä sen MTV Unpluggedin saisi ostettua(ei netistä) "We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You |
HaloOfFlies 18.07.2003 20:23:42 | |
---|
Mutta arvaa olisiko niitä oikeasti v*tuttanut pätkääkään jos näin EI olisi käynyt?... No ei varmaankaan. Varsinkaan Pearl Jamia. Mutta maailma olisi ollut kolme aivan loistavaa bändiä köyhempi. |