Aihe: Roland GW-7 vai JUNO-D ? 1 | |
---|---|
![]() 05.12.2005 02:03:50 | |
Olen soitellut pianoa 13 vuotta ja aloittelin aikanaan Rolandin HP-sarjan sähköpianolla. Opettaja vaati myöhemmin sitten hankkimaan akustisen pianon koskettimien touchin vuoksi, jotta sormien lihaksetkin saisivat jotain vastusta ja kehittyisivät. Sähköpiano myytiin muutama vuosi sitten ja jäljelle jäi vain akustinen. Nyt sitten on alkanut mieli tehdä syntikkaa, kun aina välillä on jotain bändijuttuja vireillä, mutta soitin puuttuu. Trinity ja Motif ovat tulleet tutuiksi keikkaillessa niillä, mutta ne on olleet aina lainakamoja. Rolandin mainos teksti GW-7:sta "GW-7:llä on aivan erityinen paikka säestys-keyboardien joukossa pop-suuntautuneen soundisettinsä, helpon ja selkeän käyttöliittymänsä sekä erinomaisen hintansa ansiosta." Ja samantyyppinen löytyy JUNO-D:sta "JUNO-D yhdistää korkealuokkaiset soundit ja edullisen hinnan paremmin kuin yksikään soitin aiemmin." Osaan arvostaa hyvää pianosoundia, mutta jotain matto- ja leadsoundia pitäisi myös löytyä. Eli ennen kaikkea hyvät tai edes kohtalaiset soundit tarvisi olla, mutta eihän noista kahdesta nyt osaa päättää, kun hintakin on sama. Tiedän, että pitäisi käydä itse kokeilemassa, mutta paikka kunnalla on vain 1 soitinkauppa ja sielläkään valikoimat eivät ole päätä huimaavat. Eli heittäkää vähän kokemuksia jos löytyy ja onko ne koskettimet aivan muoviset? Ja tietysti vaihtoehtoiset kiipparitkin kiinnostaa, mutta olen tykästynyt aika pitkälti Rolandin kliiniseen piano-soundiin :P Ps. Oli eka postaukseni tänne ;) | |
![]() 07.12.2005 00:11:00 | |
No kertokaa edes, missä Helsingissä pääsisi kokeilemaan Rolandin, Kurzweilin tai Korgin stage pianoja? | |
![]() 07.12.2005 08:13:54 (muokattu 07.12.2005 08:14:49) | |
No kertokaa edes, missä Helsingissä pääsisi kokeilemaan Rolandin, Kurzweilin tai Korgin stage pianoja? katso keltaisilta sivuilta musiikkiliikkeet ja kierrä ne - so simple!! .. ainakin näiden esillä olevat valikoimat voisit tsekata: F-musiikki, dlx-musiikki, suomalainen mikälie entinen Helsingin Musiikki, Hellas Aleksanterikadulla - - - tuo gw-7 ei ole "syntikka" sanan yleisimmin käytetyssä merkitysessä vaikka äänet synteettisiä ovatkin - ko. "arranger workstation" on niitä humppamiesten moulinexeja, jotka sopivat parhaiten one-man-band -käyttöön so. siksi kompit ja tyylit. Soundien laadusta ei ole tietoa, mutta ainakaan Thomannin hinnan perusteella en hirveästi odottaisi + koskettimisto voi olla kälyinen myös?? Soundeja ei juuri voi muokata - mutta vaatimustasosta riippuen voivat periaatteessa riittääkin semmoisenaan. Valmistajan mukaan: " pop-focused sound set, clean and easy user interface, and ultra-affordable price. The workstation is well stocked with mainstream sounds and accompaniment styles for covering a wide range of contemporary pop genres" so. iskelmä ja kevyt-pop -musiikkeihin löytyy soundit. Stagepianot on aivan toista - niissä on satsattu pianosoundiin ja koskettimistoon - muut soundit on sitten haettava muualta. Millaista musiikkia bändissä soitatte ja minkälaisia soundeja kaipaa?? Soitetaan jamia! | |
![]() 07.12.2005 14:46:18 | |
Soitellaan Pop/Rock kamaa, mutta kyse ei ole mistään yhden miehen yhtyeestä. Nyt siis siirryinkin katselemaan noita Stage Pianoja. Mielessä on Korg SP200, Yamaha P70 tai Kurzweil SP76. Soundeja noista kaikista löytyy se ~30, joka riittää mainiosti. Hintaluokka kaikissa on tuo ~700e, joten enää pitää sitten vain valita kolmesta mielyttävin. | |
![]() 07.12.2005 14:50:28 (muokattu 07.12.2005 14:52:13) | |
Soitellaan Pop/Rock kamaa, mutta kyse ei ole mistään yhden miehen yhtyeestä. Nyt siis siirryinkin katselemaan noita Stage Pianoja. Mielessä on Korg SP200, Yamaha P70 tai Kurzweil SP76. Soundeja noista kaikista löytyy se ~30, joka riittää mainiosti. Hintaluokka kaikissa on tuo ~700e, joten enää pitää sitten vain valita kolmesta mielyttävin. Ei oo ollu valittamista Korgin SP-200:sen suhteen tosin mulla on limited painos :) heheheh. Se on sininen, Ei vaan hyvä masiina. Jabellakin kai oli sellanen joskus. Jengi varmaaan kyllä ehdottaa Yamahan P90:stä. SP76:ssa on todella kevyt kosketus mitä oon lukenut ja Yamahassa taas raskas. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too | |
![]() 10.12.2005 22:47:00 | |
Ajelin tänään Helsinkiin ja kurvasin ensin DLX Music:iin Malmille. Siellä oli Korgin SP200 ja sitä siinä varmaan 10min soittelin. Tatsi oli vähän turhan kevyt ja piano soundi ei oikein sykähdyttänyt. En kuitenkaan jättänyt sitä pois laskuista vielä siinä vaiheessa. Siitä sitten suoraan keskustaan ja F-musiikkiin. Sieltä yritin bongata Yamahan P70 keikkapianoa, mutta sieltä löytyi vain P60 ja P120 mallit uutena. P60 on käsittääkseni P70 mallin edeltäjä ja se oli kyllä todella karvalakki Yamaha :) Käytettynä oli myynnissä Yamaha P80, joka lopulta tarttui sieltä mukaan tingityn hinnan ja uuden ständin kanssa. Ihastumiseen meni n. 20 sekuntia, ennen kuin rupesin tinkimään hintaa. Nyt on tunti jo soiteltu ja erittäin tyytyväinen olen ostokseen :) Kurzweilia en päässyt kokeilemaan, mutta jos se oli näistä 3:sta vaihdoehdoista kevyin soittaa, niin luulen, että tuo Yamaha oli ihan hyvä valinta :P | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)