Aihe: Engl e530 ja kyselyikä.
1
Barska
06.12.2005 22:35:02

Juu, räkissä olis tilaa tuollaisen verran, ja testireissulle mielis.. Oikeastaan sellaista modernia higainia voisi tarvita. Siis tuosta voisi sellaiset irrota? Entäs puhdas? Soundillisesti sukua screamerille?? Kukaan kokeillut/omistanut? Toimiiko millaisen päätteen kera?

Muita edullisia putkietusiakin saa kehua, siis nimenomaan rankempiin säröihin taipuvia..
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
N33m0
06.12.2005 23:20:39

omistin tollasen aiemmin, kyllä siitä säröä ainakin lähtee enemmän ku tarpeeks tarvittaessa. cleanit olivat aivan mainiot, ei valittamista. syy myymiseen oli engleille ominainen sirinäsoundi korkealla gainilla, tosin sekin lieveni kun putket vaihdoin. löysin peavey rockmasterista oman soundini. ainii ja päättärinä toimi VHT 2/90/2
slow music for slow people
Ben_D
07.12.2005 06:42:09

syy myymiseen oli engleille ominainen sirinäsoundi korkealla gainilla

Ei ole kaikille Engl:lle ominaista. En ainakaan omassani ole ko. "ominaisuutta" huomannut.
oiva tumpeloinen
07.12.2005 10:46:33
Ei ole kaikille Engl:lle ominaista. En ainakaan omassani ole ko. "ominaisuutta" huomannut.

Eikös jossain topicissa itse Ben G. kertonut kaikkien Engl:ien olevan yläpäävoittoisia. Kuitenkin kehunut käyttäneensä jokaista Engl:n konetta ja on maahantuojakin.
Ben_D
07.12.2005 11:05:05

Eikös jossain topicissa itse Ben G. kertonut kaikkien Engl:ien olevan yläpäävoittoisia. Kuitenkin kehunut käyttäneensä jokaista Engl:n konetta ja on maahantuojakin.

Voi olla. Mä en vaan ole nykyisen ENGL:ni kanssa moista huomannut. Powerball on asia erikseen.
Viper51
07.12.2005 11:53:55 (muokattu 07.12.2005 11:55:44)
Tää on taas vähän offtopiccia, mutta kuitenkin...
Savagessa ainakin on tosi murea ja tumma särösoundi.
tuosta "sirinä" soundista ei ole ollut tietoakaan.

Yllätyin ekan kerran kun savagea testasin, koska lead kanavien
soundi oli paljon tiukempi kuin esim. PB:ssä ja Screamerissa.

Omasta mielestäni Englit ei ole kovin yläpää voittoisia,
jos vertaa esim. Krank:iin ja SISO:on.
Ben_D
07.12.2005 12:17:14

Tää on taas vähän offtopiccia, mutta kuitenkin...
Savagessa ainakin on tosi murea ja tumma särösoundi.
tuosta "sirinä" soundista ei ole ollut tietoakaan.

Yllätyin ekan kerran kun savagea testasin, koska lead kanavien
soundi oli paljon tiukempi kuin esim. PB:ssä ja Screamerissa

Olen samaa mieltä.
pekurides
07.12.2005 21:49:36

Juu tuossa e530 olen minäkin huomannu korvia riipivän sirinän.
kaverilla on käytössä ja se vaihto jj:t ja heitti treblet nollille ni sirinät loppu:)

Ei siin miun mielesti ole enemmän kuin tarvitaan säröä, semmosta kasarimenoa...
januszian
09.12.2005 11:34:40

E530 on high gain saundeiltaan saman kuuloinen kuin ENGL powerball. Taitaapa olla joku riisuttu malli samasta etusesta. Tai toisinpäin että nuppi on ENGLin 100W päättäri ja E530 etunen samassa paketissa ja lisämausteilla.

Mä omistin moisen värkin taannoin. Myin pois ostaessani Powerballin. Kuitenkaan ENGL ei tyydyttänyt minua ja ostin Mesan Dual Rectifierin koska tykkään Mesan löysemmästä murinasta. Ja juurikin tummemmasta saundista kuin ENGLin ylämiddlekkyys. Myöskin ENGLin taajuusvaste on maallikon korvaan aika kapea. Ei mene ihan ylimpään kilinään eikä myöskään sinne syvimpään bassoon. Se on jotain siltä väliltä. Valmiiksi nauhoitusystävälliseksi EQ:ttu?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)