Aihe: Metallica studioon
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19
carnation
06.12.2005 15:13:28
Load ja Re-load ja tämä sinfonialevy S&M oli täyttä PASKAA! Metallican nimi olisi niiden aikana pitänyt vaihtaa Countrycaksi tai joksikin muuksi vastaavaksi.

Miksi Countrycaksi, eihän Loadilla ja Reloadilla ole kuin varmaan yksi jonkinasteiseksi countryksi luettava biisi? Blackin aikaan Metallica olisi voinut vaihtaa nimekseen Pussyca tai jotain vastaavaa, koska Nothing Else Mattersissa on niin pilluntuoksuisia melodioita ja kaupallisuuteen tähtääviä ratkaisuja, että pahaa tekee. Sehän on ihan akkojen musiikkia.

Oli hienoa kuulla St. Angerin kaltainen mestariteos...

Totta ;)
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Cathi777
06.12.2005 16:24:53 (muokattu 06.12.2005 16:26:08)

Sitten taas toisaalta St. Angerkin oli ihan jees. Ei kyllä minustakaan ihan sitä mitä odotin/olisin halunnut, mutta empä ole tuon ostamista kyllä katunutkaan.

Mun mielestä ainoa huono Metallica levy on juuri St. Anger. En ole kertaakaan jaksanut kuunnella levyä edes kokonaan. Niin puuduttavaa materiaalia ja sitten ne soundit vielä tekee siitä todella huonon. Ainoan kerran, kun olen melkein kokonaan jaksanut kuunnella oli se, kun kuuntelin sen siitä dvd:ltä, kuulostaa huomattavasti paremmalta.

Aikoinaan kanssa Load oli kova pettymys, kun se julkaistiin ja jäikin pitkäksi aikaa kaappiin lojumaan. Sitten otin sen jossain vaiheessa uudestaan käsittelyyn ja tajusin, että tämähän on kerrassaan loistava levy. Ihan sama, että kuulostaako se samalta kuin Metallica 80-luvulla, jos niin olisi niin koko bändi olisi jo unohtunut. Load on loistava, Reload ei niinkään, mutta ei sekään huono levy ole.
Only pop music can break my heart...
Cathi777
06.12.2005 16:24:57 (muokattu 06.12.2005 16:26:00)

Tuplat tuli vahingossa.
The Nakkisormi
06.12.2005 17:11:32
Metallicaa voidaan verrata Maradonaan. Ei hänen vanhoja saavutuksiaan ketään kiistä, vaikka hän on nykyään läski narkkari.
Proud member of KISSARMY
Soma city ward
06.12.2005 18:22:36
Mun mielestä ainoa huono Metallica levy on juuri St. Anger. En ole kertaakaan jaksanut kuunnella levyä edes kokonaan.

Kuunteleppa se vaikka n. 10 kertaa lävitse niin voi mielipide muuttua.
En itsekään pystynyt kuuntelemaan sitä kokonaan ekalla kuuntelulla, kun se kuulosti niin käsittämättömän paskalta aluksi. Jokusen kerran kuunneltuani se aukesi jotenkin ihmeellisesti. Luulen, että se porukka joka St. Angeria haukkuu paskaksi, ei ole kuunnellut levyä kun max. 2 kertaa.
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
Cathi777
06.12.2005 19:12:13

En itsekään pystynyt kuuntelemaan sitä kokonaan ekalla kuuntelulla, kun se kuulosti niin käsittämättömän paskalta aluksi. Jokusen kerran kuunneltuani se aukesi jotenkin ihmeellisesti. Luulen, että se porukka joka St. Angeria haukkuu paskaksi, ei ole kuunnellut levyä kun max. 2 kertaa.

Ja itse asiassa se voiskin olla ihan hyvä levy jos ei joka biisissä olisi puolet liikaa. Todella idioottimaista pidentää kappaleita jos kappaleessa ei ole kuitenkaan mitään uutta kerrottavaa sen puolivälin jälkeen. Ja levy, joka kestää 70 minuuttia niin ei voi koskaan olla kovin vahva kokonaisuus.
hardsa
06.12.2005 20:02:48
Ja itse asiassa se voiskin olla ihan hyvä levy jos ei joka biisissä olisi puolet liikaa. Todella idioottimaista pidentää kappaleita jos kappaleessa ei ole kuitenkaan mitään uutta kerrottavaa sen puolivälin jälkeen. Ja levy, joka kestää 70 minuuttia niin ei voi koskaan olla kovin vahva kokonaisuus.

Komppaan, sitä on jotenki oppinu System Of A Downin kautta, että yhtä riffiä ei tartte kiertää kaheksaa kertaa, että biisistä tulee hyvä tai "uskottava". Mutta eikö nuista Metallican kolmea viimistä uutta materiaalia siältäneestä levyistä oo kärsiny vähän liian pitkistä biiseistä?
"Schumacher kärjessä, Häkkinen johtaa" Matti Kyllönen. Pastilli?
moottorisaha
06.12.2005 20:18:23

Mutta tietynlaisen hokemisen ja junnaavuden voi tehdä pirun tyylikkäästikkin, kuten esim. The Thing That Should Not Be:ssa. Helvetin siisti rakenne, vaikka siinä junnataan käytännössä niitä kahta riffiä koko biisin ajan edestakaisin.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Maatuva_muumi
06.12.2005 21:20:08
Hoho! Pelastit aamuni... vähän niinkun sanois että kahvinpurut on hyviä viilin joukossa.

No se on minun mielipiteeni eikä sitä saa millään viileillä muutettua. Johtunee ehkä siitä että olen kasvanut metallican tahdissa niin tiedän millon metallican levy on hyvä ja milloin huono.
Hevi on parasta paskanakin.
Maatuva_muumi
06.12.2005 21:28:14

Tuen tuota.
Erään lehden arvostelussa sanottiin, että metallican st. anger on levy, johon joko sekoaa tai sitten sitä pitää paskana. Mitää välivaihetta siinä ei ole.
Minä kuuntelin st. angerin ekalla kerralla putkeen läpi, ja heti sen jälkeen uudestaan :) aukeni, ja minusta se on loistava levy.
Maatuva_muumi
06.12.2005 21:33:33 (muokattu 06.12.2005 21:34:05)
Mutta tietynlaisen hokemisen ja junnaavuden voi tehdä pirun tyylikkäästikkin, kuten esim. The Thing That Should Not Be:ssa. Helvetin siisti rakenne, vaikka siinä junnataan käytännössä niitä kahta riffiä koko biisin ajan edestakaisin.

Todellakin ^^
Loistava biisi.
Metallica on yksi niistä harvoista bändeistä, joka pystyy sovittamaan sävellyksensä mallikkaasti, oli ne sitte vaikka yhtä sointua ja tekemään niistä aivan pirun hienoja.
Maatuva_muumi
06.12.2005 21:44:15
Load ja Re-load levyt tehtiin vain sen takia kun bändillä oli rahapula niin piti tehdä jotaki materiaalia joka saattaisi myydä että sitte saisi sen avulla tehtyä st. Angerin kaltaisen teoksen.
Tuskin kukaan oikeasti edes muistaa load ja re-load levyiltä yhtään hitiksi noussutta biisiä?
Hetfield
06.12.2005 21:45:21

Load ja Re-load levyt tehtiin vain sen takia kun bändillä oli rahapula niin piti tehdä jotaki materiaalia joka saattaisi myydä että sitte saisi sen avulla tehtyä st. Angerin kaltaisen teoksen.
Tuskin kukaan oikeasti edes muistaa load ja re-load levyiltä yhtään hitiksi noussutta biisiä?

Niin tää on vissiin taas niitä provoja =D
Metal up your Ass | Not only do I not know the answer... I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS!!!
Maatuva_muumi
06.12.2005 21:46:12
Niin tää on vissiin taas niitä provoja =D

Vissiinki joo :D
etnopoju
07.12.2005 07:45:24

kai sitä nyt tietää, jos jostain ei pidä? ei musiikkia tarvitse "tajuta". ei mun tarvitse mennä joka kerta kauppaan, kun uusi britney spearsin levy tulee kauppoihin ja kuunnella sitä tuhatta kertaa tietääkseni, että se ei ole mun juttu.

epäilen suuresti, että metallicalla olisi ollut rahapula.

ja kuinka moni vanhan metallican biiseistä muka on hittejä? ei metallica ole alun perin mikään hittibändi.
Maatuva_muumi
07.12.2005 10:42:51
ja kuinka moni vanhan metallican biiseistä muka on hittejä? ei metallica ole alun perin mikään hittibändi.

No esimerkkeinä seuraavat:

Ride The Lightning, Fade To Black, Master Of Puppets, One, Blackened, Enter Sandman, Nothing Else Matters, The Unforgiven,Sad But True.. niitä on vaikka kuinka, mä en jaksa luetella niitä kaikkia.
Metallica on tehnyt monia hittejä. Itse en ole esimerkiksi radiossa kuullut koskaan yhtään Load:lla ja Re-load:lla olleita biisejä.

Ja metallicalla oli rahapula. ne itse sanoivat sen.
aivokuolio
07.12.2005 11:00:05

Ride The Lightning, Fade To Black, Master Of Puppets, One, Blackened, Enter Sandman, Nothing Else Matters, The Unforgiven,Sad But True.. niitä on vaikka kuinka, mä en jaksa luetella niitä kaikkia.
Metallica on tehnyt monia hittejä. Itse en ole esimerkiksi radiossa kuullut koskaan yhtään Load:lla ja Re-load:lla olleita biisejä.

Hei oikeesti, onhan tää provoilua?
mustan huoneen testi.
HaloOfFlies
07.12.2005 11:10:32

One oli oikeastaan bändin ensimmäinen hitiksi luokiteltava kappale. Siitä se todellinen läpimurto lähti käyntiin. Vaikka esim. Master Of Puppets ja Ride The Lightning kiipesivätkin listoilla korkealle, ei niitä soitettu radiossa lainkaan. Blackilta, Loadilta ja Re-Loadilta sen sijaan on tullut radiohittejä melkoinen määrä. Mama Said, Until It Sleeps, Unforgiven II jne.
First they steal your mind and then they steal your soul
Hannu H.
07.12.2005 11:14:50

Until it Sleeps? Mama Said? Fuel? The Unforgiven II? Bad Seed?

Kyllä tuo kaksikko blackin ohella on metallican parasta materiaalia imo.. S&M Korjaa koko potin sitten..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)