leoni 03.12.2005 17:15:40 | |
---|
Ostin tuossa juuri uuden 5 kielisen basson ja kävin sen asiantuntijalla heti säädätyttämässä kondikseen. Alun perinkin H ja E kieli särisee nauhoihin ja soittaessa se häiritsee kun kuuluu niin sanotusti "naputusta". Säätäminen ei näköjään auttanu tai sitten säätäjä on tehny jotain väärin. Mutta mitäs ite asialle voisi tehdä. tuntuu että H ja E kielet ovat niin lähellä kaulaa, että sen takia särisee niin.. |
willie 03.12.2005 18:01:20 | |
---|
Ostin tuossa juuri uuden 5 kielisen basson ja kävin sen asiantuntijalla heti säädätyttämässä kondikseen. Alun perinkin H ja E kieli särisee nauhoihin ja soittaessa se häiritsee kun kuuluu niin sanotusti "naputusta". Säätäminen ei näköjään auttanu tai sitten säätäjä on tehny jotain väärin. Mutta mitäs ite asialle voisi tehdä. tuntuu että H ja E kielet ovat niin lähellä kaulaa, että sen takia särisee niin.. Säätäjä ehkei sitten vaan osannut.. Tässä kunnon säätäjä, jos asut PK-seudulla : http://www.lottonen.com/ Syynä voi (monen muunkin lisäksi) olla liian suora kaula. Itse olen säätänyt/säädättänyt omat bassot niin, että kaula taipuu hieman ylöspäin 5. nauhan kohdalta. Ei särise vaikka kielet ovat erittäin matalalla ja soittoteknikkaani on arvosteltu jopa repiväksi. Tosin käytän kyllä vain 4-kielisiä bassoja. |
kake313 03.12.2005 18:23:13 | |
---|
yleenssäkkin kaulan tulisi olla hieman käyrä.. minkä merkkinen basso sinulla on? Jos omistat jonku Harley Bentonin nii turha odottaa että särinä loppuu.. "Levykuitu lessu" |
poppamies 03.12.2005 18:54:56 (muokattu 03.12.2005 18:57:13) | |
---|
yleenssäkkin kaulan tulisi olla hieman käyrä.. minkä merkkinen basso sinulla on? Jos omistat jonku Harley Bentonin nii turha odottaa että särinä loppuu.. Sinä se vaan jaksat useammalla palstalla haukkua Harley bentoneita. Eihän ne ole mitään Fenkkuja eikä Gibsoneja mutta kymmenesosahintaan esikuvastaan ihan toimivia pelejä. On se merkillistä että joillekin tämä HB'n haukkuminen antaa kiksejä. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! |
leoni 03.12.2005 19:12:37 | |
---|
Kiitoksia vastauksista :) juu omistan juuri Warwickin basson eli laatu peli on. Pitää kävästä uudestaan säätäjän puheilla josko sais sen kuntoon. |
pardy 03.12.2005 19:16:30 | |
---|
Kiitoksia vastauksista :) juu omistan juuri Warwickin basson eli laatu peli on. Pitää kävästä uudestaan säätäjän puheilla josko sais sen kuntoon. Suosittelen että opettelet ite säätämään: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610 Saa just eikä melkein sellasen ku haluaa. |
Teijo K. 03.12.2005 19:48:55 | |
---|
Suosittelen että opettelet ite säätämään: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610 Saa just eikä melkein sellasen ku haluaa. Juu, säädättämisen suuri ongelma on se, että ihan soittotyyli ratkaisee tarvittavat säädöt. Säätäjä tekee kaikkiin sellaiset keskiverto-perus tällit ja ne ei välttämättä kaikille sovi. Kun minä soitan noilla omilla sbassoilla on soundi juuri mukava, ja mitään ihme ylimääräisiä kolinoita ei tule. Melkein kuka tahansa muu joka niillä testailee saa hirveät särinät ilmoille. Ne kun on säädetty miun tatsille kivoiksi. Munsta. |
J.Hollström 03.12.2005 21:34:22 | |
---|
Vialla on se, että instrumentin haltija ei ole vielä ottanut omaa soitinta haltuun. Ko. säätötoimet kuuluu jokaisen soittajan perustaitoihin. Ei saa olla niin tumpelo soittaja, ettei osaa säätää muutamaa ruuvia sen mukaan, millaiseksi oman soittimensa haluaa. Rautakanki on bassosta seuraava säädettävä kapistus. Jukka Hollström |
Finite Fear 06.12.2005 11:56:36 | |
---|
Vialla on se, että instrumentin haltija ei ole vielä ottanut omaa soitinta haltuun. Ko. säätötoimet kuuluu jokaisen soittajan perustaitoihin. Ei saa olla niin tumpelo soittaja, ettei osaa säätää muutamaa ruuvia sen mukaan, millaiseksi oman soittimensa haluaa. Rautakanki on bassosta seuraava säädettävä kapistus. Minä olen jusiisa samaamieltä, mutta pitää ottaa huomijoon että jotku on alottelijoita. sami kiviniitty |
Hullu basisti 06.12.2005 12:05:17 | |
---|
Nii-i. Kukaan ei oo seppä syntyessään, mutta harjoitus tekee mestarin. Basson säädön oppii helposti ja nopeasti, kunhan muistaa että maltti on valttia ja tekee pieniä säätöjä kerrallaan (ettei tuu kaularauta otelaudasta läpi tms.). "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
J.Hollström 06.12.2005 12:12:46 | |
---|
Minä olen jusiisa samaamieltä, mutta pitää ottaa huomijoon että jotku on alottelijoita. Aivan totta, tämä tahtoo juskus täällä kommentoidessa unohtua. Varsinkin jos kommentoi tossa perjantai-ilta ysin pintaan. Jukka Hollström |
kake313 06.12.2005 20:52:18 | |
---|
Sinä se vaan jaksat useammalla palstalla haukkua Harley bentoneita. Eihän ne ole mitään Fenkkuja eikä Gibsoneja mutta kymmenesosahintaan esikuvastaan ihan toimivia pelejä. On se merkillistä että joillekin tämä HB'n haukkuminen antaa kiksejä. Pidätkö oikeen tilastoa mun sanomisista... "Levykuitu lessu" |
Pidätkö oikeen tilastoa mun sanomisista... Ei tarvitse pitää tilastoa muistaakseen typerät kommentit. Ole vastedes hiljaa jos ei ole asiaa. Jos on asiaa, perustele se. Jos et pysty, ole jälleen hiljaa. Kiitos. |