afro 05.12.2005 14:13:52 (muokattu 05.12.2005 14:15:05) | |
---|
Jos nyt sattuisin olemaan kiltti ja tontut näkemään sen niin voisin ehkä vaihtaa virveliä parempaan... Muista kuitenkin, että vaikka täällä suositellaan vain muutamaa merkkiä, kannattaa (jos mahdollista) kuitenkin tarkastaa mahdollisimman monta eri vaihtoehtoa läpi. Sinä olet se, joka tulevaa rumpuasi soittaa. Kumu ja Ludarit ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja, mutta älä sulje pois myöskään Yamahaa, Pearlia tai pienempiä valmistajia, kuten juuri Ayottea tai Bradya. Näistä löytyy todella maukkaan kuuloisia pelejä. Vaikka hinnat ovatkin hieman korkeammat, kannattaa ostaa kerralla mieleinen, eipähän jää harmittamaan. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
KnifeChase 05.12.2005 16:29:09 | |
---|
Yep, Kokeilemalla se oma rakas rumpu löytyy. Minulla pitemmältä ajalta kokemusta 5,5" syvästä acrolitestä ja 5,5" sekä 6,5" syvistä supraphonicseista ja kaikki ovat mielettömän hyviä kapistuksia, äänityksissä niistä irtoaa aivan mahtavat presencet mutta livenä ovat aika "kimakoita". Acrossa on luonnollisesti alumiinirumpuna hieman pehmeämpi ääni. Joka tapauksessa olen yleiskäyttöisimmiksi virveleiksi todennut 6,5" syvän Pearl session customin ja PDP Woodhoop virvelin, näillä vetelee joka paikassa, joskin pearli on aika ilmeetön mutta ah kuinka tumma, eikä käy eka rivin mummoillakkaan korviin. Lisäksi olen aikoinani tehnyt vanhasta 13" x 8" yamahan mahonki tomista virvelin joka on ehkä paras rumpu, jolla olen koskaan soittanut, mutta sekin vain tiettyihin tiloihin ja läskimpään/rockimpaan turpiinveto soundiin. ---> tästä vois saada vaikka oman topicin; omat virveliprojektit... Eli: etsivä löytää, halpoja vaihtoehtoja on olemassa ja niistä on mukava täällä palstoilla keskustella ja käydä musaliikkeissä taputtelemassa..... ---Ei kait siinä--- |
J. Cool 05.12.2005 16:38:50 | |
---|
Kalliimmat Yamahat on kans pirun hyviä. kiinnostais kokeilla tuota wecklin aluminium signaturea. kaks eri mattoa, pitäis irrota tiukka ja tarkka sekä pehmeä pikkusäädöllä. ainakin se tiukka soundi oli todella jumalaisen kuulonen kesällä parin metrin päästä kuunneltuna. taitaa vaan maksaa sen 800e enkä tiä saako edes muualta ku jenkeistä tällä hetkellä. Kumu taittuu kumminkin tuohon pehmeeseen osastoon paljon paremmin kuin kräkkiin. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
MJP 05.12.2005 17:06:35 | |
---|
kiinnostais kokeilla tuota wecklin aluminium signaturea. kaks eri mattoa, pitäis irrota tiukka ja tarkka sekä pehmeä pikkusäädöllä. ainakin se tiukka soundi oli todella jumalaisen kuulonen kesällä parin metrin päästä kuunneltuna. taitaa vaan maksaa sen 800e enkä tiä saako edes muualta ku jenkeistä tällä hetkellä. Kumu taittuu kumminkin tuohon pehmeeseen osastoon paljon paremmin kuin kräkkiin. Alumiinista Weckliä ei tällä hetkellä tehdä, Yamaha vaihtoi metallirungot saumattomista saumallisiin ja Davelle ei kelvannut. |
J. Cool 05.12.2005 17:23:12 (muokattu 05.12.2005 17:23:59) | |
---|
Alumiinista Weckliä ei tällä hetkellä tehdä, Yamaha vaihtoi metallirungot saumattomista saumallisiin ja Davelle ei kelvannut. no tuskin tarvii kelvatakaan, jos kerran saa itse kehittää oman signaturemallistonsa. sääli vaan sitten ettei tuota ilmeisesti sitten olla pahemmin testaamassa. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
markkuliini 05.12.2005 20:16:07 | |
---|
Yep, Kokeilemalla se oma rakas rumpu löytyy. Minulla pitemmältä ajalta kokemusta 5,5" syvästä acrolitestä ja 5,5" sekä 6,5" syvistä supraphonicseista... 5,5" syvät Supra ja Acro... Never heard.... Mikäs tässä nipottaessa... www.vasamayhtye.com |
vapauskauppias 05.12.2005 22:04:42 | |
---|
5,5" syvät Supra ja Acro... Never heard.... Mikäs tässä nipottaessa... Nipotetaan lisää: Acrossa on luonnollisesti alumiinirumpuna hieman pehmeämpi ääni. Supratkin ovat alumiinia ellei sitten käsiisi ole sattunut sarjanumeroton Key Stone badgellinen, joka sattuu olemaan (todella harvinainen) COB eli siis kromattua messinkiä. |
Niskamies 05.12.2005 22:06:09 | |
---|
Supratkin ovat alumiinia ellei sitten käsiisi ole sattunut sarjanumeroton Key Stone badgellinen, joka sattuu olemaan (todella harvinainen) COB eli siis kromattua messinkiä. Eivätkös Acrolitet ja Supraphonicit olet ludalloyta? Ja supraahan sai myös pronssisena? |
Epämuusikko 05.12.2005 23:07:47 | |
---|
no tuskin tarvii kelvatakaan, jos kerran saa itse kehittää oman signaturemallistonsa. sääli vaan sitten ettei tuota ilmeisesti sitten olla pahemmin testaamassa. Ai niinkuin Zildjianille? "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
vapauskauppias 05.12.2005 23:22:07 (muokattu 05.12.2005 23:22:31) | |
---|
Eivätkös Acrolitet ja Supraphonicit olet ludalloyta? Ja Ludalloy on eräänlaista alumiinia. Ja supraahan sai myös pronssisena? Tietenkin saa. Kun puhutaan suprasta, puhutaan alloy-suprasta. Kun puhutaan pronssisuprasta, puhutaan pronssisuprasta. :) |
J. Cool 06.12.2005 12:57:41 | |
---|
Ai niinkuin Zildjianille? heheh, no mutta tuo wecklin sabianin signature on kyllä ihan tervetullut sarja. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Epämuusikko 06.12.2005 12:59:17 | |
---|
heheh, no mutta tuo wecklin zildjianin signature olisi ollut kyllä ihan tervetullut sarja. "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
J. Cool 06.12.2005 13:33:27 | |
---|
heheh, no mutta tuo wecklin signature kyllä ihan tervetullut sarja. joo olis kyllä kelvannu! en jaksa korjata lainaussoosia. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
hollmi-5 06.12.2005 16:55:38 (muokattu 06.12.2005 17:34:30) | |
---|
Täällä Kumua suositellaan minkä keretään. Helvetin hyviä rumpuja kyllä, mutta kyllä nekin saa kuulostamaan huonolta. Itse asiassa hyvinkin huonolta. Kuultu on. Yhden kokonaisen keikan olen Kumun virvelillä soittanut. Eilen kuulin Kumua sitten livenä toisen soittamana viimeiksi. Sitä ennen minulla on montakin kokemusta sekä soitettuna, että kuunneltuna. Siksi en omista Kumun virveliä. Bändini kitaristi kuvaili eilisen virvelin soundia sanalla: "RÄPS" Itse veikkaisin Kumun soundin paranevan reilusti, jos sen virvelin maton mustat ja paksut kangassuikaleet korvaisi ohuemmilla ja muovisilla. Tai peräti naruilla, jollaiset minulla on monessa virvelissä. Toki minkä tahansa virvelin saa kuulostamaan huonolta. Kaikkia ei vain saa soundaamaan hyvältä. Mika Hollström |
Hulfok 06.12.2005 16:56:24 | |
---|
Onko kukaan testannu sowon virveleitä? Kiinnostais helvetisti.. |
hollmi-5 06.12.2005 16:57:40 (muokattu 06.12.2005 17:00:01) | |
---|
Ja supraahan sai myös pronssisena? Ja messinkisenä: COB- eli crome over brass-mallit ja suurin osa Black Beauty-malleista. Supratkin ovat alumiinia ellei sitten käsiisi ole sattunut sarjanumeroton Key Stone badgellinen, joka sattuu olemaan (todella harvinainen) COB eli siis kromattua messinkiä. Mulla on tuo sarjanumeroton COB. Tosin nykyisinkin valmistetaan COB-Supria. Välissä vain oli reilun 40-vuoden tauko. Mika Hollström |
Mulla on tuo sarjanumeroton COB. Tosin nykyisinkin valmistetaan COB-Supria. Välissä vain oli reilun 40-vuoden tauko. Joo, totta puhut. Minulle vaan Ludwigeja ovat nämä vanhemmat pelit. Mielikuvia, mielikuvia. Varmasti ovat erittäin hyviä nykyludaritkin, mutta niissä ei kuitenkaan ole sitä fiilistä, jonka KB ja B/O badget tekevät. Tai näin siis minun kohdallani. Voisin muuten ottaa tuon COB:n sinulta pois jaloista pyörimästä. :-) |
hollmi-5 06.12.2005 18:53:57 | |
---|
Noita COB-virveleitä on kylläkin tehty silloin tällöin ylijääneitä Black Beauty-runkoja kromaamalla. Vain harvoja yksilöitä, joten siellä saattaa joskus yllätys olla omistajalle mieluinen, kun paljastuu se Ludalloy- runko COBiksi. Oma 1960 COB ei ole aktiivisesti myynnissä, mutta joku saattaa joskus tehdä tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä ;-) Mika Hollström |
vapauskauppias 06.12.2005 19:56:06 | |
---|
Oma 1960 COB ei ole aktiivisesti myynnissä, mutta joku saattaa joskus tehdä tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä ;-) Mitä, mitä?!? Eikö tämä muka ole sellainen: Voisin muuten ottaa tuon COB:n sinulta pois jaloista pyörimästä. :-)? |
hollmi-5 06.12.2005 21:13:12 | |
---|
Mika Hollström |