Aihe: Podxt:llä nauhottaminen
1
anma86
08.09.2005 12:27:17
Eli miten/millä ohjelmalla olette nauhoittaneet podilta musiikkia usb:n kautta?
Exhausted
08.09.2005 12:44:37

Cool Edit Pro ja Cubase SX. Juju on siinä että Podista tulee äänikortti, eli kuuntelukin pitää hotaa podin outputtien kautta. Menet ohjelman asetuksiin ja vaihdat ääniajuriksi POD XT ja sillä pitäisi hoitua. Itsellä on nykyisin podi koko tietokoneen oletusääniajurina. Podin outputti taas menee stereoihin. Näin siis voin kuunnella tietokoneelta ja soittaa kitaraa stereoihin, vaikka samaan aikaan!
LamaAjanElvis
08.09.2005 12:58:57
onko se juuri tuo XT joka on usbilla varustettu malli? veronpalautusten jälkeen varmaankin hommaan kyseisen värkin.
alkaa jo sapettamaan kun ei tunnu saavan millään muulla keinolla soittoa koneelle ilman sähinöitä ja rätinöitä.
I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista. Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
Exhausted
08.09.2005 13:28:04

joo vaan xt-podeissa on usbi
wiggy
06.12.2005 14:55:15

Sori tää on hitusen vanha topic, mutta juuri sopiva.

Millainen latenssi XT:n kautta tulee? Ja onko se kitaran kuuntelu suoraan podista vai kiertääkö se koneen kautta.

Tämänhetkinen setuppi itelläni on pod2 M-audio Audiophilen line iniin, kuuntelu kuulokkeilla Audiophilen ulostulosta. Mietin pod XT:n hankintaa, ja askarruttaa, onko se USB:n kautta äänittäminen parempi menetelmä kuin nykyinen.
Exhausted
06.12.2005 14:57:40

Minulla ainakin XT toimii koneen äänikorttina äänittäessä, eli kuuntelua ei saa edes tulemaan tietokoneen muusta äänikortista vaikka haluaisi. Tässä tapauksessa mitään ylimääräistä latenssia tietenkään ei tule. Itsellä on välillä ollut jotain ongelmia Cubasessa sen suhteen että nauhoitettu raita on joitain kymmeniä millisekunteja jäljessä. Nämä tietty saa korjattua, mutta vittumaistahan se on. Tosin Cool Editillä nauhoittaessa näin ei ole käynyt koskaan, joten tuskin se pelkästään Podista johtuu.
E.Q
06.12.2005 15:15:50
Minulla ainakin XT toimii koneen äänikorttina äänittäessä, eli kuuntelua ei saa edes tulemaan tietokoneen muusta äänikortista vaikka haluaisi. Tässä tapauksessa mitään ylimääräistä latenssia tietenkään ei tule. Itsellä on välillä ollut jotain ongelmia Cubasessa sen suhteen että nauhoitettu raita on joitain kymmeniä millisekunteja jäljessä. Nämä tietty saa korjattua, mutta vittumaistahan se on. Tosin Cool Editillä nauhoittaessa näin ei ole käynyt koskaan, joten tuskin se pelkästään Podista johtuu.

No muttakun.

Mulla taas XT toimii äänikorttina äänitettäessä ja SBLive kuuntelussa, en edes tiennyt että XT:n kautta saa myös monitoroitua tietokonetta, täytyykin kokeilla tuota.

Cooleditillä olen yleensä äänitellyt ja juuri siinä olen havainnut tuon pienen viiveen jonka olen ajatellut menevän hitaan ja vanhan tietokoneeni piikkiin.
K100#10
McNulty
06.12.2005 15:20:38
Minulla on tuo XT ihan erikseen... menee Y-piuhalla Podista tietokoneen taakse pienellä stereoplugilla äänikortin inputtiin. Eli siis kaksi isoa monoplugia -> yksi pieni stereo.

Kuulee mitä soittaa ja mitä nauhoittaa. Nuendoa käytän softana... ja GuitarPorttia :)
Eye Of Horus - Official muusikoiden.net firestarter & instigator. Panzergeneral bonecrusher!
battery
06.12.2005 15:24:31
Joo homma toimii kuin joululahja cubase sxllä ja podxt live usbin kautta koneeseen.. kuulee koneelta kaiken ja kuulee mitä soittaa.. ohjauspaneeliin ilmestyy podxt kohta josta voi säätää noita monitorointia ja muuta asiaan liittyvää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)