Aihe: Bentonin kielisetit
1 2 3
koponen
05.12.2005 21:47:25 (muokattu 05.12.2005 21:47:50)
Juu jälleenmyyjälle jää se 3€/kielisetti niin kyllä on huimat katteet. Joku kielisettien myyminen on ihan pelkkää palvelua eikä toisaankaan mitään bisnestä. Ja jos joku huomaa markkinaraon niin eikun laitatte kielikaupan pystyyn ja tilaatte sitten tavaraa sisään mistä haluatte. Voi valivali...
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
apuri
05.12.2005 22:27:42
Kyllä se näin vain menee. Eipä tarvitse montaa kertaa tavaraa tilata ohi maahantuojan niin seuraavan kerran kun maahatuojalle soitaa ja kysyy että löytyykö jotain tavaraa niin ne sanoo että löytyyhän sitä mutta sinä voit tilata ne sieltä thomannilta ja siihen loppui yhteistyö. Esimerkkejähän tästäkin löytyy.

Eu-alueella tavarat liikkuvat vapaasti. Suomessa on näitä musakamojen maahantuojia jotka eivät osaa sopeutua muuttuviin markkinoihin (pidetään mustasukkaisesti kiinni vanhoista hintapolitiikoista ja ihmetellään kun myynti hyytyy). Voi hyvinkin olla että saitenkatalog ja suomen maahantuoja ostavat settinsä samasta paikasta. Suomeen tuotaessa mukaan tulee turha välikäsi ja välistävetäjä.
Jotkut muut merkit ovat jo keventäneet organisaatiotaan niin ettei mitään ylimääräisiä välistävetäjiä tarvita. musakauppiaiden kannattaisi varmasti ottaa yhteyttä kieliä tekeviin yrityksiin suoraan ja koittaa neuvotella asioista...
Aki
05.12.2005 23:36:40

Aika raskaita syytöksiä heittää noin vaan ilmaan.

Molemmista puljuista ovat ihan puhelimessa asiakkaalle (minulle) sanoneet tilaavansa milloin mistäkin kun aihepiiriä on vähääkään sivuttu. Erästäkin 1700€:n tuotetta myytiin halvemmalla kuin maahantuojan sisäänostohinta. Nämä laitteet olivat tilanneet oliko se nyt Belgiasta.

Rajua tekstiä, kyllä, mutta eipä näitä kukaan kovin tehokkaasti yritä edes salailla.

Kannattavuudesta puheenollen, eipä kannata suomalaisten enään hankkia Carvinin tuotteita kun on maahantuoja. Perus Bolt lähtee tehtaalta ympäri maailmaa $559 + rahti + tulli + vero, Suomessa laite maksaa jotain 1350€. Tässä se hauska osuus: Carvin.com ei enään lähetä näitä Suomeen yksityisille, koska Suomessa on maahantuoja joka hoitaa kaiken Suomen jälleenmyynnin! Voi kun kivaa että ollaan saatu maahantuoja!

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
koponen
05.12.2005 23:42:49
Suomeen tuotaessa mukaan tulee turha välikäsi ja välistävetäjä

On ikävää jos paikallinen musiikkiliike mielletään vain välikädeksi ja välistävetäjäksi. Kai sieltä joissain kaupungeissa sentään saa myös palvelua ja mahdollisuuden tutustua tavaraan ennen ostopäätöstä. Näitä juttuja kun lukee, niin tuntuu siltä että soittajan toive olisi se että musakaupat häviäisi suomesta kokonaan.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
apuri
05.12.2005 23:54:05
On ikävää jos paikallinen musiikkiliike mielletään vain välikädeksi ja välistävetäjäksi. Kai sieltä joissain kaupungeissa sentään saa myös palvelua ja mahdollisuuden tutustua tavaraan ennen ostopäätöstä. Näitä juttuja kun lukee, niin tuntuu siltä että soittajan toive olisi se että musakaupat häviäisi suomesta kokonaan.

Maahantuoja ei ole sama asia kuin paikallinen musiikkiliike...
Volume
06.12.2005 04:50:25 (muokattu 06.12.2005 04:54:07)
Jos ei Bentonin kielisetit miellytä, kannattaa kokeilla myös Pyramidin kieliä. Itellä ollut käytössä nyt parisen vuotta, ja tyytyväinen oon eikä kovin kalliikskaan oo tullut. Hyvin kestää kovaakin soittoa, eikä mulla oo tapana nyplätä kitaraa muutenkaan, ja kaks tai kolme kuukautta on yleensä normaali kieltenvaihtosykli mulla. Harvemmin katkeilee ja sointi säilyy pitkään, ja eihän ne ihan sysipaskoja voi olla kun Beatlesitkin käytti niitä. :-)

Setin hinta noin 3 €. GHS:n boomerseja tilasin viimeks testiin viis settiä enkä ollut läheskään niin tyytyväinen kuin Pyramideihin. Eihän noikaan helpolla katkeile kun satulassa ja tallassa ei oo turhaa röhöö, mutta tatsi on jotenkin erilainen kuin pyramideissa joihin oon tottunut.

HB:n kielisatsit otan seuraavan kerran kokeiluun, tää soittelu kun on jatkuvaa budjetointia.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Aki
06.12.2005 10:35:52

eihän ne ihan sysipaskoja voi olla kun Beatlesitkin käytti niitä. :-)

Taitaa olla eri Pyramid. Nykyäänhän saa kans jotain kalliita vintage-Pyramideja, jotka on ihan eri juttu kun noi Thomannin halpikset.

-Aki.
Les Fender
06.12.2005 11:04:10
Jotenkin on aina tuntunut vähän hassulta tämä keskusteku näistä eri kielimerkkien eroista. Tällähetkellä omissa kitaroissa on kiini DADAarion, Elixirin. GHSn ja Ernie Pallon setejä. Ainoa joka noista tuntuu selkeästi erillaiselta on Elixir, muita en pystyisi käytettyinä erottamaan toisistaan. Uusina Erniet tuntuu paremmilta kun muut. GHS uutena vähän "nihkeä" mutta erot tasottuu kun kilometrejä kertyy. Mystisiä katkeamisia en ole missään merkissä havainnut.

Onkohan minussa jokin pahanlaatuinen vika kun pystyn soittamaan usealla merkillä=)

HBn kieliä en ole kokeillut ja epäilen että ovat laadultaan jotain sellaisia mitä käytetään halvemmissa kitaroissa ensiasennuskielinä. Lupaan kuitenkin näin pukkeja odotellessa olla kiltti ja laitan yhden setin seuraavaan tilaukseen, sit voi "viisastua" tuonkin suhteen.

Eläköön suuri valinnanvapaus näissäkin.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
wiggy
06.12.2005 11:09:03

Ottakaa tässä vertailusa myös huomioon markkinointikulut. Jos vaikka selaatte Guitar Worldia ja katotte montako sivua siellä on dean Markley/ghs/d'addario/ernie ball/ym. -mainoksia verrattuna Harley Benton-mainoksiin. Tai käytte em. firmojen nettisivuilla ja yritätte turhaan löytää HB-saittia. Kyllä markkinointikin on kielisettien myynnillä maksettava.
wiggy
06.12.2005 11:12:38

Jotenkin on aina tuntunut vähän hassulta tämä keskusteku näistä eri kielimerkkien eroista. Tällähetkellä omissa kitaroissa on kiini DADAarion, Elixirin. GHSn ja Ernie Pallon setejä. Ainoa joka noista tuntuu selkeästi erillaiselta on Elixir, muita en pystyisi käytettyinä erottamaan toisistaan. Uusina Erniet tuntuu paremmilta kun muut. GHS uutena vähän "nihkeä" mutta erot tasottuu kun kilometrejä kertyy. Mystisiä katkeamisia en ole missään merkissä havainnut.

Onkohan minussa jokin pahanlaatuinen vika kun pystyn soittamaan usealla merkillä=)

HBn kieliä en ole kokeillut ja epäilen että ovat laadultaan jotain sellaisia mitä käytetään halvemmissa kitaroissa ensiasennuskielinä. Lupaan kuitenkin näin pukkeja odotellessa olla kiltti ja laitan yhden setin seuraavaan tilaukseen, sit voi "viisastua" tuonkin suhteen.

Eläköön suuri valinnanvapaus näissäkin.

Kyllä sen eron huomaa kestävyydessä ja esim. siinä, kuinka nopeasti kielet menee sellaiseen kuntoon, ettei niitä saa kunnolla vireeseen.

Kannattaa muuten aina session jälkeen pyyhkiä kielet ja käyttää GHS:n fast fretiä. Pidentää kielten käyttöaikaa huomattavasti. (Itelläni on muuten yli viisi vuotta ollut sama fast fret-pötkö käytössä, eikä se ole kulunut edes puoleenväliin.)
Les Fender
06.12.2005 11:18:38
Kyllä sen eron huomaa kestävyydessä ja esim. siinä, kuinka nopeasti kielet menee sellaiseen kuntoon, ettei niitä saa kunnolla vireeseen.

No ehkä minäkin sitten kun noita soittovuosia alkaa kertymään, nyt ei ole tullut kun parikytä vuatta räpiköityä.. Jos mulla on liian valikoimaton kuu(la)lo.
ilpoliekkio
06.12.2005 11:33:06 (muokattu 06.12.2005 11:35:14)
Kannattaa muuten aina session jälkeen pyyhkiä kielet ja käyttää GHS:n fast fretiä. Pidentää kielten käyttöaikaa huomattavasti.

Komppaan. Oikeastaanhan tuota kannattaa käyttää myös ennen treeniä, näin ainakin olen saanut vielä parempia tuloksia.

Olen jo useamman vuoden tuota tököttiä käyttänyt, ja kyllä se kielten käyttöikää pidentää ihan huomattavasti. Paras GHS:n tuote. :) (Ko. firman kielet ovatkin sitten jotain aivan muuta kuin hyviä...)
Awaken the suffering
wiggy
06.12.2005 11:46:34

No ehkä minäkin sitten kun noita soittovuosia alkaa kertymään, nyt ei ole tullut kun parikytä vuatta räpiköityä.. Jos mulla on liian valikoimaton kuu(la)lo.

Juu, en minä voi puhua kuin omasta puolestani :-)
Mutta siis ittelläni voi vanhat kielet erottaa jopa silmämääräisesti, koska ne on ihan mustat. Olen happokäsi...
meitu
06.12.2005 11:48:26 (muokattu 06.12.2005 11:48:36)

Tilailin 15 kappaletta nuita euron settejä Thomannilta, saas nähdä miten kestävät. Kielten vaihto useammin ei ole mulle ongelma kun tykkään näpertää niitten kanssa.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Les Fender
06.12.2005 11:56:50
Olen happokäsi...
Jos et ole vielä kokeillut niin kokeile pinnoitettuja esmes Elixiriä, kalliita ja "liukkaan" tuntuisia, (Pahus kun tämä luonnehdinta on niin vaikeaa..happoinen, raikas;) mut kestää paremmin happoja.
Itseäni tosin sähkökitarassa ei hinta/laatusuhde vakuuta, akustisessa kylläkin.
Twinkle
06.12.2005 13:12:33
Jos joku haluaa testata harrikan kieliä, heittäköön minulle pikaviestiä. Tossa on yhä 4 x 10-sarjan kielet ja sitten pari settiä 9-sarjaa.

Hinta on kokonaista 2.5 euroa, mikä sisältää minun katteeni ja postituksen suomeen. Kerätyt varat menee lyhentämättöminä minun taskuuni.
Aki
06.12.2005 13:26:52

Komppaan. Oikeastaanhan tuota (GHS FastFret) kannattaa käyttää myös ennen treeniä, näin ainakin olen saanut vielä parempia tuloksia.

Dunlopilla on rätillä levitettävä tuote "65 String Cleaner" joka on samaan tarkoitukseen. Rätillä levitettäessä myös kielen alta lähtee ömmöt mukaan, siksi olen käyttänyt Dunlopia. GHS:ssä silloin joskus 10 vuotta sitten kokeillessani ärsytti myös se, että on vaikea tietää paljonko sitä tököttiä nyt tuli, vai tuliko. Lopputulos lienee molemmissa tuotteissa samaa luokkaa.

-Aki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)