Aihe: HTPC - jukebox kombo 1 | |
---|---|
![]() 06.12.2005 12:11:17 | |
Muutman päivän olen haaveillut Seeburgin jukeboxista tuonne olohuoneen nurkkaan. Kyselinkin boxeista yleistä palstalla ja pientä juttuakin asian tiimoilta oli. Törmäsin netissä tähän juttuun: http://members.tripod.com/bobgreiner/id57.htm ja siitä se idea sitten lähti, mitä jos koko rungon rakentaisi itse! Olen tässä itsekseni asiaa ideoinut ja kovin moni asia on tässä vielä täysin avoinna ja näihin toivoisin apua tältä palstalta. Pömpelin sisälle olen suunnitelluut alustavasti rutkuttmaan jonkinlaisen Linux-HTPC vekottimen. ohjauspanelin paikalle voisi sijoittaa vaikka pienen 7" tai 8" kosketusnäytön. Kaiuttimen paikalle voisi, jos vain mahdollista, sijoittaa subbarin jnejne.. Sisällä olevat lamput kannattaa varmaan vaihtaa loisteputkiksi, tai sitten energiansäästölampuiksi, jotta lämpötila ei nouse liikaa. Kumpi on parempi? Voikohan linkissä olleiden kuvien perusteella piirrättää cad piirustusta rungosta? Osaako kukaan kertoa missä voi teettää tai vielä hienompaa olisiko joku innostunut ottamaan tehtävän vastuulleen, hyvä harjoitustyö kouluun tai kurssille? Mitä piirrättäminen voisi maksaa? Jukeboxin ulkomitat ovat ilmeisesti: (k x l x s ) 56" x 36" x 25" Entä kuinka nuo kaareutuvat reunalistat tehdään? Sahataanko ne isommasta palasesta muotoonsa, liimataanko ne esim vanerista muotoon tms? Mitä puuta suosittelette tuohon runkoon käytettäväksi? Nyt ei varmaan tarvitse olla hysteerisen tarkka puun soinnillisista ja mekaanisista ominaisuuksista vaan keskittyä enemmän siihen miltä puu näyttää ja kuinka mukava sitä on työstää? Sopisiko mänty runkopuuksi? Ehjät seinät ajattelin tehdä vanerista ja tarpeen vatiessa viiluttaa pinnan. Entä muoviosat. Onko suomessa yrityksiä jotka tekevät mittatilauksena muovipleksejä? Mistä kannattaa lähteä kyselemään. vai onko tuohon jotain kotikutoista konstia, jotta voisi ostaa suoraa muovia ja tehdä nurkkapalat itse. Oikeastaanhan ainoat hankalat palaset ovat nuo etu-ylänurkissa olevat kahteen suuntaan taittuvat palat. Projekti on varmaan vielä pitkään ideointi asteella, mutta toivottavasti joskus pääsen oikeasti aloittelemaan hommaa ja saisin sen vielä kunnollisesti päätökseenikin! Heittäkää villejä ideoita tai tyrmätkää huonot ratkaisut. Kyselläkin saa. Kiitos! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)