Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1047 48 49 50 51
Shitmanek
05.12.2005 21:56:04
No niin, sain nyt "oikeat" kalvot noihin Exportteihin, Remon Emperor Clearit. Virityksen jälkeen olin oikeinkin tyytyväinen soundeihin, juuri sopivan jykevät ja "hevit" mutta silti soivat. Kuulostivat vielä paremmalta kitaroiden kera soitettuna. Täytyy sanoa että tykkään, vaikkeivat nämä mitkään pro-rummut olekaan. Virvelikin kuulostaa siedettävältä :)
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
Migo
05.12.2005 22:18:34
No niin, sain nyt "oikeat" kalvot noihin Exportteihin, Remon Emperor Clearit. Virityksen jälkeen olin oikeinkin tyytyväinen soundeihin, juuri sopivan jykevät ja "hevit" mutta silti soivat. Kuulostivat vielä paremmalta kitaroiden kera soitettuna. Täytyy sanoa että tykkään, vaikkeivat nämä mitkään pro-rummut olekaan. Virvelikin kuulostaa siedettävältä :)

Oliko sinulla noita Remoja ennen Pearlin ne tehdaskalvot? Meinasin vaan, kun itselläni ne raakkuu vielä kiinni rummuissa ja mielestäni soundi on melko kuraa. Kiinnostaisi vain tietää, että kuinka paljon tuo soundi muuttuu...varmaankin aika paljon.
Tykkään soittaa soittimilla.
Shitmanek
05.12.2005 22:19:42
Oliko sinulla noita Remoja ennen Pearlin ne tehdaskalvot? Meinasin vaan, kun itselläni ne raakkuu vielä kiinni rummuissa ja mielestäni soundi on melko kuraa. Kiinnostaisi vain tietää, että kuinka paljon tuo soundi muuttuu...varmaankin aika paljon.

Oli. En enää muista millainen soundi uutena niissä oli, mutta kyllä jo ½ vuotta käytettyihin verrattuna ero oli suuri, ja reilusti parempaan suuntaan. Nyt niitä tomifillejä on jopa kiva tehdä soundinkin vuoksi :)
Migo
05.12.2005 22:23:36
Oli. En enää muista millainen soundi uutena niissä oli, mutta kyllä jo ½ vuotta käytettyihin verrattuna ero oli suuri, ja reilusti parempaan suuntaan. Nyt niitä tomifillejä on jopa kiva tehdä soundinkin vuoksi :)

Eikös noi kalvotkin menetä hieman otetta vaikka niillä ei soittaisikaan? Meinaan vaan, kun noi rummuthan mitkä itse ostin olivat viime vuoden mallia. Toisaalta eikai tommosilta kalvoilta voi mitään erityistä odottaakkaan..Emperorit kyllä houkuttelis.
Shitmanek
05.12.2005 22:26:15
Eikös noi kalvotkin menetä hieman otetta vaikka niillä ei soittaisikaan? Meinaan vaan, kun noi rummuthan mitkä itse ostin olivat viime vuoden mallia. Toisaalta eikai tommosilta kalvoilta voi mitään erityistä odottaakkaan..Emperorit kyllä houkuttelis.

Juu, kyllä niiden "kireys" muuttuu vaikkei niihin koskisikaan. Suosittelen melkeinpä vaihtamaan kalvoja. Evansin puolelle varmaan kannattaa myös tähyillä kun sinulla ei muistaakseni ISS:ää enää ollut.
Deino
06.12.2005 00:06:17

Emperorit kyllä houkuttelis.

Osta mielummin Evansin G2:t. Kestää paremmin ja niissä on parempi tuntuma.
Perkele!
Migo
06.12.2005 08:17:10 (muokattu 06.12.2005 08:36:48)
Osta mielummin Evansin G2:t. Kestää paremmin ja niissä on parempi tuntuma.

Ei ole kyllä koskaan tullut Evansseja kokeiltua, mutta huonoja nekään ei varmasti ole. Miksipä ei. Ja vielä, kun ei ole enää niitä iss ripustuksia, niin ainakin saa Evanssit menemään.
Kiitos ehdotuksesta, harkitaan.

Edit: Eikös tässä setissä ole myös snaren lyöntikalvo? Jos nyt oikein enklantia lukasin.?? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-127360.html ei kyllä mikään kauhean kallis paketti.
Jeltz
06.12.2005 10:26:31
Ei ole kyllä koskaan tullut Evansseja kokeiltua, mutta huonoja nekään ei varmasti ole. Miksipä ei. Ja vielä, kun ei ole enää niitä iss ripustuksia, niin ainakin saa Evanssit menemään.
Kiitos ehdotuksesta, harkitaan.

Edit: Eikös tässä setissä ole myös snaren lyöntikalvo? Jos nyt oikein enklantia lukasin.?? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-127360.html ei kyllä mikään kauhean kallis paketti.

Joo, siinä on Powercenter reverse dot, eli perus ykskerroskalvo lätkällä varustettuna. Ihan edukas paketti toi kyllä on, itsellä tosin on virpassa Genera Dry, kun tykkään vähän kuivemmasta soundista.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
EXtrema
07.12.2005 19:28:48
Jepjep..voi vattu kun vatuttaa. Menin sitten ensikertalaisena virittelemään virveliä ja eihän siitä mitään tullut..äsken yritin tehdä nuiden ohjeiden mukaan (ekan postauksen linkki), mutta ei vieläkään..varmaan tuo matto on nyt siinä ratkasevassa asemassa..onneks ei voi ny muutenkaa täl viikkoo soitella et jos vaikka sitte viikonloppuna sais ees siedettävään vireeseen..miten te yleensä viritätte ? Alakalvo tiukalle ja yläkalvo vähän löysemmälle ?
Shitmanek
07.12.2005 20:06:27
Jepjep..voi vattu kun vatuttaa. Menin sitten ensikertalaisena virittelemään virveliä ja eihän siitä mitään tullut..äsken yritin tehdä nuiden ohjeiden mukaan (ekan postauksen linkki), mutta ei vieläkään..varmaan tuo matto on nyt siinä ratkasevassa asemassa..onneks ei voi ny muutenkaa täl viikkoo soitella et jos vaikka sitte viikonloppuna sais ees siedettävään vireeseen..miten te yleensä viritätte ? Alakalvo tiukalle ja yläkalvo vähän löysemmälle ?

Suunnilleen. Kannattaa kuitenkin olla kärsivällinen ja etsiä sitä sopivaa suhdetta kalvojen kireyksille. Kyllä se sieltä löytyy.
Migo
10.12.2005 12:34:28
Hei, mikäs olisi evanssin valikoimasta hyvä kalvo virvelin alapuolelle? Olen nyt hommaamassa tämmösen setin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-127360.html , mutta samalla ajattelin vaihtaa alakalvonkin. Ehdottakaa.
Kiitoksia, kiitoksia.
Niskamies
10.12.2005 12:40:57
Hei, mikäs olisi evanssin valikoimasta hyvä kalvo virvelin alapuolelle? Olen nyt hommaamassa tämmösen setin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-127360.html , mutta samalla ajattelin vaihtaa alakalvonkin. Ehdottakaa.
Kiitoksia, kiitoksia.

Hazy tai Opaque 200.
Migo
10.12.2005 13:13:51
Hazy tai Opaque 200.

Thänks juu.
Deino
10.12.2005 14:38:00

Itse tilasin vanhaan ilmaiseksi saatuun Aria virveliini juuri Evansin Dry Coated Snaren ja Hazy 300:n. Voittaa paska Swingstarin virpan 10-0.
Perkele!
Migo
10.12.2005 21:07:50
Itse tilasin vanhaan ilmaiseksi saatuun Aria virveliini juuri Evansin Dry Coated Snaren ja Hazy 300:n. Voittaa paska Swingstarin virpan 10-0.

Täytynee kokeilla tuota Hazy:a. Alkaa hermot mennä noihin pöölin kalvoihin.
Niskamies
10.12.2005 21:33:02
Täytynee kokeilla tuota Hazy:a. Alkaa hermot mennä noihin pöölin kalvoihin.

Hazy 200 mielummin, munsta. Herkkä=good.
Migo
10.12.2005 21:39:10
Hazy 200 mielummin, munsta. Herkkä=good.

Okei, täytyy kysellä. Toomannin sivuilta, kun ei löytynyt muuta, kuin tuo hazy 300 14" koolla.
Migo
12.12.2005 16:38:02 (muokattu 12.12.2005 16:58:55)
Onkos kukaan törmännyt täällä kotomaassa samaiseen evans G2 kalvopakettiin? Huomenna pitäisi kalvot saada ja ei montaa liikettä viitsi lähteä kiertämään. Ainut melkein on dlx.
Olen nyt miettinyt näitä kalvoja:
remo emperor
tai
remo ambassador
tai
evans g2
sitten heräsi kysymys: clear vai coated??
Virveliin pitäis kanssa ainakin lyöntipuolelle kalvo saada. Olisiko emperorista tai ambassadorista siihen virkaan?

toisaalta nuo evanssit on remoihin verrattuna melko kalliita...
Jos löytyy kokemuksia tuosta ambassador:sta, niin laittakaa infoa.

Vinkkejä antakaa. Pelkät lyöntikalvot vaihdan.
Migo
12.12.2005 16:57:42 (muokattu 12.12.2005 16:58:09)
Sekoilukshan tää taas meni...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)