Aihe: Mikä kitara sopisi tarpeisiini?
1
Specimen
18.07.2003 11:03:02
Eli tässä hiukan pohjustusta: Olen omistanut jonkinlaisen kitaran n. 8 vuotta, kaksi halpaa (paskaa) sähkökitaraa, nykyisin teräskielinen mikitetty akustinen. Pidän itseäni täysin aloittelijana, perussointujen rämpyttelijänä. Soittaminen on jäänyt viimen vuosina vähälle, mutta nyt tekisi mieli alkaa opettelemaan rauhallisia sooloja yms. perus (heavy)rokkia, ei siis mitään himomättöä tai tiluttelua, vaan sellaista rentoa vinguttelua. Tästä syystä ajattelin myydä nykyisen kitarani ja ostaa tilalle sähkökitaran+V-amp2/pikkucombon koskapa kotona joka tapauksessa soittelen.

Kitarasta:
Hintaluokka pitäisi olla n. 500 euroa ja laatu sellainen, ettei tarvitse vaihtaa kun soittotaidot kehittyy.
Sopisiko tarkoitukseeni esim. Ibanez SA-160QM? Olen yrittänyt kysellä harvoilta tuntemiltani kitaristeilta neuvoa, mutta kommentit ovat tyyliin: "Se on henkilökohtainen asia minkä tyyppisestä kitarasta tykkää ja mikä sopii käteen." Meikäläinen ei aloittelijana osaa vielä sanoa mitä kitaralta vaadin, paitsi että se on kevyt soittaa. Suurin osa hiukan kalliimman luokan kitaroista vaikuttaa tuntumaltaan ihan hyviltä, en oikein osaa laittaa paremmuusjärjestykseen muuten kuin ulkönäön perusteella. Kaipaisin jotain perustietoja, joilla voisi lähteä liikkeelle, esim. kannattako olla floikkatalla, millainen mikitys ym. Vibrakammen tarpeestakaan en osaa sanoa, koska soittotaito on sooloilun osalta vielä harjoitteluasteella. Tarkoitus olisi alkuun soitella esim. Bon Jovia ja muuta 80-luvun tyyppistä kamaa, musiikkimaku on aika laaja Iron Maidenista ja Stratovariuksesta popahtavampaan rokkiin.

Yhteenvetona vielä vaatimukset kitaralle:
-hintaluokka 500e
-kevyt soittaa
-pysyy hyvin vireessä
-perussooloiluun sopiva
-monipuolinen, eli ei mikään synkkä hevikeppi

Vahvistimesta vielä lyhyesti:
Sopisiko kotikäyttöön paremmin joku pikkukombo vai V-amp2 liitettynä stereoihin/tietokoneeseen/kuulokkeisiin?
Hotakainen
18.07.2003 11:13:57
Osta Alvarezin ASG2. Itse olen ainakin ollut siihen erittäin tyytyväinen. Helvetin hyvä hinta/laatusuhde, omastani maksoin 430 euroa.
Talbot on oikeasti hyvä auto...
Specimen
18.07.2003 11:41:13
Osta Alvarezin ASG2. Itse olen ainakin ollut siihen erittäin tyytyväinen. Helvetin hyvä hinta/laatusuhde, omastani maksoin 430 euroa.

Miten mahtaa olla noiden saatavuus? Nettisivuilta www.alvarezgtr.com lainattua:
"The Alvarez electric guitars and basses are no longer in production. However, limited quantities may still be available at your Alvarez Authorized Retailer."
Jucciz
18.07.2003 11:44:55
Fender Stratocaster. 500e:llä saattaa saada tosi hyvänkin yksilön. Katsele Japanissa valmistettuja, niissä on hyvä hinta/laatusuhde. Stratollahan soittaa melkeinpä mitä tahansa blues/rock-osastolla. Eikös ne Maideninkin pojat Stratolla veivaa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
pimp
18.07.2003 12:04:16
Fender Stratocaster. 500e:llä saattaa saada tosi hyvänkin yksilön. Katsele Japanissa valmistettuja, niissä on hyvä hinta/laatusuhde. Stratollahan soittaa melkeinpä mitä tahansa blues/rock-osastolla. Eikös ne Maideninkin pojat Stratolla veivaa.

Eikös maidenin pojilla o heitetty ne singlecoilit ***tuun ja laitettu humpparit tilalle.
hyvää kesää, anna pesää
Fortune
18.07.2003 12:09:00
Eikös maidenin pojilla o heitetty ne singlecoilit ***tuun ja laitettu humpparit tilalle.

Jeps, jotkin stack-humpparit niissä on.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
PoLFus
18.07.2003 12:09:35

juu...no adrianil on 2 singlecoilii ja 1 kokonainen...
Davel ja Janickilla on sellaiset singlen kokoiset..
~ why everybody always pickin' on me? ~
PIM
18.07.2003 12:14:54
Miten mahtaa olla noiden saatavuus? Nettisivuilta www.alvarezgtr.com lainattua:
"The Alvarez electric guitars and basses are no longer in production. However, limited quantities may still be available at your Alvarez Authorized Retailer."

Minä olen ollut myymässä omaani jo kauan mnetin torilla. Uudenkarhea peli lähtee heti 380 eurolla. Ellen sitten ala katumapäälle jo ennen myyntiä.
Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti
Specimen
18.07.2003 12:19:51 (muokattu 18.07.2003 14:47:28)
Onko kellään mitään kommenttia tuohon Ibanezin SA-160QM:ään http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SA160QM , onko jotain syytä miksi tuota ei kannattaisi ostaa? Onko tuo jotenkin merkittävästi eri tyyppinen kuin nuo muut ehdotetut? Mielellään ostaisin kitaran uutena, koska paikallisissa liikkeissä käytettyjen valikoima on heikko ja en uskaltaisi ostaa käytettyä sokkona..
sihvoh
18.07.2003 13:37:34
Onko kellään mitään kommenttia tuohon Ibanezin SA-160QM:ään http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SA160QM , onko jotain syytä miksi tuota ei kannattaisi ostaa ?

Siis tuohan täyttää kaikki vaatimukset jotka asetit. Olen itsekin kokeillut tuollaista ja hyväksi on havaittu. Olin jopa ostamassa kerran jo tuollaista mutta kun liikkeessä sattui kouraan Tokai Love Rock niin jäi sillä kertaa kun ei voinut molempia ostaa.

Arvostelut Harmony Centralissa varmaankin tukevat ostopäätöstä, joskin pitää pistää jenkkisuodatus päälle kun näitä lukee :-)

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/SA160QM-01.html
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Swan
18.07.2003 13:41:12
juu...no adrianil on 2 singlecoilii ja 1 kokonainen...
Davel ja Janickilla on sellaiset singlen kokoiset..

Adrianilla on DiMarzion Super Distortion tallassa ja 2 Stevie Ray Vaughan -siglecoilia. Davella on kolme SD:n Hot Railsia ja Janickilla kaksi.
Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne."
sihvoh
18.07.2003 13:49:06
...Vahvistimesta vielä lyhyesti:
Sopisiko kotikäyttöön paremmin joku pikkukombo vai V-amp2 liitettynä stereoihin/tietokoneeseen/kuulokkeisiin?

Uups olin vähän nopea lähetyksen suhteen ja vahvistinpuoli jäi pois... Elikkä oma eka "vahvistimeni" oli on edelleenkin Line6 Guitarport joka vastaa POD ja V-AMP vermeitä mutta toimii tietokoneen avustuksella. Kotikäytössä GP, POD ja V-AMP ovat hyviä, mikä tahansa vahvistin perään tai sitten luurit päähän niin voi soitella vaikka keskiyöllä.

Guitarport on ainakin omasta mielestäni aika hyvä koska siinä pääsee sisään eri vahvistin ja efektijuttuihin melkoisen visuaalisesti kun ne näkyvät ruudulla samannäköisinä kuin oikeatkin. Samaten valmiita soundeja voi imuroida tyyliin artisti, kappale, jne... Elikkä erittäin hauska laite. Ja se sokeri pohjalla on se online palvelu josta saa imuroitu taustanauhoituksia joiden mukana voi soitella. Näissä on hyvää se että myös voklisti on mukana... Joidenkin nuottien mukana tulee CD-levyjä mutta niissä ei taustalla ole yleensä laulajaa :-(

Kun on leikkinyt noilla GP, POD, V-AMP laitteilla jonkin aikaa niin sitten voi alkaa miettimään millaisen (putki)vahvistimen tarvitsee jatkossa...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)