Aihe: Marshall vahvistimista.
1
Akiman
17.07.2003 21:25:21

Lyhyesti ja ytimettömästi:

Kumpi mahtaisi olla parempi vahvistin: Marshall 2000 AVT 275 vai Marshall VS100r?

Ensimmäistä olisi tarjottuna 500 euroon ja jälkimmäistä 370 euroon käytettynä. Olen tällä hetkellä jälkimmäisen kannalla, mutta olisi ihan kiva lueskella mielipiteitä.

Hinta/Laatu?
Dumb
17.07.2003 22:20:25

Tuo VS100:nen on kaiketi sitä paljon haukuttua keskimmäistä valvestate-sarjaa. Sellaista en ihan heti ostaisi (enää). Noita ATV-sarjan vahvistimia on kehuttu paljon enemmän, joten jos noista pitäisi pakosti valita niin päätyisin ATV:n kannalle.
Hirvi
17.07.2003 23:08:00 (muokattu 17.07.2003 23:20:25)

VS -sarjan vahvistimien soundilla on paha tapa mennä karmeaksi korvia repiväksi rääkymiseksi suurehkoa äänenvoimakkuutta käytettäessä, jonka vuoksi ne toimivat paremmin lähinnä kotona kuin bänditreeneissä.

AVT -sarjan vahvareissa tätä ongelmaa ei käsittääkseni ole. Itse olen testannut 50 wattisen AVT:n kaupassa pienehköllä volumella (les paulilla ja rokkisoundeilla), ja täytyy myötää, että tykkäsin todella paljon. Lukemieni arvostelujen perusteella AVT:n ääni ei lujaa soitettaessa mene ruvelle kuten transistorivahvistimissa normaalisti. Ainakaan yhtä helposti.

VS100r edustaa vanhaa tekniikkaa,
AVT 275 edustaa uudempaa (=parempaa) tekniikkaa.
Osta siis mieluummin AVT, jos kykenet taipumaan tuohon 500 euroon. AVT 275:ssa näyttäisi olevan kaksi 12" kajaria ja paljon enemmän nappuloitakin :-)

Käypä vielä katsomassa kummankin värkin arvostelut Harmony Centralista:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/
Parasta tietysti olisi jos voisit itse testata vahvistimet omia korviasi käyttäen, mutta tuolta saat jo jonkilaista käsitystä.

P.S. Perkeles, nyt alkoi itselläkin tehdä mieli tuota AVT:ta!

EDIT: korjasin vakavan asiavirheen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)